Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Whatsappberichten

Mijn telefoon ligt eigenlijk altijd beneden, t trillen hoor ik soms dan nog. Vorige week van mijn broer gehoord hoe ik kan filteren wie mij appt snachts. Helaas voor vriendin die snachts nogal eens zomaar appt zit zij daar dus niet bij. We hebben nog een vaste lijn voor mijn moeder dus daar kan op gebeld worden.
Vannacht voor het eerst naast mn bed gehad met nachtstand aan omdat ik m vergeten was en geen zin had om weer naar beneden te lopen.

Manlief wordt savonds nogal eens gebeld door opdringerige  opdrachtgevers van zijn baas (met vragen die echt niet dringend zijn). Dan neemt hij niet op en belt de dag erop smorgens om 6 uur terug als hij begint. Ooo u bent nog niet aan het werk? Ik al wel….Is meestal na 1 of 2 x voldoende om de mensen overdag onder werktijd te laten bellen.

Mama-Inge schreef op 24-08-2023 om 06:39:

Ik heb de telefoon op slaapstand staan.
Vind het heel irritant om 's nachts wakker te worden van appjes
Enigen die me kunnen bereiken zijn ouders en schoonouders

Dit doe ik ook. En mijn broers kunnen me ook bereiken. 

Je kunt tegenwoordig zoveel instellen dat ik me niet meer druk maak om berichten in de nacht.
Sowieso staat bij mij whatsapp altijd op stil. De enige uitzondering zijn man en kinderen, die appen nooit voor de gezelligheid maar altijd omdat er iets is. Van wat eten we vanavond tot help mijn vriend is flauwgevallen.  Voor mijn hondenuitlaatmaatje heb ik ook een apart geluid, omdat ik dat dan kan horen als ik aan het wandelen ben. 

Als de telefoon in de nachtstand staat worden telefoontjes van man en kind dus meteen doorgegeven, en heb ik ingesteld dat ook als mijn ouders bellen dat toch meteen wordt doorgegeven. De overweging; als die tussen 22 en 7 bellen, is dat met een reden. Andere mensen krijgen eerst de voicemail en als het dan dringend is kunnen ze nog een keer bellen dan wordt het doorgestuurd. 
Dus iedereen mag me appen wanneer ze dat willen, ik reageer als ik daar tijd voor heb. Behalve kind of man, als die me in de nacht zouden appen wil ik dat wel meteen weten. 

Ik heb mijn telefoon op Niet Storen staan tussen 22-7 uur. Telefoontjes van mijn favoriete personen komen er wel door. Als het belangrijk is, zal er geen app gestuurd worden, dus appjes komen de volgende de dag wel weer.

Hier ook mijn telefoon op 'niet storen' en alleen mijn favorieten kunnen bellen.
Maar toen mijn moeder erg ziek was, ging dat toch nog een keertje mis, zij belde me ook vaak via whatsapp bellen en dat dringt dus niet door het 'niet storen'.
Mijn kinderen weten inmiddels wel dat als ze mij dringend moeten spreken, ze me alleen kunnen bellen in de nachtelijke uren en dat whatsapp geen enkele zin heeft.

Ik vind het idioot, dat nachtelijk geapp. Een kennis deed het als ze op stap was, ging ze mij vanalles appen. Mens, ga jezelf lastig vallen, maar niet mij. Ik wordt er niet wakker van, maar vind het toch idioot. 

Over welk topic hebben jullie het?

Al mijn meldingen staan uit en mijn telefoon staat op stil en zonder trillen, op het belgeluid na. Dat staat op maximaal volume. Dus als iemand mij appt zie ik dat pas als ik zelf op mijn telefoon kijk. Ik heb er dus geen last van als iemand mij midden in de nacht appt. Ik app ook rustig midden in de nacht.

Wat is er idioot aan nachtelijk appen? Vind je nachtelijk mailen ook idioot?

Als iemand mij 's nachts belt en het is niet iets serieus ben ik wel pislink trouwens, maar dat komt ook doordat ik al 2 sterfgevallen op die manier te horen heb gekregen. Mijn hart zit dus meteen in mijn keel als iemand 's nachts belt en ik vlieg naar die telefoon. Gelukkig gebeurt dat vrijwel nooit (soms één of andere verkoper vroeg in de ochtend). Heb er verder geen beperking op staan, iedereen kan mij 's nachts bellen voor nood.

Bakblik schreef op 23-08-2023 om 20:22:

Rete irritant. Met nog niet iedereen thuis ga ik slapen met mijn telefoon op trillen dat de gezinsleden die nog onderweg zijn mij kunnen bereiken, zonder het hele gezin wakker te maken. Met de bzzzbzzz naast mijn bed voel ik de trilling als man of kind mij appt. Dat anderen dan dingen appen om 01.30 die best tot morgen hadden kunnen wachten vind ik jammer.
Prima dat een ander wakker is en mij iets wil zeggen/vragen maar wacht tot de ochtend. Die ander weet niet of ik mijn geluid/trilfunctie aan heb staan met een bepaalde reden.
Telefoon van man blijft soms ook aan in de nacht, als hij storingsdienst heeft. Leuk als de collega die om 6.00 in de trein zit om in 6.30 te kunnen beginnen iedereen een goede morgen wenst en de mededeling doet dat hij op stroopwafels trakteert vanwege zijn verjaardag aanstaande zaterdag en dat dan iedere collega die wakker wordt daar iets over weet te zeggen. Man wil wakker worden als er storingen zijn, niet voor dat soort geneuzel.

