Huiskamer
QuarrelsomeSnail25
08-08-2021 om 18:52
Wat is wel/niet racisme en discriminatie?
Dit topic is bedoeld om oprechte vragen te kunnen stellen en te beantwoorden over de onderwerpen racisme en discriminatie in de breedste zin van het woord. Bezien vanuit de vele kanten, iedere situatie, ieders visie.
Hoe eenvoudig de bewoordingen en hun verklaringen op het eerste gezicht ook lijken, het blijkt toch niet zo zwart-wit en duidelijk te zijn als we zelf soms denken.
Het zou fijn zijn als dit een plek wordt waar echt gesproken en geluisterd wordt.
Het topic is geenszins bedoeld om meningen door te drukken, te schelden, te schofferen of anderszins te frustreren.
Het is alleen bedoeld om te informeren en geïnformeerd te worden, en te respecteren dat we allemaal uit een ander nest komen, met ieder ons eigen verenpak, onze eigen fluittoon en melodie. En waarbij we tijdens het groeien en uitvliegen onze eigen ervaringen hebben opgedaan.
DownrightSpoonbill69
12-08-2021 om 20:37
Nose schreef op 12-08-2021 om 20:36:
[..]
Ik snap ook zeker jouw punt. Maar er moet ook iets gedaan gaan worden aan de onderdrukking. Zeker als er dan burka buddies worden ingezet (vrijwillig). Dan doe je naar mijn idee mee met de onderdrukking. Ik realiseer me dat er ook vrouwen zijn die het wel als prettig ervaren. Maar kijk maar eens naar Lale Gül. Deze meiden moeten wij steunen!
Moxxie
12-08-2021 om 20:40
Hetvrijewoord schreef op 12-08-2021 om 20:32:
[..]
Uitstekend dat dergelijke tot dan toe verborgen geestelijke mishandeling dan ineens open en bloot zichtbaar wordt zodat er ingegrepen kan worden door leerplicht en ggz.
Nee, ze gaan naar een andere school dus er komt geen leerplicht of GGZ aan te pas. Je gaat een groep isoleren en dat bevordert de manier waarop we met elkaar omgaan niet.
Als ze later gaan werken worden ze collega's, waarom zou je ze zo jong al in een hokje plaatsen?
DanGun
12-08-2021 om 20:40
Één van de grote problemen van de achoolsluiting was dat kids die in n onveilige thuissituatie zaten deze nu niet konden ontvluchten. Dat was ongewenst. Daar was iedereen het wel over eens.
‘Hét’ argument van mensen die tegen hoofddoeken zijn, is dat deze vrouwonvriendelijk zijn en dat ze onder dwang gedragen worden.
Over onveilige thuissituatie gesproken.
Maar als het gaat om een hoofddoek-verbod in de openbare ruimte dan geldt dat argument niet meer. Liever die meiden bij hun tirannieke vader, broers, man dan een hoofddoek op school.
Het verbaast me niks meer en dat is misschien wel het schokkendste.
Moxxie
12-08-2021 om 20:45
Nose schreef op 12-08-2021 om 20:36:
[..]
Ik snap ook zeker jouw punt. Maar er moet ook iets gedaan gaan worden aan de onderdrukking. Zeker als er dan burka buddies worden ingezet (vrijwillig). Dan doe je naar mijn idee mee met de onderdrukking. Ik realiseer me dat er ook vrouwen zijn die het wel als prettig ervaren maar kijk maar eens naar Lale Gül. Deze meiden moeten wij steunen!
Absoluut, het is belangrijk dat ze kennismaken met andere culturen en hun eigen keuze kunnen maken. Ik ben dan ook eerder voor het afschaffen van religie op scholen, maar wel openstaan voor elkaar. Allemaal naar de openbare school dus.
WickedCurlew89
12-08-2021 om 20:47
Moxxie schreef op 12-08-2021 om 20:40:
[..]
Nee, ze gaan naar een andere school dus er komt geen leerplicht of GGZ aan te pas. Je gaat een groep isoleren en dat bevordert de manier waarop we met elkaar omgaan niet.
Als ze later gaan werken worden ze collega's, waarom zou je ze zo jong al in een hokje plaatsen?
Ik plaats ze niet in een hokje.
'We' vinden het in Nederland een goed idee om speciaal onderwijs toe te staan en te subsidiëren voor allerlei religies. Dan moet je niet gaan klagen als daar gebruik van gemaakt wordt. Ik denk dat je religie niet met onderwijs moet mengen en dat je als je je kind wilt indoctrineren je dat van je eigen middelen moet doen en in je eigen tijd. Dat is ook godsdienstvrijheid.
