Huiskamer

BrightEchidna89
08-07-2021 om 21:54
Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?
Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Bakblik
24-04-2025 om 11:15
Bakblik schreef op 27-01-2025 om 17:09:
Ik heb met liefde contact gegevens uitgewisseld maar nu ligt het echt bij jullie!
Als jullie dochters hulp en ondersteuning willen bij het leren van de nask/scheikunde toetsen kunnen jullie mijn dochter bellen en appen. Als zij dan dagen voorstelt voor een kennismakingsgesprek dan zijn juliie met haar in gesprek! Zeur dan niet tegen mij dat de data niet passen in het rooster maar blijf met haar in gesprek!
Als je 3 weken niks laat horen wordt het moeilijk om nog voldoende tijd te vinden, dochter doet ook een voltijds studie!
Zo gek dat het toch rond blijft spoken in mijn hoofd en dat ik dochter er regelmatig naar vraag of er al een afspraak is.
In principe heb ik er niks mee te maken en boeit het mij ook echt niet of die dochters nou wel of niet een diploma halen! Ik heb mijn best gedaan!
Nadat je het volledig in handen had gegeven van jouw en mijn dochter en je eigen dochter dacht dat mijn kind op de raarste momenten ad hoc beschikbaar was en dus feitelijk nog 0 bijlessen heeft gehad ga je je er weer zelf mee bemoeien?
Nu de CSE's naderen is er nog behoefte aan een spoedcursus om het exacte vak te halen. Sorry mijn kind had aangegeven vanaf 1 april niet meer beschikbaar te zijn dus je moet een ander zoeken. Je kunt dezelfde procedure volgen die je hebt gebruikt om mijn dochter te vinden. Op die locatie zijn ze voorbereid dat je weer bijles zoekt. Jouw dochter heeft het 4 maanden laten aanslepen waardoor alle studiegenoten van mijn dochter nu weten dat je dochter eigenlijk niet wil maar jij hebt er kennelijk geld voor over dat zij het gaat halen. Wees dus niet verbaasd als de tarieven die de studenten vragen hoog zijn.
Jij wilt een diploma voor je kind en de studenten willen daar best bij helpen....... Zo op het laatste moment hangt daar wel een stevig prijskaartje aan.

Rogue
24-04-2025 om 21:17
er.is.maar.1.Pino schreef op 24-04-2025 om 08:18:
ik was deze week jarig - maar ik heb me de hele dag niet jarig gevoeld. En eigenlijk ben ik daar oké mee. Is er nu iets mis met mij of word ik eindelijk volwassen?
gefeliciteerd,
ik had hetzelfde dit jaar, de dag ging niet zoals ik wilde en alle plannen die had vielen in deugen.

er.is.maar.1.Pino
24-04-2025 om 23:22
Bedankt nog allemaal 😊 Ik ben 40 geworden (dus op zich wel een jubileum). Ik heb geen feest georganiseerd maar ga 1 op 1 wat dingen doen met vriendinnen (ik vind feesten niet fijn, ben je de hele tijd in de weer). Heb wel appjes gehad en zo en ben uiteten geweest met m’n gezin, maar dat ‘speciale’ gevoel was er gewoon niet. Voorheen had ik dat dus wel, had de hele dag een glans. Maar ik lees dat meer mensen het ‘gewone dag’ gevoel herkennen dus dan houd ik t erop dat ik uiteindelijk toch volwassen ben geworden 😄

Schoondochter
25-04-2025 om 03:58
wel herkenbaar, pino. Ik hou ook niet van feestjes, en vier al jaren niet echt meer mijn verjaardag. Dit jaar moet mijn partner de hele dag werken (van 10:00 tot 22:00) dus ben ik heel alleen. Helemaal niet erg, maar ook niet erg jarig. Denk ik, maar misschien verras ik mezelf nog dit weekend door me wel jarig te voelen.

Dolfje
25-04-2025 om 07:43
er.is.maar.1.Pino schreef op 24-04-2025 om 23:22:
(ik vind feesten niet fijn, ben je de hele tijd in de weer).
ik ook niet maar afgelopen jaar 25 mensen meegenomen naar een horeca gelegenheid hier en drank afgekocht en hapjes besteld. Was ideaal maar doe ik natuurlijk niet ieder jaar.

lientje69
25-04-2025 om 08:46
Heel herkenbaar hoor Pino. Des te ouder je word des te meer je dst krijgt volgens mij. Maar alsnog van harte gefeliciteerd!!

