Over het forum
AlexOudersnl
12-09-2021 om 18:33
Feedback op moderatie, vol. 3
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Lees ook de waarschuwing vlak boven het reactie formulier, het niet opvolgen hiervan kan je een officiële waarschuwing voor ontvangen.
Lollypopje
07-05-2022 om 21:29
Jeetje als dat al over de grens is blijf ik mij verbazen over de dingen die je wel mag zeggen, zolang je het niet tegen een specifiek persoon hebt. Gezien het topic, en de posts van TO in andere topics over dit onderwerl, vind ik het geen rare opmerkingen en eigenlijk gewoon nette reacties en vragen.
QuizzicalOpossum53
07-05-2022 om 23:33
niet_rechts schreef op 07-05-2022 om 20:05:
Beste mod,
Is er werkelijk in zoveel woorden tegen Huisje gezegd: "dat ze maar niet meer moet reageren als het {provocerende topic} haar zoveel negatieve energie kost"?
Alvast bedankt voor de toelichting op dit beleid.
Nou dat lijkt me juist een uitstekend advies. Als een topic zoveel emotie oproept dat je niet meer fatsoenlijk kunt reageren, dan kun je daar beter wegblijven. Ongeacht wat een ander doet, blijf je altijd verantwoordelijk voor je eigen woorden.
En het is een anoniem forum hé! Het is niet alsof je ruzie hebt met je beste vrienden of je familie. Dus chill.
AlexOudersnl
08-05-2022 om 10:25
Lollypopje schreef op 07-05-2022 om 21:29:
Jeetje als dat al over de grens is blijf ik mij verbazen over de dingen die je wel mag zeggen, zolang je het niet tegen een specifiek persoon hebt. Gezien het topic, en de posts van TO in andere topics over dit onderwerl, vind ik het geen rare opmerkingen en eigenlijk gewoon nette reacties en vragen.
We hebben eerder gezien dat topics als deze vanuit zulke opmerkingen verder kunnen escaleren (en ook met uiteindelijk waarschuwingen en/of bans als gevolg), vandaar dat een moderator nu de topic wilde bijsturen, zoals ik zei, er zijn geen waarschuwingen of bans uitgedeeld, het was alleen een verzoek om terug op de inhoud te gaan
Lollypopje
08-05-2022 om 10:31
AlexOudersnl schreef op 08-05-2022 om 10:25:
[..]
We hebben eerder gezien dat topics als deze vanuit zulke opmerkingen verder kunnen escaleren (en ook met uiteindelijk waarschuwingen en/of bans als gevolg), vandaar dat een moderator nu de topic wilde bijsturen, zoals ik zei, er zijn geen waarschuwingen of bans uitgedeeld, het was alleen een verzoek om terug op de inhoud te gaan
Ik blijf jullie beleid super scheef en krom vinden. topics zijn ook geescaleerd door victimblaming, transfobie en racisme, maar daar is nooit een opmerking of waarschuwing op gekomen. Pas zodra de persoon die die dingen uitkraamt er een opmerking over krijgt van een medeforummer, krijgt vervolgens die medeforummer te horen dat niet te moeten doen.
Daarbij blijf ik van mening dat die dingen echt niet op de man waren, zeker niet in de context van dat topic waar de TO duidelijk blijk geeft totaal niet te snappen wat het probleem is waar hij zelf onderdeel van is.
Fleurtje_5
08-05-2022 om 15:29
Hallo, Waaraan kan ik zien als ik bij iemand eventueel onder de negeerknop zit? Of bestaat er op VIA geen negeerknop?
PinkFlower
08-05-2022 om 15:58
Fleurtje_5 schreef op 08-05-2022 om 15:29:
Hallo, Waaraan kan ik zien als ik bij iemand eventueel onder de negeerknop zit? Of bestaat er op VIA geen negeerknop?
Je drukt op de naam van de gebruiker. Dan kom je bij het profiel en daar staat gebruiker blokkeren.
Fleurtje_5
08-05-2022 om 16:11
Niet dat ik zelf iemand onder negeerknop wil zetten, maar waaraan kan ik zien of ik bij iemand onder de negeerknop zit?
