Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

17-07-2021 om 11:29

Wat te doen aan 'kumbaya'?

Sassenach schreef op 20-07-2021 om 10:56:

[..]

Kun je uitleggen waarom je dat te ver vindt gaan?

Omdat ik niet wil forummen hoe Sassenach denkt dat het moet. Ik ben wie ik ben en zo praat ik. In het dagelijks leven én op een forum.
Ik ga niet ieder woord afwegen. Gewoon niet.
Ik zal echt niemand affakkelen maar soms is klare taal gewoon klare taal. En als ik 5 minuten moet nadenken over iedere post en daar een 360 graden feedback op moet maken voor ik op verzenden klik dan is het niet echt. 
Dan spelen we hier een raar toneelstukje met z'n allen. 

En je weet nooit hoe iets bij een ander binnenkomt, je kent de ander niet, je kent de gemoedstoestand niet.. En dat is ook niet de verantwoordelijkheid van iemand die ergens een reactie op geeft.

Sophia_!

Sophia_!

20-07-2021 om 11:04

Helemaal mee eens met  Puss-in-Boots. Zo ga ik ook niet forummen. Ik hou juist ook van de diversiteit van reageren,  het zou dodelijk saai worden als alles altijd doordacht en grijs wordt, het mag best weleens minder vriendelijk of een keer botsen. 

Sophia_! schreef op 19-07-2021 om 23:19:

[..]

We gaan toch niet de kant op dat er bedacht gaat worden hoe je hier heurt te reageren ,hoop ik he? Correct me if I'm wrong.

Dat is toch al vanaf dag 1 aan de gang?

Sophia_!

Sophia_!

20-07-2021 om 11:09

LiefsteFeetje schreef op 20-07-2021 om 11:06:

[..]

Dat is toch al vanaf dag 1 aan de gang?

Nou, ik zeg wat ik zeg en hoe ik het wil zeggen.  Ik geloof niet dat ik een onvriendelijk persoon ben,  maar ik zal ook echt weleens uit de bocht vliegen. Moet kunnen hoor. 

Puss-in-Boots schreef op 20-07-2021 om 11:00:

[..]

Omdat ik niet wil forummen hoe Sassenach denkt dat het moet. Ik ben wie ik ben en zo praat ik. In het dagelijks leven én op een forum.

Mijn interpretatie van haar tekst: de lezer moet zich realiseren dat de platte/digitale tekst misschien met een bepaalde emotie gelezen wordt en er niet direct fel op in gaan. Eventjes herlezen of tot tien tellen of uitleg vragen ofzo.

Ik weet in ieder geval vaak wel dat als digitale tekst vervelend bij mij binnenkomt het tijd is om even iets afleidends te doen en dan weer opnieuw lezen en dan kiezen tussen reageren of negeren.

Vf_Watervrouw schreef op 20-07-2021 om 11:21:

[..]

Mijn interpretatie van haar tekst: de lezer moet zich realiseren dat de platte/digitale tekst misschien met een bepaalde emotie gelezen wordt en er niet direct fel op in gaan. Eventjes herlezen of tot tien tellen of uitleg vragen ofzo.

Ik weet in ieder geval vaak wel dat als digitale tekst vervelend bij mij binnenkomt het tijd is om even iets afleidends te doen en dan weer opnieuw lezen en dan kiezen tussen reageren of negeren.

En mijn punt is juist dat dat niet moet.

[..]

Van jou moet dat ja. Van anderen niet. Het is een openbaar forum en iedereen 'moet' lekker forummen zoals zij dat willen.

En als dat niet strookt met de huisregels komen de mods wel ingrijpen. De rest van de forummers hebben echt geen bal te eisen van anderen.

Vind het wel mooi om (uitgerekend in dit topic) te zien hoe dus een duidelijke mening gegeven kan worden zonder respectloos te worden naar de ander en met ruimte voor de mening van de ander. Heldere taal, maar zonder affakkelen. Fijn forummen zo. 

Sophia_! schreef op 20-07-2021 om 11:09:

[..]

Nou, ik zeg wat ik zeg en hoe ik het wil zeggen. Ik geloof niet dat ik een onvriendelijk persoon ben, maar ik zal ook echt weleens uit de bocht vliegen. Moet kunnen hoor.

Eens, anders ga je krijgen dat iedereen hier op de tenen gaat lopen, dat is ook niet de bedoeling.

[..]

Eens. Zwart op wit ontbreekt toch altijd de nuance. Mensen zijn vaak geneigd om dan direct de negatieve "versie" van een post te lezen. Soms helpt het even afstand te nemen in plaats van direct vanuit de onderbuik reageren.

Eens met gewoon kunnen forummen zonder altijd alles af te hoeven wegen. 
Het mag best een beetje kleurrijk zijn toch? En soms is een wat harder reactie precies wat iemand nodig heeft, al realiseert iemand zich dat wellicht later pas

[..]

Ik zal echt niemand affakkelen maar soms is klare taal gewoon klare taal. En als ik 5 minuten moet nadenken over iedere post en daar een 360 graden feedback op moet maken voor ik op verzenden klik dan is het niet echt.

En je weet nooit hoe iets bij een ander binnenkomt, je kent de ander niet, je kent de gemoedstoestand niet.. En dat is ook niet de verantwoordelijkheid van iemand die ergens een reactie op geeft.

Helemaal met je eens. 

[..]

Dan heb ik mijn post blijkbaar niet goed verwoord, want ik probeer juist net als jij te zeggen dat de poster niet in zijn eentje verantwoordelijk is om de sfeer goed te houden. De lezer heeft daar ook een rol in. Ik geef ook aan dat het onmogelijk is om elke post van te voren te analyseren hoe het binnen kan komen. 

Rachel. schreef op 20-07-2021 om 11:41:

[..]

Eens, anders ga je krijgen dat iedereen hier op de tenen gaat lopen, dat is ook niet de bedoeling.

Dat doen er vast al een aantal hoor. Vanaf dag 1 zijn er mensen die maar zitten te zeuren over bijvoorbeeld wat er allemaal mis van op Viva en wat die allemaal niet meer mogen hier en hoe fijn de sfeer zogenaamd is.  En wat iemand wel of niet mag zeggen/tikken om dat zo te houden. En in verschillende topics.

En nu ook hier dan.

Vind eerlijk gezegd bar weinig kumbaya's aan.

Gewoon lekker forummen, niet teveel zeuren, mensen behandelen zoals je irl ook zou doen en bij uit de bocht vliegen grijpen de mods wel in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.