Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Ik ben blij dat ik gisteren tijd genomen heb om te wandelen, toen was het prachtig weer en nu is het een partijtje vies weer, ideaal om werk in te halen. Nu weekend!

Vriend heeft een nieuwe bumper op mn auto gezet!!! Die was beschadigd nadat ik in de winter toen er sneeuw lag ergens tegenaan was gereden  (alleen beetje blikschade aan mijn auto) 

Ik ben er erg blij mee, ziet er erg mooi uit.

Van mijn kinderen. De vakantie is bij ons gestart en dan is er altijd een soort feestje voor basisschool kids uit de wijk. Ik zag ze beiden zo genieten, daar word ik heel blij van!

Dorestad schreef op 05-07-2024 om 16:11:

van het kopen van vaste tuinplanten voor wat grote potten. Andere jaren veel eenjarig spul. Prachtig om te zien maar niet duurzaam. Ook het voortdurend nieuwe potgrond kopen kon ik niet langer voor mezelf verantwoorden. Nu biologische vaste planten gekocht. O.a. laagblijvende vlinderstruiken in diverse kleuren, riddersporen en nog wat waarvan ik even niet op de naam kom. Allemaal spul wat ik in de winter ook met pot en al buiten kan laten staan.
Verder van het bezoekje aan de notenkraam op de markt. En eigenlijk ook wel een beetje van wat mijn zoon net zei:
"Mama, tilde jij deze stang met deze gewichten en welke oefening deed jij?"
Ik kan het al een maand niet vanwege tenniselleboog maar ik deed het nu toch even 4x voor en ik vertelde dat ik normaal gesproken 4x 8 herhalingen deed.
Hij voerde de oefening 4x uit en uitte toen zijn bewondering dat ik dit kon. Hij vond het zwaar....uh ik ook.
Verder ook wel blij van de planning voor volgende week. Ik ben dinsdag een dag kwijt aan mantelzorg maar ik heb maandagmiddag na Fit20 een massage geregeld en dinsdagavond een been/voetmassage. Ik had een bon die bijna verliep dus ik moest ook wel.

Pas maar op met je tenniselleboog!

Ik heb zelf ook wat potten buiten op het terras. Een makkelijke vind ik altijd de oleander. Lekker goedkoop ook, ziet er vrolijk uit en hij geeft veel schaduw. En ook met water is hij makkelijk: vooral veel.

Blij dat de buurman (nou ja, de buurman van de buurvrouw eigenlijk) het geen probleem vindt als er van de zomer een weekje een afvalcontainer op zijn er staat voor mij Ik heb er zelf geen plek voor en mijn tuin is slecht toegankelijk. Dus dit was de allerhandigste optie. 

Blij dat ik voor dit doel mag strijden. Blij van de bijzondere support die ik mag ervaren, keer op keer opnieuw. Blij van het blije gevoel waarmee ik vanochtend na een heerlijke nacht slapen weer wakker werd, die innerlijke blijdschap en rust die niet in woorden te beschrijven zijn. Blij in alles te ervaren dat ik het juiste doe. Blij met het leven als christen. Blij met echte vrienden. En op de één of andere manier ook blij met vijanden want dat bevestigt dat ik ergens echt voor sta 

Wij hebben een andere auto gekocht. Was even lastig kiezen want hadden er 2 op het oog. Gisteren toch maar de knoop doorgehakt. Vrijdag kunnen wij hem ophalen.

Dinsdag komt er wel een hogere temperatuur, helaas somber weer. De dag ervoor en de dag erna is het wel zon maar dan weer geen lekkere temperatuur. 

Dus ieder wat naar zijn gading. 

Bailey26 schreef op 06-07-2024 om 09:52:

Wij hebben een andere auto gekocht. Was even lastig kiezen want hadden er 2 op het oog. Gisteren toch maar de knoop doorgehakt. Vrijdag kunnen wij hem ophalen.

Spannend zeg!

Ik heb binnenkort weer een event waar een dresscode is en dankzij tips van jullie in een eerder topic, heb ik inspiratie genoeg en ik ben vandaag heel goed geslaagd in de sale! 
Laat maar komen die dresscodes in de toekomst 😁💪🏼

Nederland is door!!!

Zo te horen heeft NL gewonnen, wat een vuurwerk 🎇 

Gaat nog steeds goed met de jonge plantjes van de Krokodillenvaren. Hij had er eerst negen, en nu blijkt de grootste ongeveer zes cm te meten en er zitten ook nog verspreid een stuk of vier van vier cm. De andere zijn gestopt of op een andere manier verdwenen. Ook de oude plant heeft meerdere "kransjes" van bladeren; het is er niet één zoals bij een vogelnestvaren maar meerdere in een pot.

Leuk hoor. Je kan er je dag niet mee doen maar het geeft wel een positief impulsje. De rest doet het ook goed, er zijn momenteel weinig raadsels, dat ik denk: wat doet hij nou?
 

De kinderen wilden wandelende takken. Intussen vinden ze ze stom, maar ik vind ze leuk dus nu zijn ze van mij. En ze hebben eitjes gelegd!

Heerlijk in bad geweest en zit nu uit te dampen!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.