SnoopyIbis83
09-05-2022 om 15:16
Vanwege een groot verschil van inzicht aangaande dit forum en de moderatie, zou ik graag geanonimiseerd worden. Het is spijtig dat de indruk gewekt wordt dat bepaalde forummers wel de vrijheid hebben te posten wat ze willen, ook over de grenzen van het beleid en dat andere forummers een ban krijgen op wat mij betreft twijfelachtige gronden. Maar aangezien dit niet mijn forum is, is het onzinnig te verwachten dat mensen naar mij luisteren, dus graag anoniem.
Eleanor
09-05-2022 om 15:26
SnoopyIbis83 schreef op 09-05-2022 om 15:16:
Vanwege een groot verschil van inzicht aangaande dit forum en de moderatie, zou ik graag geanonimiseerd worden. Het is spijtig dat de indruk gewekt wordt dat bepaalde forummers wel de vrijheid hebben te posten wat ze willen, ook over de grenzen van het beleid en dat andere forummers een ban krijgen op wat mij betreft twijfelachtige gronden. Maar aangezien dit niet mijn forum is, is het onzinnig te verwachten dat mensen naar mij luisteren, dus graag anoniem.
Begrijpelijk, maar ontzettend jammer. Volgens mij ben je ook de eerste niet.
Mama-Inge
12-05-2022 om 14:03
Ik weet niet of het hier hoort.
Maar ik krijg steeds een error 520 als ik op het forum ben.
Soms kan ik wat lezen.
Soms gelijk een error
Biscuitje
12-05-2022 om 14:15
De laatste dagen heb ik problemen op viafora. Op mijn telefoon loopt de website regelmatig vast. Ergens op klikken lukt niet en dan krijg ik de melding dat het te lang duurt en of ik wil wachten of de website wil afsluiten. Op andere momenten krijg ik de melding dat de tab is gecrasht. Op andere websites heb ik geen problemen en dit probleem heeft zich nooit eerder voorgedaan.
letterkoekje
12-05-2022 om 14:18
PinkFlower schreef op 08-05-2022 om 15:58:
[..]
Je drukt op de naam van de gebruiker. Dan kom je bij het profiel en daar staat gebruiker blokkeren.
Ik wil het niet beter weten, maar ik dacht dat ze vroeg: hoe kan ik zien BIJ WIE IK onder de negeerknop zit.
En ik denk dat jij uitlegt hoe je iemand onder de negeerknop moet zetten.
Of zie IK het compleet verkeerd?
AlexOudersnl
12-05-2022 om 14:49
Fleurtje_5 schreef op 08-05-2022 om 16:11:
Niet dat ik zelf iemand onder negeerknop wil zetten, maar waaraan kan ik zien of ik bij iemand onder de negeerknop zit?
Is niet echt een optie voor, helaas.
Mama-Inge schreef op 12-05-2022 om 14:03:
Ik weet niet of het hier hoort.
Maar ik krijg steeds een error 520 als ik op het forum ben.
Soms kan ik wat lezen.
Soms gelijk een error
Dank voor het melden! Kreeg hier gisteravond ook een melding over, komt door een combinatie van cookies en onze website. Het legen van cookies (niet van alle websites maar alleen die van Viafora), zou - tijdelijk? - moeten helpen.
Biscuitje schreef op 12-05-2022 om 14:15:
De laatste dagen heb ik problemen op viafora. Op mijn telefoon loopt de website regelmatig vast. Ergens op klikken lukt niet en dan krijg ik de melding dat het te lang duurt en of ik wil wachten of de website wil afsluiten. Op andere momenten krijg ik de melding dat de tab is gecrasht. Op andere websites heb ik geen problemen en dit probleem heeft zich nooit eerder voorgedaan.
Kan je mij een PB sturen met wat info zoals sinds wanneer, op welke pagina's (voorpagina of juist in een topic) en of je bijv. een adblocker hebt? Dan probeer ik het samen met je uit te zoeken.
ProfitableMantis53
12-05-2022 om 17:50
Eleanor schreef op 09-05-2022 om 15:26:
[..]
Begrijpelijk, maar ontzettend jammer. Volgens mij ben je ook de eerste niet.
??
Boven jouw quote staat xx, maar boven de originele post staat SnoopyIbis83
- mod edit: originele naam vervangen -