Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Weekendplannen

Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af: 

Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.


Broodjebrie schreef op 12-10-2024 om 10:54:

ik heb gisteren een heftige sessie bij de psycholoog gehad en daar moet ik nog steeds van bijkomen. Ik heb net even gezwommen. Nu hang ik wat op de bank, ben nog behoorlijk van slag dus weet niet echt hoe de rest van deze dag eruit ziet.

🌸

Beddengoed gewassen en buiten lekker laten drogen.  2 verschillende soorten appeltaarten gebakken.  8 km gelopen in het bos.  Straks nog even naar buiten.  Morgen vieren we verjaardagen van mijn moeder en mijn zoon. Dat vieren we in een rustig restaurant in de buurt. Maar ja,  er hoort volgens kind ook zelfgemaakte appeltaart bij. 

Maandag komt mijn poetsdame in 3 uur het huis spic en span maken dus qua hh klussen doe ik weinig 

Naar de opticien geweest vandaag en waar ik al bang voor was, klopt, voor dichtbij heb ik sterkere glazen nodig. Bril is net anderhalf jaar oud en 't is duur glas, dus balen...
Volgens de opticien zou het handig zijn een computerbril te gebruiken. Dus ik ga maar eens bij mijn werkgever informeren of dat kan. Ik had al eerder aangegeven nekklachten te hebben en volgens de opticien zou een computerbril best eens een oplossing kunnen zijn. Maar een aanpassing van mijn werkplek is ook al ruim een maand geleden aangevraagd en nog niets van gehoord.
Misschien is dit meer iets voor het draadje werkergernissen!

Gewerkt en daarna geslapen 
De afwas gedaan en het 1 en ander opgeruimd 
Vanmiddag nog iets voor het werk gedaan en daarna een flink eind gewandeld met de honden 
Nu hang ik samen met de kinderen voor de tv.
Ik net een serie terug gekeken en de kinderen zitten nu iets te kijken 
Straks eten koken en afwassen 
Voor morgen geen plannen, in ieder geval wat was weg werken 

Missie niet geslaagd helaas maar het winkelen was op zich wel gezellig.

Gisteren huishouden (bed verschonen, beddengoedwas draaien en ophangen, stofzuigen, vaatwasser). Daarna keukenkastjes met etenswaren opgeruimd: alles over datum weggegooid etc.
In de middag naar Ikea om een kapstok met schoenenrek te halen, en uiteraard dingen als boterhamzakjes, kledingrollers etc. (Slecht plan trouwens om op zaterdagmiddag naar Ikea te gaan, het was zo druk!).

Vandaag kapstok in elkaar zetten, badkamer poetsen, ondertussen twee wassen draaien en hopelijk in de middag nog even de stad in.
Vanavond lekker niets behalve een grote pan stamppot maken/eten en Netflixen.

Loulou39 schreef op 13-10-2024 om 08:24:


Vandaag kapstok in elkaar zetten, badkamer poetsen, ondertussen twee wassen draaien en hopelijk in de middag nog even de stad in.
Vanavond lekker niets behalve een grote pan stamppot maken/eten en Netflixen.

Toch maar geen kapstok in elkaar zetten nu, want dan moet ik de hele gang ook opruimen/schoonmaken/oude schoenenrek uit elkaar schroeven/ etc., want anders kan ik ‘m niet kwijt en daar heb ik ineens geen zin meer in vandaag..

Ik heb gesport en boodschappen gedaan. Dadelijk douchen en vast koken voor morgen.
En ben in een nieuw boek begonnen.

Ipv kapstok in elkaar zetten, heb ik gesport en ik ga zometeen de stad in om een nette winterjas te zoeken en een paar mooie koffiekopjes bij de Bijenkorf te kopen (kadootje voor mezelf omdat ik extreem zuinig ben geweest afgelopen tijd).

Hier staat de wasmachine aan en daarna gaat het spul in de droger 
Kind was gisteravond ineens aan het overgeven en er was het 1 en ander vies 
Verder wat rommelen in huis en tussendoor op de bank en wat lezen
Moet straks nog even naar de winkel 

hier gaat het mentaal weer een stuk beter gelukkig. Vanmorgen een eindje gewandeld, verder de was weggewerkt en straks op bezoek bij een ziek familielid. We moeten wel een eind rijden dus hopelijk hebben we geen files. 

Fijn,Broodje Brie!

We hadden net bezoek, goede vrienden. Zij gaan helaas terug naar hun geboorteland....Wat zal ik ze missen.
Verder een fijn weekend gehad tot nu toe...

ik heb hachee opstaan. Straks nog alleen even aardappelen koken voor er bij. Of ik laat het zo of ik maak er aardappelpuree van. Wou vandaag ook nog de was doen, maar dat kan morgen ook nog wel. 
Verder vind ik het wel best voor vandaag. Ook eigenlijk een beetje een baaldag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.