Huiskamer

BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Rogue
19-02-2025 om 17:59
waarom zo denigrerend?... soms zou ik echt willen dat jullie me met rust lieten

Hemke
20-02-2025 om 09:50
In mijn hele werkperiode heb ik nog nooit een collega zo hard werken om de indruk te maken dat ze bezig gezien.
Er is niks, helemaal niks uit jou handen gekomen.
Als ik vandaag weer een late dienst met jou heb, blijf ik zitten en drink thee met de bewoners.

madee
20-02-2025 om 10:05
OMG wat moet ik dan allemaal nog doen?! Hebben ze wel door wat dat allemaal feitelijk inhoudt? Heb ìk dat wel door?! Komt dat goed?! Hellup!

Dolfje
20-02-2025 om 10:12
Ja hoor er kan nog wel een extra taak bij in dat ene uurtje wat ik voor deze dingen heb.

lientje69
20-02-2025 om 12:18
Tuurlijk joh. Goh nog meer uit de zorgverzekering. Ik ga met mijn chronische pijn gewoon nog wel wat extra uur bikkelen in de zorg om alles te kunnen betalen. Maakt het uit dat ik met mijn been ga slepen of mijn arm niet goed meer kan gebruiken. Hebben jullie als zorgverzekering geen last van tenslotte..

Bakblik
20-02-2025 om 12:43
lientje69 schreef op 20-02-2025 om 12:18:
Tuurlijk joh. Goh nog meer uit de zorgverzekering. Ik ga met mijn chronische pijn gewoon nog wel wat extra uur bikkelen in de zorg om alles te kunnen betalen. Maakt het uit dat ik met mijn been ga slepen of mijn arm niet goed meer kan gebruiken. Hebben jullie als zorgverzekering geen last van tenslotte..
Hoe maken "we" de zorg onnodig nog duurder?
Ik vind het zo naïef dat ze er bepaalde dingen uitgooien waardoor patiënten andere klachten krijgen en meer zorg gaan vragen. Als jouw been gaat slepen of je arm doet het niet lekker meer dan roep je de hulp in van de fysio. Dat wordt vergoed, want dat ben je voor verzekerd. Het budget voor pijnstillers wordt dan niet meer overschreden maar bij fysio komt de verzekeringsmaatschappij geld te kort.
Zo raar dat niemand ziet dat dit niet houdbaar is. Als de aparte budgetten voor zorg maar kloppen! Hoera! Dat de patiënt met de gebakken peren zit dat maakt niet uit. 😭
Ik heb 9 maanden lang ziekenhuis in ziekenhuis uit gelopen met onbegrepen oogklachten zelfs meegedaan aan wetenschappelijk onderzoek om er toen zelf achter te komen dat het steeds wisselende merk van 1 van mijn medicijnen de oorzaak was van mijn klachten. 2 consulten oogarts, 3 consulten optometrist, druppels en crème een andere bril allemaal (gedeeltelijk) vergoed door de zorgverzekering maar eigenlijk totaal overbodig als ik een vast merk had gekregen van dat ene tabletje per dag. €400 op jaarbasis uit het medicijnbudget is teveel maar die 5 consulten, druppels, crème en bril hebben veel meer gekost dan dat. Schiet mij maar lek.

lientje69
20-02-2025 om 13:17
Bakblik, ik snap er ook niks meer van. De zorg wordt op deze manier juist duurder ipv goedkoper.

Bakblik
20-02-2025 om 13:46
lientje69 schreef op 20-02-2025 om 13:17:
Bakblik, ik snap er ook niks meer van. De zorg wordt op deze manier juist duurder ipv goedkoper.
Snappen doe ik het al jaren niet en helaas kan ik mij best wel druk maken om al die inconsequente dingen die in het systeem ingebakken zitten.

Regendrup.
20-02-2025 om 15:50
Is er ergens een pauzeknop? Die zou ik echt heel graag willen, even een weekje niks. Niet mama zijn, niet vrouw-van zijn, niet dochter zijn, niet collega zijn. Even. Helemaal. Niks. Gewoon, even pauze.

Herfstappeltaart
20-02-2025 om 15:53
Regendrup. schreef op 20-02-2025 om 15:50:
Is er ergens een pauzeknop? Die zou ik echt heel graag willen, even een weekje niks. Niet mama zijn, niet vrouw-van zijn, niet dochter zijn, niet collega zijn. Even. Helemaal. Niks. Gewoon, even pauze.
Die is er, hij heet Influenza.....maar dat is niet wat je bedoelt denk ik😉
Sterkte, alles gaat voorbij 🌻

rionyriony
20-02-2025 om 16:14
Houd je echt nog van mij Rockin' Billy?
Of is nu al je liefde voorbij.
Heus ik twijfel nou toch wel een bee-eetje,

Regendrup.
20-02-2025 om 16:17
Herfstappeltaart schreef op 20-02-2025 om 15:53:
[..]
Die is er, hij heet Influenza.....maar dat is niet wat je bedoelt denk ik😉
Sterkte, alles gaat voorbij 🌻
Nee, mama's mogen/kunnen niet ziek zijn. Die Influenza mag heeeeeeeeeeeel ver uit de buurt blijven haha.
Maar dankje. Voelt nu ff niet zo.

SuzyQFive
20-02-2025 om 16:43
lientje69 schreef op 20-02-2025 om 13:17:
Wat wordt er niet meer vergoed dan Lientje?

stokstaart
20-02-2025 om 16:53
Lientje, wat naar dat er iets ineens niet meer word verzekerd!!
Ik begrijp ook niets van die verzekeraars. Die van mij vergoed pas lenzen en bril vanaf -6. Geloof mij, als ik met mijn -4 op de fiets of in de auto stap zijn ze meer geld kwijt aan ziekenhuiskosten. Of steunzolen die niet vergoed worden maar als ik ze niet heb slijten heupen/knieen harder. De nieuwe heup of knie wordt dan wel weer vergoed.