Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Beterlaat2021! schreef op 24-12-2024 om 09:43:

Ik heb eens even opgeteld, het blijkt dat ik dit kalenderjaar € 54,10 aan blikjes en flesjes van straat heb geraapt.

images?q=tbn:ANd9GcRetGM_qyw-kimtNrWXrs0o4dFJ35berBlijQ&s

Niet dat ik er van leven moet, maar het is gewoon een soort sport als ik de hond uitlaat~!

Hier ook hoor, of gewoon hele zakken vol naast de vuilnisbak gezet. Ook meegemaakt 

Beterlaat2021! schreef op 24-12-2024 om 09:43:

Ik heb eens even opgeteld, het blijkt dat ik dit kalenderjaar € 54,10 aan blikjes en flesjes van straat heb geraapt.

images?q=tbn:ANd9GcRetGM_qyw-kimtNrWXrs0o4dFJ35berBlijQ&s

Niet dat ik er van leven moet, maar het is gewoon een soort sport als ik de hond uitlaat~!

Statiegeld helpt als een malle bij het netjes houden van de straat, of mensen hun eigen blikje terugbrengen, of dat Zwerfinator of BeterLaaten ze van de straat rapen:

https://zwerfinator.nl/index.php/2024/09/03/79-minder-blikjes-en-plastic-flesjes-op-straat-door-statiegeld/

Nu nog meer inzamelpunten waar blikjes gemakkelijk ingeleverd kunnen worden, zodat je niet in een lange rij op je terugbreng-beurt hoeft te wachten.

Auwereel schreef op 24-12-2024 om 13:09:

[..]

Statiegeld helpt als een malle bij het netjes houden van de straat, of mensen hun eigen blikje terugbrengen, of dat Zwerfinator of BeterLaaten ze van de straat rapen:

https://zwerfinator.nl/index.php/2024/09/03/79-minder-blikjes-en-plastic-flesjes-op-straat-door-statiegeld/

Nu nog meer inzamelpunten waar blikjes gemakkelijk ingeleverd kunnen worden, zodat je niet in een lange rij op je terugbreng-beurt hoeft te wachten.

Nou, helaas niet mee eens. Het is een teringzooi op straat doordat de vuilnisbakken worden doorzocht en dat rest er dan naast gedumpt wordt. 

Mijn nieuwe poetsvrouw, daar ben ik zo blij mee!

Chantal2022 schreef op 24-12-2024 om 13:48:

[..]

Nou, helaas niet mee eens. Het is een teringzooi op straat doordat de vuilnisbakken worden doorzocht en dat rest er dan naast gedumpt wordt.

Er moeten meer van die oranje rekjes komen, die men aan de prullenbak kan hangen. 

316-BEB08-AC35-4676-AEB4-F161-B7-FCCB3-F.jpg

Ik word zo blij van mijn nagels! Normaal heb ik ze altijd heel kort ivm vechtsport, maar omdat ik nu een paar weken niet in de dojo kom, heb ik ze laten groeien en mooi gevijld en gelakt. Ik blijf maar naar mijn handen kijken!

[..]

Je woont, helaas voor jou, in de buurt van de uitzonderingen:

https://zwerfinator.nl/index.php/2024/11/19/probleem-opgetrokken-prullenbakken-relatief-klein-en-zeer-plaatsgebonden/

Ons kattenvoer is met twee weken vertraging geleverd. De hele bus van de bezorger was met inhoud gestolen. Wel mooi dat je dan met je dieventengels de zwaarste doos als eerste opent en er zit 15 kilo kattenvoer in. 
De katten zijn erg van slag als ze hun merk niet hebben, dus mocht je ooit een kat wilen: laat ze wennen aan meerdere merken. 

GroenTuintje schreef op 24-12-2024 om 14:51:

[..]

Er moeten meer van die oranje rekjes komen, die men aan de prullenbak kan hangen.

316-BEB08-AC35-4676-AEB4-F161-B7-FCCB3-F.jpg

Nou, dat werkt echt niet  volgens mij.  In de jaren  dat ik ze weet te hangen heb ik er misschien 2  flesjes uitgehaald.

Nou het had wat voeten in de aarde maar vandaag belde de makelaar dat alles toch echt rond was voor het huis. Nadat ik het vanmorgen ook dacht en daarna toch werd gezegd van niet. Wat een achtbaan. Maar straks vieren. Maandag pas echt blij als ik getekend heb! Geld van uitkoop is ook binnen dus verbouwbudget staat klaar. 

[..]

Dit

Zie hier elke week mensen plastic zakken opentrekken om te kijken of er blikjes inzitten.

Wat het beste werkt is geen blikjes kopen, goedkoper en minder vervuilend. 

Koettie schreef op 24-12-2024 om 19:51:

Nou het had wat voeten in de aarde maar vandaag belde de makelaar dat alles toch echt rond was voor het huis. Nadat ik het vanmorgen ook dacht en daarna toch werd gezegd van niet. Wat een achtbaan. Maar straks vieren. Maandag pas echt blij als ik getekend heb! Geld van uitkoop is ook binnen dus verbouwbudget staat klaar.

Fijn Koettie, maak er een mooi feestje van.  
Tip, neem maandag 'n pen mee 

Yumi schreef op 24-12-2024 om 20:49:

[..]

Dit

Zie hier elke week mensen plastic zakken opentrekken om te kijken of er blikjes inzitten.

Wat het beste werkt is geen blikjes kopen, goedkoper en minder vervuilend.

Hier ook: vuilnisbakken worden opengebroken, zakken worden kapot getrokken, allemaal voor die blikjes.
Er is in mijn omgeving nu juist meer zwerfafval op straat omdat alles uit die vuilnisbakken wordt gehaald en overal neer wordt gegooid, het is een grote puinhoop. Zowel in mijn stad, de naburige stad, als de stad waarin ik werk.
Daarbij een keer harde wind/storm en het ligt werkelijk overal.

Mijn familie uit het buitenland was hier een paar maanden geleden en die waren, als toerist, geshockeerd dat mensen zo agressief in de vuilnisbakken aan het graaien waren.

@ Beterlaat2021! respect voor jou dat je die blikjes van de grond opruimt! Dat zouden meer mensen moeten doen 👍🏻 (en dan is het juist leuk, zo’n extra zakcentje 💃🏻, het is je gegund😁).

in Duitsland worden er ook blikjes uit prullenbakken gehaald, maar toch is het daar netter qua straatvuil.

Auwereel schreef op 24-12-2024 om 15:32:

[..]

Je woont, helaas voor jou, in de buurt van de uitzonderingen:

https://zwerfinator.nl/index.php/2024/11/19/probleem-opgetrokken-prullenbakken-relatief-klein-en-zeer-plaatsgebonden/

Dat is het resultaat van een onderzoek op één dag in de november. Doe die telling nog eens een week lang midden in de zomer

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.