Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Leuke middag gehad met 'n vriend, we kennen elkaar al bijna 25 jaar. Het is een ex-collega, we hebben 2 jaar samengewerkt en er was direct een band. Ondanks zijn verhuizing naar de andere kant van het land zien we elkaar minder maar nog steeds. Vind het bijzonder dat de afstand niet uitmaakt 🤗

Hele leuke middag gehad met m'n inmiddels niet meer collega, maar wel vriendin. Toen ik het hoorde was ik echt een tijdje van slag. Inmiddels zijn we nog meer naar elkaar toe gegroeid, was het afscheid mooi. Ik heb precies willen zeggen/geven wat ik wilde doen. Vanmiddag zagen we elkaar weer voor een lunch. En dat was zo fijn.. Prachtige, persoonlijke cadeau's gekregen en bovenal een start van een mooie vriendschap. En eigenlijk is dat nog veel fijner dan goede collega's zijn.  En daarnaast kijk ik uit naar donderdag, dan ga ik naar Zuid-Afrika voor 3 weken. Mega spannend, maar ook zoo leuk! Vrijdag de 4daagse uitgelopen (een hele zware editie dit keer, dus extra trots!). Allemaal leuke dingen dus.. Deze dagen extra goed uitgerust en lekker gelummeld in huis. Zelfs dat lukte! 

klinkt goed Vrouw92.

ik heb ook wat rond gelummeld vandaag, en ook nog wat gedaan. Ramen van binnen gewassen, maar moet er ook nog een paar. Naar de gezonde Febo geweest voor aardbeien en bosbessen. Bij tuincentrum geweest, wat plantjes gehaald. Die weer in bak gedaan. Plantjes de bloemen uit geknipt, bakjes met dooie slakken eruit gegooid. Verder nog een boek uitgelezen en uitnodiging voor BBQ eruit gedaan voor aantal vrienden/kennissen. 

Hoogbejaarde kat leek deze week weer wat meer richting het einde te bewegen, lag alleen nog maar te slapen. Met extra lekker eten en bewegen prikkelen weer goed aan het eten gekregen. Vannacht heeft ie gezellig boven op me geslapen en nu vanochtend is ie weer ouderwets irritant en aanhankelijk. Zolang ie geen pijn lijdt(gecheckt) vind ik iedere extra dag dat dit fantastische beest op aarde is een cadeautje! 23

Gisteren blij omdat ik 2 'kusjes' kreeg op beide wangen van mijn schattige kleine buurhondje, terwijl zij normaal helemaal niet zo sociaal is naar anderen maar wel naar mij blijkbaar en dat is een compliment  (vd andere kant ook niet vreemd, wij hebben altijd dieren gehad en ik begrijp ze denk ik vrij goed maar goed het blijft leuk als een dier dat blijkbaar merkt  )

Gelebloem schreef op 24-07-2024 om 09:27:

Hoogbejaarde kat leek deze week weer wat meer richting het einde te bewegen, lag alleen nog maar te slapen. Met extra lekker eten en bewegen prikkelen weer goed aan het eten gekregen. Vannacht heeft ie gezellig boven op me geslapen en nu vanochtend is ie weer ouderwets irritant en aanhankelijk. Zolang ie geen pijn lijdt(gecheckt) vind ik iedere extra dag dat dit fantastische beest op aarde is een cadeautje! 23

❤️

In een tijd waarin er voor mijn gevoel weinig zonnestraaltjes zijn, moet ik elke dag weer glimlachen om mijn twee kleine meisjes. Wat een groot geluk zijn zij in mijn leven, elke dag opnieuw.

Lief buurjongetje, jaar of 7, denk ik, vraagt iedere dag :  mag ik je hond even aaien. En dat mag.  
Gisteren heb ik hem gewaarschuwd : morgen gaat de hond naar de trimster, dan herken je hem niet meer hoor. Zegt hij :  jou herken ik toch wel!

Had gister helemaal geen koekkies meer, te oud/niet meer knapperig, eierkoeken waren niet meer goed en ik had vd week mn laatste stroopwafel in mn thee laten vallen  dus ff drama gister maar de vooraad is weer aangevuld 

En buurman kwam ff helpen met de slijptol toen mn deur net (door de hitte, hout en oud) weer moeilijk deed... 
Oww en ik had een paar minuten daarvoor zelf iemand nog geholpen en daar word ik altijd blij van, van mensen helpen. (Stond iemand erg aso geparkeerd zodat ze er niet meer uit kon met haar auto, of in ieder geval heel moeilijk. Heb haar geholpen; naast de auto zie je de afstand met andere auto's veel beter dan wanneer je achter het stuur zit. Heb trouwens daarna ff snel een briefje geschreven of de bestuurder de volgende keer misschien ook even aan anderen zou kunnen denken en dat onder de ruitenwisser gedaan.  , kon het echt niet laten want zo aso dit...)

Een klein jongetje dat langsfietste en heel gericht “hoi!!” zei en daarna nog een keer omkeek en zwaaide.. zo lief! (Ken het ventje niet).

Dat de verkoopster in een drogisterij echt de tijd nam om mij te helpen, bij de kassa wegliep (“als iemand iets wil afrekenen dan hoor ik het wel”) en mee ging zoeken en denken. Zo’n vrolijk en lief meisje, helemaal leuk 😁.


Weekendje weg geboekt en ook nog voor een leuke prijs 

Dat lief net zo dol is geworden op onze bejaarde vriendin als ik. Zo fijn dat-ie dan gewoon al daarheen gaat om te koken en dat ik dan wat later kan aanschuiven vanuit werk, en dat ze gezellig samen zitten te keuvelen buiten terwijl ik de keuken opruim. Ze was een beetje mijn projectje tijdens corona maar het zo prettig om samen een beetje voor haar uur kunnen zorgen. 

Dat ik, ondanks een stijve nek en spierpijn, goed heb geslapen en dat mijn tuin er weer netjes bij ligt. 
Dat alles eigenlijk heel lekker gaat. Werk gaat lekker, privé gaat het lekker, geen noemenswaardige zorgen of gepieker. Heerlijk 😊

Ik zag de eerste symbolen van de herfst. Lijsterbesbomen met trossen bessen.


?u=http%3A%2F%2Fsprinklr.co%2Fcdn%2Fshop%2Fproducts%2Fwilde-lijsterbes-sorbus-aucuparia.jpg%3Fv%3D1672802118&f=1&nofb=1&ipt=99fad2983d86bb315f8515d7d3f96c44a0bfebedd1af66685f3be58fd7f6951e&ipo=images

En ik zag vandaag de eerste symbolen van de lente: baby meerkoetjes, piepklein! De natuur is niet meer zoals die is geweest.
(Maar zo schattig 💕).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.