SuzyQFive
25-04-2025 om 09:46
Romir schreef op 24-04-2025 om 09:47:
[..]
Heel herkenbaar! Ik krijg meestal wel aardig wat appjes en wat kaarten voor mijn verjaardag, we gaan met het gezin wat leuks doen. Maar echt dat speciale gevoel dat ik als kind had, is er niet meer bij! Nu ben ik begin december jarig en dat is al een crime om je verjaardag te vieren (veel vieren dan toch Sinterklaas in het weekend waarin ik mijn verjaardag vier). Afgelopen jaar werd ik 40 en binnenkort geef ik een tuinfeest. Ik vond het gewoon spannend om mensen uit te nodigen, bang om 'nee' te horen. Maar gelukkig konden de meesten wel. Ik kijk er al helemaal naar uit!
Dat is ook de reden waarom ik eigenlijk bijna geen andere mensen dan familie uitnodig. Heb een paar keer gehad dat er maar een enkeling kwam (op familie na).
Voor jou heel fijn dat ze toch komen 😍

Romir
25-04-2025 om 09:56
SuzyQFive schreef op 25-04-2025 om 09:46:
[..]
Dat is ook de reden waarom ik eigenlijk bijna geen andere mensen dan familie uitnodig. Heb een paar keer gehad dat er maar een enkeling kwam (op familie na).
Voor jou heel fijn dat ze toch komen 😍
Balen is dat dan hè. Ik heb ook niet echt een vriendinnengroep maar meer losse vriendinnen. Dat maakt voor sommigen de drempel om te komen misschien ook wat groter. Des te specialer vind ik het dat ze de moeite nemen om te komen. Lief, dank je wel!

Dorestad
25-04-2025 om 11:36
Dolfje schreef op 25-04-2025 om 07:43:
[..]
ik ook niet maar afgelopen jaar 25 mensen meegenomen naar een horeca gelegenheid hier en drank afgekocht en hapjes besteld. Was ideaal maar doe ik natuurlijk niet ieder jaar.
![]()
Dat doen wij al een jaar of 15 zo maar dan wel elk jaar. Altijd naar horeca. Steeds ergens anders. Bij voorkeur privé iets met altijd etentje erbij in. Geeft zoveel rust en je hebt als jarige echt tijd voor de gasten. Bij voorkeur in de middag al. We gaan bijna altijd ergens heen waarbij de wandelaars ook nog rustig even een paar kilometer kunnen lopen in de natuur en voor degenen die dat niet kunnen of willen: die blijven lekker zitten. Het is zeer ontspannen. En na die tijd de rust weer thuis

Bakblik
26-04-2025 om 21:03
Het siert jullie dat jullie vooraf staan te bespreken wie de bob moet zijn. Heel verstandig!
O jullie gaan naar het lokale festivalletje hier. Is de auto dan wel een verstandige keus?
Verder dan de parkeerplaats van de supermarkt kom je niet vanavond. De rest van de wegen is afgesloten vanwege dat festivalletje. Dan kan je 350 meter met de auto en dan moet je nog 350 meter lopen.
Ga helemaal lopen, hoef je ook geen ruzie te maken wie de bob moet zijn.

Bloemenzee
29-04-2025 om 09:16
Echt, doe niet zo strondvervelend! Ik krijg hier zo’n schuldgevoel van

rionyriony
29-04-2025 om 15:59
Leuke tekst voor het Groot Dictee der Nederlandse Taal:
Aan weerszijden van een sterk geaccentueerde, drie traveeën brede
middenrisaliet bevinden zich rechts respectievelijk zes traveeën
gescheiden door een één travee brede toegangspartij en links
respectievelijk drie en twee traveeën beeindigd door een eveneens één
travee brede toegangspartij. De middentravee wordt afgesloten met een
driehoekig fronton waarin een in dieprelief gevuld tympaan met een
allegorie over het beurswezen. [...]
Het werd gewoon te makkelijk gemaakt de laatste jaren dus dit voegt wat nieuwe moeilijkheden toe
Ik heb honger en ga dubbel eten vanavond. Een flinke portie middenrisaliet. Met een heerlijke travéesaus over de gevulde tympaan.

er.is.maar.1.Pino
30-04-2025 om 08:14
rionyriony schreef op 29-04-2025 om 15:59:
Leuke tekst voor het Groot Dictee der Nederlandse Taal:
Aan weerszijden van een sterk geaccentueerde, drie traveeën brede
middenrisaliet bevinden zich rechts respectievelijk zes traveeën
gescheiden door een één travee brede toegangspartij en links
respectievelijk drie en twee traveeën beeindigd door een eveneens één
travee brede toegangspartij. De middentravee wordt afgesloten met een
driehoekig fronton waarin een in dieprelief gevuld tympaan met een
allegorie over het beurswezen. [...]
Het werd gewoon te makkelijk gemaakt de laatste jaren dus dit voegt wat nieuwe moeilijkheden toe![]()
Ik heb honger en ga dubbel eten vanavond. Een flinke portie middenrisaliet. Met een heerlijke travéesaus over de gevulde tympaan.
Echt wat staaaaaat hier?! 😂 En gaat dit over iets in de natuur, een schilderij, de beurs of is hier sprake van een overactieve (licht snobistische) makelaar? Zoveel vragen 😂

Bakblik
30-04-2025 om 08:38
er.is.maar.1.Pino schreef op 30-04-2025 om 08:14:
[..]
Echt wat staaaaaat hier?! 😂 En gaat dit over iets in de natuur, een schilderij, de beurs of is hier sprake van een overactieve (licht snobistische) makelaar? Zoveel vragen 😂
Dat stuk is een beschrijving van de architectuur van een beursgebouw vermoed ik.