WickedCurlew89
12-08-2021 om 20:48
DanGun schreef op 12-08-2021 om 20:40:
Één van de grote problemen van de achoolsluiting was dat kids die in n onveilige thuissituatie zaten deze nu niet konden ontvluchten. Dat was ongewenst. Daar was iedereen het wel over eens.
‘Hét’ argument van mensen die tegen hoofddoeken zijn, is dat deze vrouwonvriendelijk zijn en dat ze onder dwang gedragen worden.
Over onveilige thuissituatie gesproken.
Maar als het gaat om een hoofddoek-verbod in de openbare ruimte dan geldt dat argument niet meer. Liever die meiden bij hun tirannieke vader, broers, man dan een hoofddoek op school.
Het verbaast me niks meer en dat is misschien wel het schokkendste.
Je drogredenaties zijn te grappig.
DanGun
12-08-2021 om 20:51
Hetvrijewoord schreef op 12-08-2021 om 20:48:
[..]
Je drogredenaties zijn te grappig.
Wat een luxe hè, om overal een ziek geintje van te maken.
WickedCurlew89
12-08-2021 om 20:54
DanGun schreef op 12-08-2021 om 20:51:
[..]
Wat een luxe hè, om overal een ziek geintje van te maken.
'overal'
Het lijkt mij vooral een luxe om met dergelijke onzinnige conclusies te komen en te denken dat als je daarop wordt aangesproken dat het eigenlijk aan die ander ligt.
Zo wordt het nooit wat natuurlijk.
Granny71
12-08-2021 om 20:56
DanGun schreef op 12-08-2021 om 20:40:
Liever die meiden bij hun tirannieke vader, broers, man dan een hoofddoek op school.
Als wij zeggen dat de hoofddoek niet vrijwillig is en dat moslim vaders en broers de vrouwen/zussen onderdrukken en mishandelen dan is dat onzin en is de islam een vredelievende godsdienst die vrouwen niet onderdrukt.
Wat is het nou?
DanGun
12-08-2021 om 20:58
Granny71 schreef op 12-08-2021 om 20:56:
[..]
Als wij zeggen dat de hoofddoek niet vrijwillig is en dat moslim vaders en broers de vrouwen/zussen onderdrukken en mishandelen dan is dat onzin en is de islam een vredelievende godsdienst die vrouwen niet onderdrukt.
Wat is het nou?
Ik denk dat je m’n punt niet snapt.
Granny71
12-08-2021 om 21:01
DanGun schreef op 12-08-2021 om 20:58:
[..]
Ik denk dat je m’n punt niet snapt.
Klopt, begrijp meerdere punten niet van je maar nam deze even als voorbeeld.
Leg het uit zou ik zo zeggen.
Moxxie
12-08-2021 om 21:01
Hetvrijewoord schreef op 12-08-2021 om 20:47:
[..]
Ik plaats ze niet in een hokje.
'We' vinden het in Nederland een goed idee om speciaal onderwijs toe te staan en te subsidiëren voor allerlei religies. Dan moet je niet gaan klagen als daar gebruik van gemaakt wordt. Ik denk dat je religie niet met onderwijs moet mengen en dat je als je je kind wilt indoctrineren je dat van je eigen middelen moet doen en in je eigen tijd. Dat is ook godsdienstvrijheid.
Maar wat is nu echt het concrete probleem als een meisje met een hoofddoek op een openbare school zit? Dat je aan haar kan zien welk geloof ze buiten school praktiseert?
Granny71
12-08-2021 om 21:07
Moxxie schreef op 12-08-2021 om 21:01:
[..]
Maar wat is nu echt het concrete probleem als een meisje met een hoofddoek op een openbare school zit? Dat je aan haar kan zien welk geloof ze buiten school praktiseert?
Dat doet ze dus niet buiten school maar ook op school.
Weet je hoeveel voedingsrestricties er inmiddels zijn op lagere scholen? Ieder geloof moet met ieder feest mee kunnen doen dus het moet halal, kosjer enz enz
Openbaar zou neutraal moeten zijn.
DanGun
12-08-2021 om 21:08
Granny71 schreef op 12-08-2021 om 21:01:
[..]
Klopt, begrijp meerdere punten niet van je maar nam deze even als voorbeeld.
Leg het uit zou ik zo zeggen.
Nou vooruit. Ik gebruikte de woorden van se gemiddelde persoon die anti-hoofddoek is.
QuizzicalOpossum53
12-08-2021 om 21:11
Moxxie schreef op 12-08-2021 om 21:01:
[..]
Dat de hoofddoek een symbool van de onderdrukking van meisjes en vrouwen. En dat hoort niet thuis op een school.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.