Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Koettie schreef op 23-12-2024 om 07:00:

Donderdag op mijn vrije dag een hoop voor moet regelen en bellen (ga een halve dag terugpakken) maar een van mn cliënten kan vandaag naar een verzorgingstehuis! Zit al anderhalf jaar praktisch opgesloten in zijn woning doordat hij de trap niet op en af kan en is echt dodelijk eenzaam. Dit jaar kerst met gezelschap. Wel vandaag ook een halve dag aan kwijt maar mooi kerstgevoel.

Achh wat fijn, lief dat je zo betrokken bent bij deze man! 

Heb hem al drie keer doodzenuwachtig aan de telefoon gehad. Arme man. Maar vanavond in mn nieuwe bed! 

Beterlaat2021! schreef op 23-12-2024 om 08:50:

Dan zal jij blij zijn dat het geen 'winters 'weer is, Friezinnetje!

nee idd. Harde wind maar grotendeels droog. Dik 300 km gereden vandaag.

Het was vandaag heerlijk zonnig. Ik heb lekker gewandeld in een vrij zompig bos

Ik kijk al 24 jaar Expeditie Robinson, vanwege mijn vakantie loop ik achter. Vanavond weer 2 afleveringen gekeken, nog 1 te gaan en dan ben ik weer bij. Vind het nog steeds heerlijk om te kijken, ik leef altijd helemaal mee en vanavond was ik een paar keer in tranen. Blij omdat ik weet dat er nog een seizoen komt en ik er nog langer van mag genieten 🥲

Yumi schreef op 23-12-2024 om 21:44:

Ik kijk al 24 jaar Expeditie Robinson, vanwege mijn vakantie loop ik achter. Vanavond weer 2 afleveringen gekeken, nog 1 te gaan en dan ben ik weer bij. Vind het nog steeds heerlijk om te kijken, ik leef altijd helemaal mee en vanavond was ik een paar keer in tranen. Blij omdat ik weet dat er nog een seizoen komt en ik er nog langer van mag genieten 🥲

Ik heb ooit een aflevering gezien maar ik geef er helemaal niks om. Maar ben wel blij voor jou hoor, dat je ervan geniet 

Ik ben blij dat ik weet wat ik de komende dagen ga eten. Met kerst blijf ik (bewust) thuis, en heb het plan om mijn vriezer te ontdooien,  dat is hard nodig. En ik bedacht me dat ik nog pannekoeken in de vriezer heb liggen, dus die kan ik dan mooi opeten. Ik ga morgen boodschappen doen maar mochten de schappen erg leeg zijn, eet ik wel een pizza. Ik kom de kerst wel door.

Moosey schreef op 23-12-2024 om 09:34:

[..]

En daarmee maak je afwassen met de vaatwasser een stuk slechter voor het milieu. Hergebruik je die potjes? Zo nee, gewoon niet schoonmaken voor je ze bij oud glas doet, dat hoeft helemaal niet. Voorspoelen voor je de vaat in de vaatwasser doet is ook echt zonde van het water en de energie, gewoon regelmatig je filter schoonmaken.

Dit vertelde onze installateur van de nieuwe keuken inderdaad ook.

Van m’n kerststollen die ik vandaag heb gebakken. De onderkant is wat donker geworden (dat zat er dik in, ik weet ook wel dat ik ze beter in mijn gewone oven kan bakken, maar ik had de broodoven toch aan staan voor stokbrood dus ik vond het zonde om nog een oven aan te zetten. Maar goed, nu weet ik weer zeker dat het eigenlijk niet kan ) maar ze zijn heeeerlijk, met cranberry’s en geconfijte gember en hazelnoten en veel citroen- en sinaasappelzest. Jum. 

Vandaag gaan we een nachtje naar een hotel
M'n zus en haar vriend overnachten er ook dus vanavond gezellig borrelen samen.
Morgen heerlijk een kerst ontbijt in dat hotel. Daarna de honden ophalen en verder helemaal geen verplichtingen met kerst Spelletjes doen en gourmetten met het gezin en dat is het wel  

Kinderen hebben het er alleen maar over dat ze in bad willen en nemen al het ooit gekregen badzout/bruisballen mee (wij hebben geen bad haha!)

Friezinnetje schreef op 23-12-2024 om 07:46:

ik ga vandaag een rondje Friesland doen om bij een 25 tal collega's een pakketje te brengen. De rest krijgt het op het werk, maar deze collega's zijn vrij. Leuke dag, en vriendin van mij rijdt mee, kunnen we ondertussen bijkletsen.

Wat klinkt dit gezellig

En zo fijn voor die man Koettie! Lief dat je zo betrokken bent (geweest)

HAHA! Wait, dat klinkt als een leuk uitje.  Hebben jullie een familiekamer? (Ik weet dat Va der Valk bijv. dat heeft, met een stapelbed voor  kinderen).  Konden de honden niet mee?

Ik heb eens even opgeteld, het blijkt dat ik dit kalenderjaar € 54,10 aan blikjes en flesjes van straat heb geraapt.

images?q=tbn:ANd9GcRetGM_qyw-kimtNrWXrs0o4dFJ35berBlijQ&s

Niet dat ik er van leven moet, maar het is gewoon een soort sport als ik de hond uitlaat~!

Beterlaat2021! schreef op 24-12-2024 om 09:38:

HAHA! Wait, dat klinkt als een leuk uitje. Hebben jullie een familiekamer? (Ik weet dat Va der Valk bijv. dat heeft, met een stapelbed voor kinderen). Konden de honden niet mee?

Ja klopt, we hebben een familiekamer En een mooie deal online gevonden inclusief avondeten/ontbijt dus helemaal prima! 

Honden mogen helaas niet mee. Ik moet eerlijk zeggen dat we het echt heel last minute allemaal geregeld hebben dus daar niet eens naar gekeken hadden    maar ze mogen een dagje naar de boerderij (schoonouders) en daar krijgen ze alle aandacht dus ook voor hun een leuk uitje haha

Beterlaat2021! schreef op 24-12-2024 om 09:43:

Ik heb eens even opgeteld, het blijkt dat ik dit kalenderjaar € 54,10 aan blikjes en flesjes van straat heb geraapt.

images?q=tbn:ANd9GcRetGM_qyw-kimtNrWXrs0o4dFJ35berBlijQ&s

Niet dat ik er van leven moet, maar het is gewoon een soort sport als ik de hond uitlaat~!

Oh wat goed! Best een leuk bedrag zo en het ruimt mooi op 😊

Vanmorgen 2 bestellingen opgehaald in het centrum en nog een laatste cadeautje. Zag er tegenop, was bang dat het overal veel te lang zou duren. Maar het ging supersnel, uur en kwartier en zit alweer op de bank  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.