Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Whatsappberichten

Ik zie whatsapp als mailen; je kan dat elk moment van de dag doen, maar de ontvanger is niet verplicht ook elk moment van de dag het bericht te bekijken. (Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat anno 2023 iedereen 's nachts toch wel een 'niet storen' functie aan heeft staan, waarbij alleen naasten worden doorgelaten.) 

Dus ik whatsapp gerust midden in de nacht en mensen mogen ook gerust midden in de nacht iets naar mij sturen.
Mochten mensen aangeven het vervelend te vinden, wil ik er uiteraard wel rekening mee houden. Maar zolang dat niet gecommuniceerd wordt, ben ik mij van geen kwaad bewust.

Op WhatsApp staan geluidsmeldingen altijd uit, dus daar zal ik niet wakker van worden. 
In noodgevallen mogen mensen me uiteraard op elk tijdstip bellen. 
Zelf houd ik niet appen of bellen na 22:00 aan (tenzij ik nog in gesprek ben met iemand natuurlijk).

Ik heb sowieso het geluid van whatsapp uit staan, ook overdag. Dus ze appen maar. Ik kijk wanneer het mij uit komt. Voor dringende zaken kunnen mensen me bellen.

Ik word regelmatig wakker van een keiharde ping als ik whatsapp krijg. Die staat dus niet op stil. Mijn moeder en dochter zijn nachtelijke appers. Dochter staat er niet bij stil dat niet iedereen tot 00.00 werkt en mijn moeder drukt waarschijnlijk een verkeerd knopje in of wil even melden dat de pedicure morgen komt.

MMcGonagall schreef op 23-08-2023 om 22:23:

Ik word regelmatig wakker van een keiharde ping als ik whatsapp krijg. Die staat dus niet op stil. Mijn moeder en dochter zijn nachtelijke appers. Dochter staat er niet bij stil dat niet iedereen tot 00.00 werkt en mijn moeder drukt waarschijnlijk een verkeerd knopje in of wil even melden dat de pedicure morgen komt.

Waarom laat je dat aanstaan dan?

absor schreef op 23-08-2023 om 22:28:

[..]

Waarom laat je dat aanstaan dan?

Ik wil niets missen als het dringend is en het zijn dus alleen maar mensen die me altijd mogen bellen als er wat is.

MMcGonagall schreef op 23-08-2023 om 22:29:

[..]

Ik wil niets missen als het dringend is en het zijn dus alleen maar mensen die me altijd mogen bellen als er wat is.

Dan kan je toch enkel je whatsapp uitzetten.  En als het dringend is bellen ze

Mijn geluid staat 's nachts meestal aan, maar ik heb er geen last van. 
Ik slaap er doorheen of slaap snel weer verder. 

absor schreef op 23-08-2023 om 22:30:

[..]

Dan kan je toch enkel je whatsapp uitzetten. En als het dringend is bellen ze

Je bedoelt het hele geluid uitzetten van whatsapp. Dat vind ik dan ook weer zo wat. Soms krijg ik geen meldingen, dan loopt er iets niet lekker tussen mijn horloge en telefoon. Dan kom ik er dus vaak uren later achter dat ik berichten had.

Maar goed, als het me echt zou storen zou ik er wel wat aan doen. Mijn werktelefoon ligt wel altijd beneden dus late (of meestal gruwelijk vroege) appjes van collega’s storen me niet.

MMcGonagall schreef op 23-08-2023 om 22:29:

[..]

Whatsapp uitzetten 's nachts en afspreken dat ze mogen bellen als het dringend is?  

Edit: oh wacht, dat is al gezegd

Ik heb m’n telefoon eigenlijk altijd op stil, dus geen harde ‘ping’ hier, maar wel een ‘bzzzz’. Omdat ik dat ‘s nachts ook vervelend vind, heb ik de telefoon vanaf laat op de avond op ‘niet storen’. Dat bevalt me prima.

Ik heb de telefoon op slaapstand staan.
Vind het heel irritant om 's nachts wakker te worden van appjes 
Enigen die me kunnen bereiken zijn ouders en schoonouders

Ik heb telefoon altijd stil en in de nacht op vliegtuigstand. Heb een moeder met een verstoord ritme die op idiote tijden appt dus ze heeft pech als er echt iets is. 
Bij man kan alleen ik hem bereiken en zijn moeder. Vader ook niet meer want die is dement en belt en appt ook op idiote tijden met niks belangrijks.

Als ik ga slapen gaat mijn telefoon op stil. Dus ge-app in de nacht heb ik geen last van hoor. Ze doen maar 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-08-2023 om 20:17:

Bij mij staat het zo ingesteld dat alleen man en broer + schoonzus door de stille modus heen kunnen appen. Bij bellen gaat het geluid alleen aan als iemand vaak achter elkaar belt.

idem hier. van 22 tot 6 staat mijn telefoon op slaapstand of zoiets en maar een paar mensen kunnen daar doorheen maar die appen/bellen alleen op gekke tijden als het nodig zou zijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.