Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Heerlijke fietsdag vandaag, mooie route, lekker weer.
90% van de tijd zonder ondersteuning gefietst, maar van de laatste 7 km ging een aardig deel heuvelop, toen was ik blij dat ik de motor kon bijschakelen, alhoewel ik het een rare fiets blijf vinden 

Auwereel schreef op 29-07-2024 om 19:30:

Heerlijke fietsdag vandaag, mooie route, lekker weer.
90% van de tijd zonder ondersteuning gefietst, maar van de laatste 7 km ging een aardig deel heuvelop, toen was ik blij dat ik de motor kon bijschakelen, alhoewel ik het een rare fiets blijf vinden

Fijn dat ie ook goed fietst zonder. Mijne is meteen mega zwaar als hij uit staat. 

Koettie schreef op 29-07-2024 om 20:46:

[..]

Fijn dat ie ook goed fietst zonder. Mijne is meteen mega zwaar als hij uit staat.

Ja de mijne ook.

Koettie schreef op 29-07-2024 om 20:46:

[..]

Fijn dat ie ook goed fietst zonder. Mijne is meteen mega zwaar als hij uit staat.

Daar ben ik inderdaad ook erg blij om, ik zou stapelgek worden als de hele weg de motor aan zou moeten. Ken je die trilplaten bij de fitness? Nou, zo ongeveer voelt het als de motor aanstaat. Heeft ook wel als voordeel dat gelijk mijn vermoeide beenspieren een massage krijgen.

Koettie schreef op 29-07-2024 om 20:46:

[..]

Fijn dat ie ook goed fietst zonder. Mijne is meteen mega zwaar als hij uit staat.

Dat zijn volgens mij alle ebikes.  Accu en motor wegen aardig wat.  Ik fiets 90% zonder trapondersteuning.  Is gewoon een extra workout.  Maar zoals Auwereel in de heuvels: dat kan ik niet zonder ondersteuning. Petje af. 

Auwereel schreef op 29-07-2024 om 20:56:

[..]

Daar ben ik inderdaad ook erg blij om, ik zou stapelgek worden als de hele weg de motor aan zou moeten. Ken je die trilplaten bij de fitness? Nou, zo ongeveer voelt het als de motor aanstaat. Heeft ook wel als voordeel dat gelijk mijn vermoeide beenspieren een massage krijgen.

Wilde net zeggen, mensen betalen daar geld voor toch. 

Mijn bloeddruk die spontaan in orde is.
Geen gesis in mijn oren vandaag.

Dorestad schreef op 29-07-2024 om 20:56:

[..]

Dat zijn volgens mij alle ebikes. Accu en motor wegen aardig wat. Ik fiets 90% zonder trapondersteuning. Is gewoon een extra workout. Maar zoals Auwereel in de heuvels: dat kan ik niet zonder ondersteuning. Petje af.

Zonder accu is het ook niet echt lekker fietsen, alsof je door modder fietst. Had ik gister want dacht gaat vast beter zonder en hij was leeg. Maar helaas.

Met mn studio opgezegd, ga tijdelijk bij vriend wonen in afwachting van mn nieuwe woning. Heel spannend en leuk ♥️

Dorestad schreef op 29-07-2024 om 20:56:

[..]

Dat zijn volgens mij alle ebikes. Accu en motor wegen aardig wat. Ik fiets 90% zonder trapondersteuning. Is gewoon een extra workout. Maar zoals Auwereel in de heuvels: dat kan ik niet zonder ondersteuning. Petje af.

Het was precies 1 langere heuvel hoor en niet erg steil. Het had ook wel gelukt zonder, maar dan was ik wel een stukje vermoeider geweest.

Ik overweeg (overwoog? ben er nog steeds niet uit) om een e-bike aan te schaffen en heb veel proefritten gedaan. Er zijn grote verschillen. De ene fiets til ik zo op en fietst prima zonder ondersteuning, de ander moet ik eerst voor naar fitness om mijn armspieren te versterken voordat ik 'm de baas ben.