Waarom zet je dan meldingen voor onbelangrijke personen niet gewoon uit?

Rockstar schreef op 24-08-2023 om 13:47:

[..]

Waarom zet je dan meldingen voor onbelangrijke personen niet gewoon uit?

Meestal wil ik overdag de meldingen wel horen, zeker van naasten. De meldingen van 2 groepsapps die niet acuut om actie vragen staan uit. Meestal blijft mijn telefoon gewoon beneden en hoe ik het niet.  Om nou die ene keer dat ik mijn telefoon meeneem iedereen apart te gaan denken is best veel werk zeker als het dan morgen weer ongedaan gemaakt moet worden. 

Binnen mijn vrijwilligerswerk is er 1 pipo die voor een nieuwe vraag een nieuwe groep aanmaakt.  De originele groep staat gedempt maar gisteravond toch: ping! De vrijwilliger had een nieuwe groep gemaakt met een vraag. 

Bakblik schreef op 24-08-2023 om 14:00:

[..]

Meestal wil ik overdag de meldingen wel horen, zeker van naasten. De meldingen van 2 groepsapps die niet acuut om actie vragen staan uit. Meestal blijft mijn telefoon gewoon beneden en hoe ik het niet. Om nou die ene keer dat ik mijn telefoon meeneem iedereen apart te gaan denken is best veel werk zeker als het dan morgen weer ongedaan gemaakt moet worden.

Binnen mijn vrijwilligerswerk is er 1 pipo die voor een nieuwe vraag een nieuwe groep aanmaakt. De originele groep staat gedempt maar gisteravond toch: ping! De vrijwilliger had een nieuwe groep gemaakt met een vraag.

Waarom maak je dan geen routine dat meldingen overdag geluid/trillen hebben en 's nachts niet?

Rockstar schreef op 24-08-2023 om 14:34:

[..]

Waarom maak je dan geen routine dat meldingen overdag geluid/trillen hebben en 's nachts niet?

Precies.Dat kan best makkelijk hoor. De meeste telefoons kun je automatisch op slaapstand laten gaan in een bepaald tijdvak. Dan hoef je er zelf ook niet aan te denken. 

Bakblik schreef op 24-08-2023 om 14:00:

[..]

Meestal wil ik overdag de meldingen wel horen, zeker van naasten. De meldingen van 2 groepsapps die niet acuut om actie vragen staan uit. Meestal blijft mijn telefoon gewoon beneden en hoe ik het niet. Om nou die ene keer dat ik mijn telefoon meeneem iedereen apart te gaan denken is best veel werk zeker als het dan morgen weer ongedaan gemaakt moet worden.

Binnen mijn vrijwilligerswerk is er 1 pipo die voor een nieuwe vraag een nieuwe groep aanmaakt. De originele groep staat gedempt maar gisteravond toch: ping! De vrijwilliger had een nieuwe groep gemaakt met een vraag.

Je kunt ook uitzetten dat je ongevraagd aan groepen toegevoegd kunt worden.

ik weet niet hoor maar het begint een beetje te lijken op klagen over nat zijn terwijl je in het zwembad springt.  Ga dan niet zwemmen. 

Ik vind het ook prettiger om niet te appen 's nachts. Gewoon om iedereen en mezelf ook wat momenten te gunnen dat er geen nieuwe prikkels binnenkomen.

Maar als mensen het toch doen heb ik er weinig last van. Whatsapp staat altijd op stil en 's nachts staat de telefoon op Niet Storen. Oók voor mijn bejaarde moeder helaas, want die kan al 20 jaar niet leren dat ik vroeg op moet en dus niet om 23 uur nog gebeld wil worden met nieuwtjes over de buurvrouw. Als er dan eens wat ernstigs is, heel jammer.

Mijn moeder is sowieso dol op alle mogelijke pingetjes. Als ik bij haar ben kan dus ook rustig de familie-app 20 keer achter elkaar zo hard mogelijk pingen vanwege alle nieuwe berichten. Als ik dan vraag of dat geluid een tijdje uit mag kijkt ze me aan alsof ik van Mars kom.

Oh dat ken ik, dat geping.
Ik praat altijd zo in Whatsapp,
Na bijna elke regel versturen.
Als je dat niet doet krijg je zo'n giga tekst blok.
Iemand is gewoon een keer boos geworden dat ik dat deed
Omdat hij dan steeds pingels kreeg.
ZET DAT DING OP STIL DAN.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.