Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Weekendplannen

Nu de herfst weer is begonnen wil ik dit topic weer openen om inspiratie op te doen voor het weekenden. Die zijn voor mij soms pittig (eenzaamheid) en duren daardoor lang. Ik trap af: 

Morgen heb ik een kennismaking bij een nieuw oppasgezin en 's avonds pas ik op bij mijn oude adres. Morgen overdag en zondag geen plannen op het huishouden na.


hier ook een rustig weekend voor de boeg. Morgen zwemmen, daarna in huis wat rommelen. Wil de badkamer weer eens de grote beurt geven, dat is weer een tijdje geleden. 
Verder kijk ik wel wat ik doe. Hopelijk kan ik eindelijk eens wat uitslapen. Ben de hele week al zo vroeg wakker.. hopeloos 

morgen eerst naar sportevenement. Gelukkig zijn de voorspellingen nu goed, dus ga lekker op de fiets. 20 km totaal. Afhankelijk van hoe laat ik daar weer weg ga, mss nog even in de tuin bezig of ik ga gewoon lekker in de tuin zitten met een boek. 
Zondag geen plannen, dus kan alle kanten nog op. Mss wat voorbereiding in eten. Wil mss wat mini-quiches maken

Morgen in de ochtend naar de markt en daarna golfen.
 Zondag wandelen met man en dochter op de Sallandse heuvelrug kijken of de heide al bloeit. Verder Olympische spelen kijken en lekker koken.

Friezinnetje schreef op 26-07-2024 om 18:52:

morgen eerst naar sportevenement. Gelukkig zijn de voorspellingen nu goed, dus ga lekker op de fiets. 20 km totaal. Afhankelijk van hoe laat ik daar weer weg ga, mss nog even in de tuin bezig of ik ga gewoon lekker in de tuin zitten met een boek.
Zondag geen plannen, dus kan alle kanten nog op. Mss wat voorbereiding in eten. Wil mss wat mini-quiches maken

Leuk idee van die miniquiches, lijkt me een goed idee voor dit weekend, ook voor mij 👍🏻.
Heb je een bepaalde site voor recepten? Of heb je eigen recepten?
Ik heb nog nooit zelf een quiche gemaakt 😅 (durf het bijna niet te typen, dus een succesrecept zou top zijn).

Vandaag was ik vrij ( altijd op vrijdag als ik niet hoe in te vallen) en ben op koffie /lunchbezoek geweest 15 km verderop. Was erg lekker fietstochtje op mijn nieuwe elektrische fiets.
Vanmiddag bij Hema 2 korte broeken in de uitverkoop kunnen scoren voor de vakantie. En na het eten nog een ommetje gemaakt.
Nu kijk ik de opening van de Olympische spelen. Weet niet of ik het helemaal af kijk want duurt wel lang.
Morgen helaas weer werken. Verder geen plannen.

Loulou39 schreef op 26-07-2024 om 20:52:

[..]

Leuk idee van die miniquiches, lijkt me een goed idee voor dit weekend, ook voor mij 👍🏻.
Heb je een bepaalde site voor recepten? Of heb je eigen recepten?
Ik heb nog nooit zelf een quiche gemaakt 😅 (durf het bijna niet te typen, dus een succesrecept zou top zijn).

https://www.patesserie.com/recepten/snacks/basisdeeg-voor-hartige-taarten/

deze gebruik ik, maar ik bak het nooit blind af. En de vulling is voor deze keer lekker simpel: Prei wat aanbakken, met spekjes erdoor. Dan in aparte kom 3 eieren kloppen, daar een klein pakje kookroom door, op smaak met peper en evt wat zout (hoeft niet ivm spekjes en kaas). Daar doe ik de prei en spekjes door en een half zakje gerapste kaas. Dit alles in de vorm doen en dan afbakken. 160 graden voor ong 30 min. Ik maak van dit recept ong 6-7 kleine quiches. 

Samen met man en kleinzoon naar Truckstar.
Kleinzoon vertelde, dat zijn favoriete chauffeurs incl vrachtwagen inmiddels al op de baan staan.
Wij  gaan voor de Scania ,daarna komen de andere vrachtwagens wel.

