Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Memo aan mezelf…. Als je
Denk ik kan liever fietsen doe dat dan!

Leuk om je weer eens te spreken maar de traumadump had niet gehoeven waarbij je maar een enkele vraag aan mij hebt gesteld. De tactiek om dan maar zelf over leuke dingen te praten werkte niet want je vond overal een kapstok in om het te hebben over alle narigheid van jezelf. 

Ik snap het niet meer!!
Als ik zelf een herhalingsrecept  "te vroeg" uit wil laten leveren, omdat ik wegens een langere vakantie niet in de week van terugkeer acuut die pillen wil gaan regelen dan kan dat niet.  Dan zou ik teveel pillen thuis hebben. 
Nu er door een wisseling van arts te vroeg een recept wordt uitgeschreven maken jullie dat klaar en moet ik het komen halen. 
2 jaar geleden ging het om een te grote hoeveelheid pillen van 3 weken. Als ik dit nu kom halen heb ik de standaard portie van 3 maanden die ik 4x per jaar haal en ik heb nog voorraad voor ruim 6 net geen 7 weken! 
Dat is geen zorgelijke hoeveelheid om thuis te hebben? 

Dat zien jullie zelf niet in het computersysteem? 

Thuis blijven omdat iemand  iets langs wil brengen en dan niet komen. Grrr . Mega irritant. Spreek dan niets af

Wat een manier om een vriendschap om zeep te helpen! Ik begin nu te begrijpen waarom al die anderen je hebben ‘laten zitten’…

dus wat jou mening is de enige die telt?  girl bye 

prima dat je je verjaardag wilt vieren maar geef dan eens een keer een datum door. Nu is de kans groot dat ik iets gepland heb als jij hem wilt vieren. Dikke pech, dan kom ik wel een andere keer.

Broodjebrie schreef op 09-03-2025 om 08:42:

prima dat je je verjaardag wilt vieren maar geef dan eens een keer een datum door. Nu is de kans groot dat ik iets gepland heb als jij hem wilt vieren. Dikke pech, dan kom ik wel een andere keer.

oh herkenbaar en dan ook teleurgesteld zijn als je niet kunt komen want 2 dagen van te voren pas uitnodigen.

Dolfje schreef op 09-03-2025 om 08:50:

[..]

oh herkenbaar en dan ook teleurgesteld zijn als je niet kunt komen want 2 dagen van te voren pas uitnodigen.

Ja precies. Ik heb met een vriendin wat vaker afgesproken de komende tijd omdat we elkaar niet zoveel hebben gezien maar ik ga dus niet wachten op het familielid wat haar verjaardag wilt gaan vieren. Ze is over 2 weken jarig.. 

Oh nee hè. Niet weer. Zucht.

Zo.. die deed pijn.
Ik had niet gedacht me nog eenzamer te kunnen voelen in onze relatie. 

Mooie ideeën in Den Haag hoor.  Minder fossiele brandstoffen gebruiken en meer elektriciteit die duurzaam opgewekt is.  Helemaal mee eens maar kunnen ze dan flink geld vrijmaken om de verouderde infrastructuur in onze (en ik neem aan vele andere) wijken aan te pakken!  
8 huizen verderop heeft een buurman zijn eerste volledig elektrische auto aangeschaft.  Er zijn al wel wat hybride auto's in de straat naar die hoeven niet gestekkerd te worden. 
Als die buurman de auto laadt dan knipperen bij ons thuis steeds de lampen.
En als iemand precies tijdens zo'n knipper een kop koffie maakt of een ander warmte apparaat aanschakeld dan klapt de stroom eruit. Voor de tweede keer in een week stroomstoring.
Los dat eerst eens op voordat iedereen straks elektrische auto's heeft en we schema's moeten maken wie wanneer mag laden!
Ik ga maar eens iets warms aantrekken over mijn pyjama, douchen kan nu even niet. 

Jee Bakblik wat een gedoe! Maandag met de Gemeente bellen of de netbeheerder? Als er geen capaciteit is voor opladen, waarom hebben ze die laadpaal dan geplaatst?

Yumi schreef op 16-03-2025 om 10:40:

Jee Bakblik wat een gedoe! Maandag met de Gemeente bellen of de netbeheerder? Als er geen capaciteit is voor opladen, waarom hebben ze die laadpaal dan geplaatst?

Het bleek een ander al wat langer bestand probleem te zijn, dat vooral zichtbaar wordt als de auto wordt opgeladen. Ze zijn net 5 uur bezig geweest om het te fixen. Een breuk van 2 jaar geleden was met een noodmaatregel gerepareerd  en dat was weer stuk. Hier in de wijk wordt alles tijdelijk gerepareerd vanwege de bouwplannen aan de overkant als dat klaar is gaan ze dingen definitief opknappen. Het riolerings sinkhole bij de buren voor de oprit krijgt ook iedere keer weer 6kuub zand en dan kan dat we langzaam in de riolering spelen met felle buien.

Net wel lachen er kwam een taxibusje van het ouderen vervoer en de chauffeur (v) begin te toeteren dat ze erlangs wilde. Dus ik loop even naar haar raampje en zeg dat achteruit de enige optie is.  Ze kunnen dat busje toch even aan de kant zetten en dan kan ik erdoor!  Ik zeg: Nou achter dat busje ligt een kuil van 1 bij 3 meter en zo'n 1.50 m diep dus je kunt er echt niet door. 

Zegt zij: Waarom op zondag! 

Wij zitten al sinds 8.00 zonder stroom dus laat die mannen even verder werken! 

Toen ging ze tergend langzaam achteruit. 

Bakblik schreef op 16-03-2025 om 14:17:

[..]

Het bleek een ander al wat langer bestand probleem te zijn, dat vooral zichtbaar wordt als de auto wordt opgeladen. Ze zijn net 5 uur bezig geweest om het te fixen. Een breuk van 2 jaar geleden was met een noodmaatregel gerepareerd en dat was weer stuk. Hier in de wijk wordt alles tijdelijk gerepareerd vanwege de bouwplannen aan de overkant als dat klaar is gaan ze dingen definitief opknappen. Het riolerings sinkhole bij de buren voor de oprit krijgt ook iedere keer weer 6kuub zand en dan kan dat we langzaam in de riolering spelen met felle buien.

Net wel lachen er kwam een taxibusje van het ouderen vervoer en de chauffeur (v) begin te toeteren dat ze erlangs wilde. Dus ik loop even naar haar raampje en zeg dat achteruit de enige optie is. Ze kunnen dat busje toch even aan de kant zetten en dan kan ik erdoor! Ik zeg: Nou achter dat busje ligt een kuil van 1 bij 3 meter en zo'n 1.50 m diep dus je kunt er echt niet door.

Zegt zij: Waarom op zondag!

Wij zitten al sinds 8.00 zonder stroom dus laat die mannen even verder werken!

Toen ging ze tergend langzaam achteruit.

Wat een gedoe en met de bouwplannen in het vooruitzicht zit je voorlopig nog wel met dit soort ellende. Heb 3 jaar bouwwerkzaamheden om me heen gehad, de herrie ik gun het niemand, hoop dat het meevalt! 

Eigenlijk hadden ze dat busje even aan de kant moeten zetten voor die taxi  😆

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.