Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

MissHolmes schreef op 11-12-2024 om 13:02:

Ik word lijkt het steeds blijer van mijn nieuwe werk, het geeft zoveel voldoening en van fysiek werk maak ik mn hoofd lekker leeg merk ik. Lichamelijk word ik daar natuurlijk wel moe van maar mentaal word ik van dit werk veel minder moe dan van zittend werk. En mensen helpen daar word ik sowieso heel erg blij van en ik word er steeds blijer van dat ik toch in het diepe gesprongen ben door voor dit werk te kiezen. (En ook dat het dichtbij is en dat ik lekker op de fiets kan)

He wat een blijheid weer

Fijn om te lezen

Ik word blij van de beelden uit Syrie. Mensen die dansen op straat. Na al die jaren onder dictatorfamilie Assad eindelijk zicht op betere tijden.  

amarna schreef op 12-12-2024 om 10:03:

Ik word blij van de beelden uit Syrie. Mensen die dansen op straat. Na al die jaren onder dictatorfamilie Assad eindelijk zicht op betere tijden.

Ik word daar ook blij van. Hoe de toekomst eruit ziet weet niemand, eerst maar even blij zijn dat Assad opgehoepeld is...

amarna schreef op 12-12-2024 om 10:03:

Het maakt me bang. Ik ben heel bang dat het nu stilte voor de storm is in Syrië. Ik vertrouw de rebellen voor geen meter.

Herfstappeltaart schreef op 12-12-2024 om 19:05:

[..]

Het maakt me bang. Ik ben heel bang dat het nu stilte voor de storm is in Syrië. Ik vertrouw de rebellen voor geen meter.

Dit ja. 

Ik sprak gisteren mijn Syrische collega. Ze is heel blij dat Assad weg is.  Ze gelooft dat de moslims in Syrië het beter krijgen zowel de mannen als de vrouwen.  Ze vreest herlaad voor de (Chridtelijke) minderheden in het land.  Ze gelooft niet dat ze ooit nog terug kan naar Syrië, zelfs niet voor een kort bezoek als een van haar ouders overlijdt.

Bakblik schreef op 12-12-2024 om 19:12:

[..]

Dit ja.

Ik sprak gisteren mijn Syrische collega. Ze is heel blij dat Assad weg is. Ze gelooft dat de moslims in Syrië het beter krijgen zowel de mannen als de vrouwen. Ze vreest herlaad voor de (Chridtelijke) minderheden in het land. Ze gelooft niet dat ze ooit nog terug kan naar Syrië, zelfs niet voor een kort bezoek als een van haar ouders overlijdt.

Ik ben heel bang dat zelfs de moslim-vrouwen het heel slecht gaan krijgen. We moeten het afwachten maar ik vrees er echt voor.

Herfstappeltaart schreef op 12-12-2024 om 19:34:

[..]

Ik ben heel bang dat zelfs de moslim-vrouwen het heel slecht gaan krijgen. We moeten het afwachten maar ik vrees er echt voor.

Mijn Syrische collega denkt te weten dat de rebellen het wel goed voor hebben met de rechten voor islamitische vrouwen.  Ze vreest alleen voor de minderheden waar haar familie dus toe behoort. De rebellen hebben beloofd dat er geen beperkingen met zullen zijn voor vrouwen qua kleding en nog wat andere zaken. We moeten het afwachten.

Chantal2022 schreef op 10-12-2024 om 10:34:

ik word blij van kleine kerstboompjes breien. De eerste poging igsteravond moest 3 keer overnieuw maar nr twee ziet er al stuk netter uit
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10631&cid=19

Drops heeft goede tutorials op de website, ik gebruik die voor mijn haakvraagstukken. Bijvoorbeeld een top down vest haken. Alleen de haakster die het voordoet, is duidelijk van oorsprong een breister te zien aan de manier van draad omslaan. Ik word er ook blij van, zulke ‘service’ online.

Bakblik schreef op 12-12-2024 om 19:40:

[..]

Mijn Syrische collega denkt te weten dat de rebellen het wel goed voor hebben met de rechten voor islamitische vrouwen. Ze vreest alleen voor de minderheden waar haar familie dus toe behoort. De rebellen hebben beloofd dat er geen beperkingen met zullen zijn voor vrouwen qua kleding en nog wat andere zaken. We moeten het afwachten.

🤞

Ik had vandaag voor het eerst mijn nieuwe witte trui aan en ik kreeg zo'n hevige bloedneus dat trui erg onder zat. Nav google speciaal naar Wibra gegaan voor Dasty met enzymen voor bloed en trui hangt vlekvrij te drogen!
Ik heb al jaren bloedneuzen (m. ROW) en gebruikte meestal groene biotex met slechter resultaat.

Dat ik weer heerlijk geslapen heb en uitgerust wakker werd. Een goed begin van de dag

Deze week iedere dag op basisscholen geweest (voorlezen, activiteiten begeleiden, workshops geven) en nu zit ik te dromen van een toekomst als kleuterjuf...

MissDalhousie schreef op 13-12-2024 om 11:56:

Deze week iedere dag op basisscholen geweest (voorlezen, activiteiten begeleiden, workshops geven) en nu zit ik te dromen van een toekomst als kleuterjuf...

Waarom dromen? Of lees/media consulent? Dan sta je niet de hele dag voor de klas maar wel regelmatig. 

Dolfje schreef op 13-12-2024 om 12:00:

[..]

Waarom dromen? Of lees/media consulent? Dan sta je niet de hele dag voor de klas maar wel regelmatig.

Toch een beetje het beeld dat heerst: hard werken, laag salaris, pabo-opleiding komt altijd negatief in het nieuws qua inhoud en niveau. Maar dromen kan wel!

Blij voor dochter en haar vriend ze hebben samen een huurappartementje gevonden. Klein maar wel mooi en schoon en op een goede lokatie. 
In de huidige overspannen markt hadden zij nu een keer mazzel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.