Friezinnetje schreef op 26-07-2024 om 21:23:

[..]

https://www.patesserie.com/recepten/snacks/basisdeeg-voor-hartige-taarten/

deze gebruik ik, maar ik bak het nooit blind af. En de vulling is voor deze keer lekker simpel: Prei wat aanbakken, met spekjes erdoor. Dan in aparte kom 3 eieren kloppen, daar een klein pakje kookroom door, op smaak met peper en evt wat zout (hoeft niet ivm spekjes en kaas). Daar doe ik de prei en spekjes door en een half zakje gerapste kaas. Dit alles in de vorm doen en dan afbakken. 160 graden voor ong 30 min. Ik maak van dit recept ong 6-7 kleine quiches.

Dank je wel: dit vind ik heel leuk om te proberen!
Boodschappenlijstje is gemaakt, misschien nog een variant qua vulling, maar het is fijn om een succesrecept van iemand te hebben.

Friezinnetje schreef op 26-07-2024 om 21:23:

[..]

https://www.patesserie.com/recepten/snacks/basisdeeg-voor-hartige-taarten/

deze gebruik ik, maar ik bak het nooit blind af. En de vulling is voor deze keer lekker simpel: Prei wat aanbakken, met spekjes erdoor. Dan in aparte kom 3 eieren kloppen, daar een klein pakje kookroom door, op smaak met peper en evt wat zout (hoeft niet ivm spekjes en kaas). Daar doe ik de prei en spekjes door en een half zakje gerapste kaas. Dit alles in de vorm doen en dan afbakken. 160 graden voor ong 30 min. Ik maak van dit recept ong 6-7 kleine quiches.

Zo eentje maak ik ook regelmatig. Laatst heb ik er een gemaakt met spinazie, tomaten (alleen het vruchtvlees), nepfeta, natuurlijk eieren melk en een beetje room en op het einde bestrooid met wat geraspte kaas en flink wat pijnboompitten. Die was ook lekker.

Bedankt trouwens Friezinnetje voor deze link. Ik gebruik altijd hartigetaart-plakjes van Koopmans (uit de diepvries). Deze ga ik zeker proberen.

Gisteravond heerlijk bijgekletst met dochter die kwam eten. Vandaag wat aanrommelen, hopelijk even in de tuin werken, wasje doen/opruimen en stofzuigen.
Koken hoeft niet, we eten de restjes van gisteren.
Morgen de weekboodschappen doen en ik hoop op mooi weer om lekker te gaan fietsen.

Herfstappeltaart schreef op 27-07-2024 om 07:05:

[..]

Zo eentje maak ik ook regelmatig. Laatst heb ik er een gemaakt met spinazie, tomaten (alleen het vruchtvlees), nepfeta, natuurlijk eieren melk en een beetje room en op het einde bestrooid met wat geraspte kaas en flink wat pijnboompitten. Die was ook lekker.

Bedankt trouwens Friezinnetje voor deze link. Ik gebruik altijd hartigetaart-plakjes van Koopmans (uit de diepvries). Deze ga ik zeker proberen.

dit is veel lekkerder  

Friezinnetje schreef op 27-07-2024 om 07:20:

[..]

dit is veel lekkerder

Kan ik me voorstellen dus ik ga het proberen.

Ik heb lekker 3 weken weekend . Ik ben er echt aan toe. Vandaag ga ik een beetje rommelen in huis en rustig opruimen. Onze oven is kapot en de zelfgemaakte pizza wordt het meest gemist, dus morgen haal ik de pizzarette van zolder en eten we mini pizza. Kleuter vind dat super leuk. Meteen een klein feestje om de vakantie te vieren. We gaan niet weg, maar gaan leuke dagjes weg. Wat wanneer moeten we nog bedenken. Aankomende week staat ieder geval de Ikea op het programma en er staan een aantal musea op het lijstje.

Leuk Tara! Fijne vakantie!

Fijne vakantie Tara!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.