De lichtste waar ik op gezeten heb: 

https://www.bzenbikes.com/nl/e-shop/

Nauwelijks te herkennen als e-bike. Ik ben alleen bang dat mijn plaatselijke fietsenmaker 'm niet onderhouden wil, vaak omdat-ie alleen onderhoudt wat je daar gekocht hebt.

Voor een vriendin die in het buitenland woont speur ik rommelmarkten en kringlopen af voor servies wat zij dan weer op een soort marktplaats in haar land doorverkoopt. Is voor ons allebei een hobby om het hier zo goedkoop mogelijk te vinden en dat zij het met winst doorverkoopt. Vaak zitten er leuke winsten op maar het gaat ons ook vooral om de lol die we ervan hebben.Toen ik er dit weekend was en weer 6 dozen servies bij me had, lag er een enveloppe voor me klaar met mijn deel van de winst. Iets waar ik helemaal niet op gerekend had en ook helemaal niet hoef, maar wel ontzettend leuk vond. Mijn deel gaat dan weer in mijn eigen (rommelmarkt)potje voor servies wat ik zelf spaar.

Auwereel schreef op 29-07-2024 om 21:06:

[..]

Het was precies 1 langere heuvel hoor en niet erg steil. Het had ook wel gelukt zonder, maar dan was ik wel een stukje vermoeider geweest.

Ik overweeg (overwoog? ben er nog steeds niet uit) om een e-bike aan te schaffen en heb veel proefritten gedaan. Er zijn grote verschillen. De ene fiets til ik zo op en fietst prima zonder ondersteuning, de ander moet ik eerst voor naar fitness om mijn armspieren te versterken voordat ik 'm de baas ben.

De lichtste waar ik op gezeten heb:

https://www.bzenbikes.com/nl/e-shop/

Nauwelijks te herkennen als e-bike. Ik ben alleen bang dat mijn plaatselijke fietsenmaker 'm niet onderhouden wil, vaak omdat-ie alleen onderhoudt wat je daar gekocht hebt.

Dat is inderdaad een lichtgewicht.  Die van mij,  de Gazelle ultima huppeldepup nogwat weegt 25 kilo.  Die trapt dus echt wel zwaar voor mij. Maar dat is goed voor kracht,  conditie en calorieverbruik. En hoe mooi is het dat ik,  die 4 j geleden echt niet zonder trapondersteuning naar winkel kon fietsen zonder in AVNRT tachycardie te schieten,  dit nu kan.  Komende vrijdag heb ik grote keuring in ziekenhuis waarbij o.a.de fietstest met ECG en VO2MAX zit.

Heuvels vind ik,  ook bij minder steile uitvoeringen, killing.  

Koettie schreef op 29-07-2024 om 21:01:

[..]

Zonder accu is het ook niet echt lekker fietsen, alsof je door modder fietst. Had ik gister want dacht gaat vast beter zonder en hij was leeg. Maar helaas.

Met mn studio opgezegd, ga tijdelijk bij vriend wonen in afwachting van mn nieuwe woning. Heel spannend en leuk ♥️

Ik ben het inmiddels gewend,  is goed voor mij. 

Wat ga jij hopelijk nu een leukere tijd tegemoet. Ik hoop dat je op vakantie ook wat bij gaat komen 

Van het feit dat ik nog heel veel heb kunnen doen vanavond ondanks dat ik mezelf pas rond vijven in beweging kreeg. Morgen nog een half dagje denk ik en dan zijn de twee lelijke objecten in de tuin leeg en klaar om gesloopt te worden En nu buiten zitten met een welverdiend biertje is heerlijk. 

Oké, we hebben het al over later. Best snel. Maar het voelt goed?

Van tassen vol vers fruit en groente.

En van m’n nieuwe mini ventilatortje die ik precies op hoofdhoogte kan zetten als ik op de bank zit. Ik trek 27,6 graden in huis erg slecht en het wordt alleen maar warmer in huis… zo is het goed te doen 👍🏻

(Overigens heb ik nu het hele huis vol met ventilatoren staan, eentje bij het bed, een staande en een gewone grote in de huiskamer en nu deze, maar deze kan ik afwisselen met badkamer en naast de bank zoals nu, en op de eettafel).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.