Huiskamer
Decibel88
23-08-2023 om 20:09
Whatsappberichten
Stel, iemand appt je midden in de nacht. Hoe reageer je dan, word je er boos om?
Dit n.a.v. bericht in een ander topic, waarop ik vind dat mensen compleet doorslaan.
Nu app ik zelf nooit omdat ik 's nachts gewoon slaap, maar appt iemand mij midden in de nacht zou ik dat prima vinden.
Ik heb mijn geluid sowieso uitstaan, dus zie het probleem ook niet.
Graag jullie mening.
Mano28
23-08-2023 om 20:12
mijn internet staat uit,en geluid op stil.
Dus zie het toch pas volgende dag
Perzikboom
23-08-2023 om 20:14
ik heb mijn geluid uit staan dus over het algemeen merk ik er niks van. Als iemand mij idioot laat appt dan heb ik wel altijd de neiging om gelijk te antwoorden wanneer mijn wekker om 4:45 gaat.
Schommelstoel
23-08-2023 om 20:16
Mijn telefoon staat 's nachts uit, dus iedereen mag mij midden in de nacht appen
Doemijdieglazenbol
23-08-2023 om 20:16
als je niet gestoord wil worden zijn er tientallen manieren om dat te regelen. Ook als je wel bereikbaar moet zijn voor familie of zo. Ik weet niet wat de situatie in dat andere topic is, maar in principe kan ik niet zien wanneer je iemand niet kan storen. Dat kan ook op andere momenten zijn dan midden in de nacht.
Whatsapp is asynchroon, je hoeft niet direct te communiceren maar kan dat op je eigen tijd doen.
Gebruikersnaaminvullen
23-08-2023 om 20:17
Bij mij staat het zo ingesteld dat alleen man en broer + schoonzus door de stille modus heen kunnen appen. Bij bellen gaat het geluid alleen aan als iemand vaak achter elkaar belt.
Bakblik
23-08-2023 om 20:22
Rete irritant. Met nog niet iedereen thuis ga ik slapen met mijn telefoon op trillen dat de gezinsleden die nog onderweg zijn mij kunnen bereiken, zonder het hele gezin wakker te maken. Met de bzzzbzzz naast mijn bed voel ik de trilling als man of kind mij appt. Dat anderen dan dingen appen om 01.30 die best tot morgen hadden kunnen wachten vind ik jammer.
Prima dat een ander wakker is en mij iets wil zeggen/vragen maar wacht tot de ochtend. Die ander weet niet of ik mijn geluid/trilfunctie aan heb staan met een bepaalde reden.
Telefoon van man blijft soms ook aan in de nacht, als hij storingsdienst heeft. Leuk als de collega die om 6.00 in de trein zit om in 6.30 te kunnen beginnen iedereen een goede morgen wenst en de mededeling doet dat hij op stroopwafels trakteert vanwege zijn verjaardag aanstaande zaterdag en dat dan iedere collega die wakker wordt daar iets over weet te zeggen. Man wil wakker worden als er storingen zijn, niet voor dat soort geneuzel.
majorette2005
23-08-2023 om 20:28
ik wordt niet boos, geluid staat altijd aan ivm ouders, en ik slaap sowieso meteen weer in als ik een berichtje krijg. Ik lees het ook nog en antwoord ook als het belangrijk is
Malloczero
23-08-2023 om 20:29
Ik app na tien uur 's avonds niet naar personen of groepen waarvan ik niet zeker weet of ze me gemute hebben en mijn telefoon staat 98% van de tijd op mute.
Telefoon van vriend helaas niet, dus krijgt 's nachts berichten en schijt irritant.
Anne1234!
23-08-2023 om 20:29
Ik vind het geen probleem. Heb mijn geluid bijna altijd uitstaan. Als mijn kinderen nog niet thuis zijn heb ik mijn geluid wel aan maar dan slaap ik toch altijd een beetje half.
Malloczero
23-08-2023 om 20:30
Bakblik schreef op 23-08-2023 om 20:22:
Rete irritant. Met nog niet iedereen thuis ga ik slapen met mijn telefoon op trillen dat de gezinsleden die nog onderweg zijn mij kunnen bereiken, zonder het hele gezin wakker te maken. Met de bzzzbzzz naast mijn bed voel ik de trilling als man of kind mij appt. Dat anderen dan dingen appen om 01.30 die best tot morgen hadden kunnen wachten vind ik jammer.
Prima dat een ander wakker is en mij iets wil zeggen/vragen maar wacht tot de ochtend. Die ander weet niet of ik mijn geluid/trilfunctie aan heb staan met een bepaalde reden.
Telefoon van man blijft soms ook aan in de nacht, als hij storingsdienst heeft. Leuk als de collega die om 6.00 in de trein zit om in 6.30 te kunnen beginnen iedereen een goede morgen wenst en de mededeling doet dat hij op stroopwafels trakteert vanwege zijn verjaardag aanstaande zaterdag en dat dan iedere collega die wakker wordt daar iets over weet te zeggen. Man wil wakker worden als er storingen zijn, niet voor dat soort geneuzel.
Waarom mute hij die app dan niet gewoon en alleen waar hij zn storingen op ontvangt aan?
Bakblik
23-08-2023 om 20:36
Malloczero schreef op 23-08-2023 om 20:30:
[..]
Waarom mute hij die app dan niet gewoon en alleen waar hij zn storingen op ontvangt aan?
Die appgroep is bedoeld voor werkgerelateerde berichten en collega's nemen het niet zo nauw. Je kunt best in de werkapp je mededeling doen over de stroopwafels in plaats van in de gezelligheidsapp, wie heeft daar nou last van.............
yette
23-08-2023 om 20:36
Als ik terwijl ik slaap al merk dat iemand me appt, denk ik hooguit: 'Ah, m'n vriendin is goed thuisgekomen' of 'Hmmm, morgenvroeg ff kijken wie dat was'. En dan slaap ik verder.
Maar zelfs als ik om een appje heb gevraagd - ik wil bijvoorbeeld dat de kinderen appen als ze vanaf een feest naar huis vertrekken zodat ik weet wanneer ik ongerust moet worden - slaap ik er meestal doorheen
Wieder
23-08-2023 om 20:43
Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-08-2023 om 20:17:
Bij mij staat het zo ingesteld dat alleen man en broer + schoonzus door de stille modus heen kunnen appen. Bij bellen gaat het geluid alleen aan als iemand vaak achter elkaar belt.
Hoe doe je dat eerste? Ik vind het altijd zo'n gedoe, zit handmatig de halve lijst te dempen als mijn kinderen de hort op zijn en ik wel wil dat zij me kunnen bereiken...
Ik heb mijn telefoon altijd op stil als ik naar bed ga. Da's vaak redelijk op tijd, dus een appje dat ik om een normale tijd nog binnenkrijg (zeg een uurtje of 10) zie ik dan niet meer. Maar is ik 's morgens om 5 of 6 uur wakker wordt en dat appje lees, reageer ik meestal wel direct omdat ik het anders vergeet. Ik mute de mensen waarvan ik een appje zou kunnen verwchten op een voor mij onwenselijk tijdstip, ga er eigenlijk vanuit dat een ander dat ook doet.
Daglichtlamp
23-08-2023 om 20:44
Hier gaat 's nachts WiFi en data uit op de telefoon. Dan kan ik alleen nog gebeld worden en ik ga ervan uit dat dat alleen gebeurd voor dringende zaken. Voor die storingsdienst zal er toch ook gebeld worden neem ik aan? Dan kan WhatsApp wel bijgelezen worden als man wakker gebeld is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.