Huiskamer
QuarrelsomeSnail25
08-08-2021 om 18:52
Wat is wel/niet racisme en discriminatie?
Dit topic is bedoeld om oprechte vragen te kunnen stellen en te beantwoorden over de onderwerpen racisme en discriminatie in de breedste zin van het woord. Bezien vanuit de vele kanten, iedere situatie, ieders visie.
Hoe eenvoudig de bewoordingen en hun verklaringen op het eerste gezicht ook lijken, het blijkt toch niet zo zwart-wit en duidelijk te zijn als we zelf soms denken.
Het zou fijn zijn als dit een plek wordt waar echt gesproken en geluisterd wordt.
Het topic is geenszins bedoeld om meningen door te drukken, te schelden, te schofferen of anderszins te frustreren.
Het is alleen bedoeld om te informeren en geïnformeerd te worden, en te respecteren dat we allemaal uit een ander nest komen, met ieder ons eigen verenpak, onze eigen fluittoon en melodie. En waarbij we tijdens het groeien en uitvliegen onze eigen ervaringen hebben opgedaan.
watertoren
12-08-2021 om 21:15
Drietje schreef op 12-08-2021 om 21:11:
[..]
Dat de hoofddoek een symbool van de onderdrukking van meisjes en vrouwen. En dat hoort niet thuis op een school.
Daar ben ik het mee eens. En ook dat een leraar of leerling geen kruisje om hun nek mag.
Moxxie
12-08-2021 om 21:17
Drietje schreef op 12-08-2021 om 21:11:
[..]
Dat de hoofddoek een symbool van de onderdrukking van meisjes en vrouwen. En dat hoort niet thuis op een school.
Heb je ook nagedacht over de gevolgen voor de kinderen als je de hoofddoek zou verbieden op scholen?
DanGun
12-08-2021 om 21:17
Ik ga even een paar meiden vertellen dat ze onderdrukt worden vierkant uitgelachen worden 😂
watertoren
12-08-2021 om 21:21
DanGun schreef op 12-08-2021 om 21:17:
Ik ga even
een paar meiden vertellen dat ze onderdrukt wordenvierkant uitgelachen worden 😂
Het probleem is juist dat sommige vrouwen dat wel doen uit vrije wil maar ook heel veel vrouwen niet. Die vrouwen die dat eigenlijk niet willen hebben het in een land zoals Nederland zelfs niet goed.
Moxxie
12-08-2021 om 21:21
Het is nu Moxxie en DanGun als de wokies tegen de rest. Het moet echt niet gekker worden op dit topic.
DanGun
12-08-2021 om 21:22
watertoren schreef op 12-08-2021 om 21:21:
[..]
Het probleem is juist dat sommige vrouwen dat wel doen uit vrije wil maar ook heel veel vrouwen niet. Die vrouwen die dat eigenlijk niet willen hebben het in een land zoals Nederland zelfs niet goed.
Er zijn zoveel vrouwen die het achter de voordeur niet goed hebben, daar hoef je geen hoofddoek voor te dragen.
DanGun
12-08-2021 om 21:23
Moxxie schreef op 12-08-2021 om 21:21:
Het is nu Moxxie en DanGun als de wokies tegen de rest. Het moet echt niet gekker worden op dit topic.
Je mag onder m’n burqa hoor! Ik heb net een schone aangetrokken en verse deo op.
BrightEchidna89
12-08-2021 om 21:24
DanGun schreef op 12-08-2021 om 21:22:
[..]
Er zijn zoveel vrouwen die het achter de voordeur niet goed hebben, daar hoef je geen hoofddoek voor te dragen.
Idd, een zonnebril is meestal afdoende.
watertoren
12-08-2021 om 21:24
DanGun schreef op 12-08-2021 om 21:22:
[..]
Tja, dat slaat nergens op. Dat is weer een heel andere discussie.
DownrightSpoonbill69
12-08-2021 om 21:26
Nogmaals lees lale gül. Het is veel erger dan dat wij denken. Ik gun de dames om hun eigen keuze te maken en om een vrij leven te leiden. Echte echte vrijheid. Niet dat je op moet passen wat er gezegd of gedaan word omdat je je hoofddoek niet draagt/wilt dragen.
Dat sommige Nederlanders voorstander zijn voor hoofddoek en of boerka vind ik belachelijk. Nee niet als het uit vrije wil is maar is die vrije wil er wel echt? Nee 99.9 % is het geen vrije wil.
DanGun
12-08-2021 om 21:29
Valdemar schreef op 12-08-2021 om 21:24:
[..]
Idd, een zonnebril is meestal afdoende.
Lange mouwen zijn ook een must. En een groot smoezenboek voor op de Eerste Hulp.
Moxxie
12-08-2021 om 21:29
watertoren schreef op 12-08-2021 om 21:21:
[..]
En door ze allemaal naar een islamitische school te sturen ontneem je ze mogelijkheden om kennis te maken met onze cultuur. Je bent het toch met me eens dat onderdrukte meisjes of vrouwen sneller los zullen kunnen breken als ze ook Nederlandse vrienden hebben?
WickedCurlew89
12-08-2021 om 21:30
Moxxie schreef op 12-08-2021 om 21:01:
[..]
Maar wat is nu echt het concrete probleem als een meisje met een hoofddoek op een openbare school zit? Dat je aan haar kan zien welk geloof ze buiten school praktiseert?
Ik zou ervoor zijn om op een openbare school geen ènkele uiting van religie toe te staan. Dus uiteraard ook geen keppeltjes, kruizen, tulbanden of pentagrammen*. Het probleem is dus dat het hier een openbare school betreft.
* Nog belangrijker vind ik overigens dat leerkrachten zich hieraan houden.
Vreemd dat sommigen telkens weer over die hoofddoek willen doorgaan, waarom? Een deel van de kinderen die op reformatorische scholen zitten (omdat hun ouders hiervoor gekozen hebben) worden net zo afgezonderd door hun scholing en eventueel onderdrukt thuis en op school.
DownrightSpoonbill69
12-08-2021 om 21:31
Moxxie schreef op 12-08-2021 om 21:29:
[..]
En door ze allemaal naar een islamitische school te sturen ontneem je ze mogelijkheden kennis te maken met onze cultuur. Je bent het toch met me eens dat onderdrukte meisjes of vrouwen sneller los zullen kunnen breken als ze ook Nederlandse vrienden hebben?
Ja maar de familie kiest voor een islamitische school toch
DownrightSpoonbill69
12-08-2021 om 21:32
Islamitische scholen moeten ook afgeschaft worden naar mijn mening. Het draagt totaal niet bij aan integreren en vaak zijn er dubieuze geldstromen zodat de school kan voort blijven bestaan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.