Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.


watertoren schreef op 20-05-2024 om 14:37:

Ja ik zeg sorry voor niks misschien. Ik zeg sorry voor als ik mensen onbedoeld pijn heb gedaan. Ik wil niemand pijn doen

Dat geloof ik ook van je.

Herfstappeltaart schreef op 20-05-2024 om 14:36:

[..]

Ik kan je even uit mijn hoofd geen concreet voorbeeld geven. Als er weer eens iets langskomt zal ik het aangeven. Niet om je te pesten maar om misschien voor jouzelf wat duidelijker te maken wat er bedoeld wordt.

Jeetje, heb je enig idee hoe dit over komt op mij? Zoals je weet was ik al verdrietig maar nu nog meer. Oke zeg maar wat ik allemaal fout doe. 

Herfstappeltaart schreef op 20-05-2024 om 13:54:

[..]

Dat mensen jaloers zijn is een aanname. Ze verontschuldigt zich daar ook niet voor, maar voor haar gebrek aan empathie (vaak). Ook dat hoeft voor mij niet overigens. Je bent zoals je bent.

 

Nee ik vind het geen aanname maar een conclusie, ik heb 'het gesprek' namelijk gevolgd. 

Dat jij denkt dat ze een gebrek aan empathie heeft is wel een aanname.

watertoren schreef op 20-05-2024 om 14:52:

[..]

Jeetje, heb je enig idee hoe dit over komt op mij? Zoals je weet was ik al verdrietig maar nu nog meer. Oke zeg maar wat ik allemaal fout doe.

Huh? Jij zegt toch dat je niet begrijpt waar het vandaan komt dat mensen je niet empathisch vinden? Ik probeer je daar alleen maar antwoord op te geven. Als je dat niet wilt prima. Dan laat ik het hierbij.

Herfstappeltaart schreef op 20-05-2024 om 14:16:

[..]

Ik ken Watertoren natuurlijk ook niet. Ik lees soms lieve dingen maar soms ook hele harde dingen. Maar zoals gezegd: je bent zoals je bent. Iedereen heeft meerdere kanten.


Als je haar onterecht beschuldigd van 'gebrek aan empathie', en je woorden goed wilt praten door te zeggen dat iedereen meerdere kanten heeft vind ik dat een grote nare aanname.

Fleurtje_5 schreef op 20-05-2024 om 14:53:

[..]

Nee ik vind het geen aanname maar een conclusie, ik heb 'het gesprek' namelijk gevolgd.

Dat jij denkt dat ze een gebrek aan empathie heeft is wel een aanname.

Hebben mensen aangegeven jaloers te zijn? Heb ik daar overheen gelezen?

watertoren schreef op 20-05-2024 om 11:02:

Ik zit te janken achter de computer. Dat kan toch eigenlijk niet zijn van lid zijn van een forum.

Ach Watertoren, wat naar, ik denk dat ik weet waarom... 

Sommige forummers, hebben het empathisch vermogen van een aardappel, bah!

Fleurtje_5 schreef op 20-05-2024 om 14:53:

[..]

Nee ik vind het geen aanname maar een conclusie, ik heb 'het gesprek' namelijk gevolgd.

Dat jij denkt dat ze een gebrek aan empathie heeft is wel een aanname.

Nee want dat heb ik zelf al meerdere keren geconcludeerd na een post van Watertoren.

Herfstappeltaart schreef op 20-05-2024 om 14:56:

[..]

Huh? Jij zegt toch dat je niet begrijpt waar het vandaan komt dat mensen je niet empathisch vinden? Ik probeer je daar alleen maar antwoord op te geven. Als je dat niet wilt prima. Dan laat ik het hierbij.


Dus dat mensen dat vinden, dat betekend niet dat het ook zo is.

Fleurtje_5 schreef op 20-05-2024 om 14:57:

[..]


Dus dat mensen dat vinden, dat betekend niet dat het ook zo is.

Klopt. Maar het komt vaak wel zo over. Dat vindt ze vervelend (zegt er zelfs sorry voor) dus daar probeer ik haar duidelijkheid over te geven. Maar ik begrijp dat ze dat ook niet wil dus dan niet. 

Herfstappeltaart schreef op 20-05-2024 om 15:00:

[..]

Klopt. Maar het komt vaak wel zo over. Dat vindt ze vervelend (zegt er zelfs sorry voor) dus daar probeer ik haar duidelijkheid over te geven. Maar ik begrijp dat ze dat ook niet wil dus dan niet.


Dat sorry zeggen had ze helemaal niet nodig. Zij werd naar aangesproken. Ik denk dat je haar verdriet (over wat er tegen haar werd gezegd) er niet beter op hebt gemaakt.

Het klinkt zo: 

VOORBEELD:

Iemand zegt: je bent een naar mens

Watertoren: Verdrietig, zegt sorry, omdat ze haar een naar mens vinden, en probeert uit te leggen dat ze helemaal geen naar mens is.

En dan zegt Herfstappeltaart: Ach trek het je niet aan dat je een naar mens bent, want iedereen heeft meerdere kanten.

Herfstappeltaart schreef op 20-05-2024 om 15:00:

[..]

Klopt. Maar het komt vaak wel zo over. Dat vindt ze vervelend (zegt er zelfs sorry voor) dus daar probeer ik haar duidelijkheid over te geven. Maar ik begrijp dat ze dat ook niet wil dus dan niet.

Jij komt ook niet met concrete voorbeelden omdat jij ook oprecht zegt dat je het niet weet wat ik allemaal fout doe. Misschien ben ik wel een lief mens

watertoren schreef op 20-05-2024 om 15:12:

[..]

Jij komt ook niet met concrete voorbeelden omdat jij ook oprecht zegt dat je het niet weet wat ik allemaal fout doe. Misschien ben ik wel een lief mens

Hahahaha ongetwijfeld. Ik zeg ook niet dat je een naar mens bent. Ik zeg (ik herhaal het nog maar eens) dat je regelmatig niet-empathisch overkomt. En nee, ik heb geen concreet voorbeeld (mijn geheugen is geen ijzeren pot) maar ik bood aan om je die wèl te geven als ik er eentje (zo'n voorbeeld) tegen kom. Maar als je daar geen prijs op stelt: ook goed.

Fleurtje_5 schreef op 20-05-2024 om 15:11:

[..]


Dat sorry zeggen had ze helemaal niet nodig. Zij werd naar aangesproken. Ik denk dat je haar verdriet (over wat er tegen haar werd gezegd) er niet beter op hebt gemaakt.

Het klinkt zo:

VOORBEELD:

Iemand zegt: je bent een naar mens

Watertoren: Verdrietig, zegt sorry, omdat ze haar een naar mens vinden, en probeert uit te leggen dat ze helemaal geen naar mens is.

En dan zegt Herfstappeltaart: Ach trek het je niet aan dat je een naar mens bent, want iedereen heeft meerdere kanten.

Welnee.

watertoren schreef op 20-05-2024 om 14:52:

[..]

Jeetje, heb je enig idee hoe dit over komt op mij? Zoals je weet was ik al verdrietig maar nu nog meer. Oke zeg maar wat ik allemaal fout doe.

Misschien moet je gewoon eens kappen met je slachtofferrol. Het is lief dat mensen het voor je opnemen hoor, maar dan weten ze blijkbaar niet hoe je soms reageert op mensen

ik kan niet tegen zulk schijnheilig gedoe!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.