Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
HelaHola

HelaHola

15-07-2021 om 20:40

Waar staat het bantopic??

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

15-07-2021 om 20:41

Marsmellowwww schreef op 15-07-2021 om 20:36:

[..]

Dit is wel een normale benadering? Je hebt het tegen volwassen mensen en NIET tegen kleuters. Mag aannemen dat jullie ook wisten hoe het er op Viva aan toeging? Zo nee, dan hebben jullie je huiswerk niet goed gedaan. Zo ja, dan wist je hoe er gepost ging worden. Maar ik denk dat jullie maar wat graag alle Viva forummers binnen wilden halen om meer ' kliks' te krijgen op jullie site en andere forum.


Het zal me door sommige forummers wel niet in dank worden afgenomen wat ik nu ga zeggen, maar ik heb een vermoeden dat de moderators van dit forum maar al te goed wisten hoe het er op Viva Forum aan toe ging, en besloten hebben dat het hier anders moet.

Twee tips/feedback wat betreft moderatie: 
- Bij een verwijderd bericht zou het prettig zijn als het bericht niet gewoon verdwijnt, maar leeg wordt gehaald, met kort erbij aangegeven waarom het verwijderd is. Dan kan diegene (en ook anderen) er bij een volgend bericht (desgewenst) rekening mee houden. 
- Een plek bieden waar forumleden stoom mogen afblazen over wat er op het forum speelt, in topics en ook qua modbeslissingen/-acties, lijkt me erg wenselijk. Ik begrijp dat het voor jullie lastig is als een bericht tig keer in allerlei vormen langskomt, maar die behoefte hebben mensen nu eenmaal. Denk aan de vergadering waar mensen toch allemaal even hun zegje willen doen, ook al blijft de voorzitter aangeven dat het al benoemd is. 

Waar is het ban topic?

BeertjeColargol schreef op 15-07-2021 om 20:41:

[..]

Het zal me door sommige forummers wel niet in dank worden afgenomen wat ik nu ga zeggen, maar ik heb een vermoeden dat de moderators van dit forum maar al te goed wisten hoe het er op Viva Forum aan toe ging, en besloten hebben dat het hier anders moet.

Dat denk ik ook. Maar dat doen ze wel op een heel verkeerde manier. De leeftijd van 4 jaar ben ik al een jaar of 60 gepasseerd.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

15-07-2021 om 20:45

BeertjeColargol schreef op 15-07-2021 om 20:41:

[..]

Het zal me door sommige forummers wel niet in dank worden afgenomen wat ik nu ga zeggen, maar ik heb een vermoeden dat de moderators van dit forum maar al te goed wisten hoe het er op Viva Forum aan toe ging, en besloten hebben dat het hier anders moet.

Waarom wilden ze dan Viva forummers naar hier halen? Dat zou wel heel dom zijn. Ik denk het niet, ik denk dat niet goed wisten hoe het op Viva in elkaar zit. 

HelaHola

HelaHola

15-07-2021 om 20:45

Als dit ook hun manier van opvoeden is, als ouders van nu..... 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

15-07-2021 om 20:49

mevrouwbestekla schreef op 15-07-2021 om 20:42:

Waar is het ban topic?

Verbannen denk ik

De klok laten luiden en zelf de klepel zijn

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

15-07-2021 om 20:52

Marsmellowwww schreef op 15-07-2021 om 20:44:

[..]

Dat denk ik ook. Maar dat doen ze wel op een heel verkeerde manier. De leeftijd van 4 jaar ben ik al een jaar of 60 gepasseerd.

Je hoeft hier niet te komen toch als het je niet aanstaat, de meeste gebruikers zijn gewoon tevreden op een paar zeikerds na. 

Jullie hebben er alles aan gedaan om de Vivaforummers naar hier te halen. Het hele forum aangepast zodat we ons thuis zouden voelen. Harstikke fijn allemaal maar nu gedragen we ons alof we thuis zijn en dan willen jullie ons veranderen. Dit is zo volkomen tegenstrijdig. Totaal kansloos dus als het zo blijft.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

15-07-2021 om 20:52

Doornroosje9 schreef op 15-07-2021 om 20:45:

[..]

Waarom wilden ze dan Viva forummers naar hier halen? Dat zou wel heel dom zijn. Ik denk het niet, ik denk dat niet goed wisten hoe het op Viva in elkaar zit.

Omdat verreweg de meeste Viva forummers hier geen problemen zouden gaan maken.

Ik ben geen onderdeel van de discussie op Napraat geweest maar heb wel de reactie hier gezien van de betreffende moderator. De toon daarvan is zeer ongepast tussen volwassenen en dat is wat de felle tegenreacties uitlokt vermoed ik, niet zo zeer het feit dat er ingegrepen werd. 

Yolo schreef op 15-07-2021 om 20:52:

[..]

Je hoeft hier niet te komen toch als het je niet aanstaat, de meeste gebruikers zijn gewoon tevreden op een paar zeikerds na.

Je bedoelt dat de forummers die van het Viva forum komen, zeikerds zijn?

't Is dat het Viva forum wordt opgeheven dat we hier zijn he? 't Heet vast niet voor niets Viafora.

febag schreef op 15-07-2021 om 20:56:

Ik ben geen onderdeel van de discussie op Napraat geweest maar heb wel de reactie hier gezien van de betreffende moderator. De toon daarvan is zeer ongepast tussen volwassenen en dat is wat de felle tegenreacties uitlokt vermoed ik, niet zo zeer het feit dat er ingegrepen werd.

Ik denk dat het sowieso om de toon en manier van communiceren gaat. Modereren is prima, ingrijpen ook. Maar niet op deze manier. Het is me al vaker opgevallen dat de communicatie vanuit een moderator te wensen over laat. Er is niets voor niets een topic geopend om feedback te geven hier op. (Wat eigenlijk niet mag want dan kan je alsnog een ban krijgen.)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.