Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lady_Violet schreef op 12-04-2022 om 13:31:

Naar aanleiding van een vraag in een ander topic is het volgende besloten:

Een topic heeft maximaal 1000 berichten, daarna kan een nieuw topic worden geopend. Zouden jullie dit ook zelf in de gaten willen houden, anders zullen wij een bericht in het lopende topic plaatsen met het verzoek een nieuw deel te openen.

Bij zeer persoonlijke topics zullen we dit aan TO overlaten, het is dan misschien niet altijd wenselijk een nieuw topic te openen.

Wel jammer op zich. Ik snap het punt niet echt met een maximale limiet van 1.000 berichten om eerlijk te zijn. Wat is de redenen dat er nu in een keer een maximale limiet komt voor topics precies?

Ik hoor ook graag de achtergrond van dit besluit. Het maakt me niet zoveel uit, maar komt voor mij uit de lucht vallen - ken het topic (nog) niet waar de vraag is gesteld.

Komt naar aanleiding van mijn vraag in het topic "Wat mist er nog op het forum?"

Is het een idee om toch een maximaal aantal berichten voor een topic in te stellen? Dat er dan een nieuw deel gemaakt moet worden?
Er zijn veel langlopende topics, maar die zijn eigenlijk alleen interessant voor mensen die er al eens in geschreven hebben, want dan komen ze bij je gereageerde topics tevoorschijn.

Er zijn veel nieuwe leden valt me de laatste tijd op, en dat is superfijn. Maar, die zien dan een lang/goedlopend topic met +1000 berichten. Die gaan ze echt niet allemaal lezen, terwijl ze misschien wel willen meeschrijven. Als er dan een nieuw deel geopend wordt, wordt het voor nieuwe leden misschien ook gemakkelijker/leuker/laagdrempeliger om mee te gaan schrijven?

Denk dat je dat max1000 alleen in moet zetten op doorlopende topics zoals blij/ergernis/wat eten we enz. Maar bij persoonlijkere onderwerpen heb je kans dat je een topic doodslaat door een nieuwe start. 

redbulletje schreef op 12-04-2022 om 15:07:

Denk dat je dat max1000 alleen in moet zetten op doorlopende topics zoals blij/ergernis/wat eten we enz. Maar bij persoonlijkere onderwerpen heb je kans dat je een topic doodslaat door een nieuwe start.

Dat is wel een goede opmerking idd!

letterlijk

letterlijk

Moderator

12-04-2022 om 15:09

Dat is een goede opmerking, vandaar dat we dat er in het modbericht ook bij gezet hebben.  "Bij zeer persoonlijke topics zullen we dit  aan TO overlaten, het is dan misschien niet altijd wenselijk een nieuw topic te openen".

Daarnaast bij het topic wat bijna 10.000 reacties heeft zou ik het wel leuk vinden als we het tot de 10.000 redden. Maar dat is mijn persoonlijke mening. 

LoveCats! schreef op 12-04-2022 om 15:11:

[..]

Daarnaast bij het topic wat bijna 10.000 reacties heeft zou ik het wel leuk vinden als we het tot de 10.000 redden. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Nu ben ik nieuwsgierig, welk topic is dat dan? 

Ik snap werkelijk niet waarom een topic moet opgesplitst worden per 1000. Bij Viva is dat ook, maar bij Viafora heb je - het ZALIGE - kenmerk dat je automatisch terug begint te lezen bij nieuwe inzendingen. Dan is er toch geen enkele reden om vanaf 1000 te zeggen: hier beginnen de volgende 1000 posts. 

Tenzij ik weer niet verder kijk (of denk) dan mijn neus lang is.

Ik ben persoonlijk voorstander van zoveel mogelijk elk topic in zijn geheel presenteren en vind het overdreven 'deel 1', 'deel 2', 'deel 24'. Alles netjes bij mekaar is mijn leuze.

🤣 wat de mods ook doen: altijd komt er weer iemand over zeuren. Ben toch eens gewoon tevreden. 

Door de goede functionaliteit van dit forum met naar laatst gelezen post springen is het helemaal niet nodig zo snel nieuwe topics te openen. Alleen als het technisch gezien op een bepaald moment te traag wordt door groot aantal posts dat zou de maatstaf moeten zijn voor een nieuw deel. 

En toch merk je dat er in de deel 2 topics nu ook mensen schrijven die nieuw zijn.
En daar gaat het toch ook om: we willen toch niet het kliekje blijven dat hier rondhangt en niet uitbreid? 

Als je nieuw binnenkomt start je dus níet bij bericht 3256, maar bij bericht 1. Kun je zeggen, dan klik je toch gewoon door naar het laatste bericht? Maar blijkbaar werkt dat toch niet helemaal.
En er staat nergens dat een topic zonder pardon gesloten gaat worden, het wordt aangekondigd en bij langlopende topics boeit het toch helemaal niks of je nou in deel 1, 5 of 72 schrijft? De inhoud van het topic blijft hetzelfde, maar wordt wat behapbaarder voor mensen die misschien wel nieuw binnenkomen. 

Het zorgt misschien ook voor wat meer levendigheid op het forum. Sowieso door meer nieuwe topics, maar ook om dat je bij een nieuw topic (al is het deel zoveel) toch eerder kijkt waar het over gaat, dan als je ziet dat er al 500 posts zijn.

Praktijkvoorbeeld: Toen ik het Rusland topic zag, waar ik best mee had willen schrijven, had het al > 500 posts. Ik had best mee willen schrijven maar dan moet je eerst die tig posts door om goed beslagen ten ijs te komen.  Dat je meepraat met het verhaal en niet zomaar wat kreten die je op dat moment bezig houden het topic ingooit.
Als er een deel 2 komt ga ik misschien vandaag vanaf de start meedoen nu had ik er geen trek meer in. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.