Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier
kerst
22-12-2024 om 17:08
Eindelijk een hennaverf gevonden die grijs haar dekt . Het heet Color the gray.
Citroengraag
22-12-2024 om 17:55
Dat mijn zelf gepekelde en gerookte zalmzijde zo goed gelukt was, dat mijn man extra zalm wil gaan kopen om ook uit te kunnen delen voor kerst. Hij is snel kritisch over eten....
Er zit gewoon een smoker-knop op de Ninja buitenkeuken. Het was meer een kwestie van geduld dat scheikunde.
Broodjebrie
22-12-2024 om 18:41
van de fijne middag met een vriendin. We zien elkaar niet zo heel veel (maar daar komt verandering in) maar als we elkaar weer zien is het alsof we elkaar gisteren nog gesproken hebben.
Friezinnetje
22-12-2024 om 19:14
dat ik gisteren nog een nieuwe broek heb gescoord. 25% korting en 3 maten kleiner!
Loulou39
22-12-2024 om 19:26
Van het leuke gesprek met een vriendin die ik al een tijdje niet gesproken had, zo gezellig!
En van de heerlijk warme, lekker lompe enkelboots (denk aan Uggs). Ik wilde daar nooit aan, maar ben nu geblesseerd en ben overstag gegaan omdat ik ook nog een kortingsbon had voor de betreffende winkel.
Oh, en het superchique dekbedovertrek dat ik heb gekocht 💃🏻, om te proberen om mijn huis meer eigen te maken.
Smulkruimel
22-12-2024 om 21:34
Het maken van de kerstpresentjes voor zo'n 10 buren. Wordt er elk jaar weer blij van, gewoon leuk om te doen. Heb leuke en lieve buren en helpen elkaar over en weer als het nodig is dus vind het leuk om iets meer dan alleen een kerstkaart te doen. Probeer ook elk jaar iets anders te doen. Dit jaar een mix van zelfgemaakte kerstkaarsjes (gemaakt door een vriendin die financieel niet breed heeft en zo wat probeert bij te verdienen voor de rijlessen van dochter), reep chocolade met zakjes kerstthee en zelf gebakken koekjes met zakjes kerstthee. Zo krijgt elke buur een klein cadeautje in de bus.
Koettie
23-12-2024 om 07:00
Donderdag op mijn vrije dag een hoop voor moet regelen en bellen (ga een halve dag terugpakken) maar een van mn cliënten kan vandaag naar een verzorgingstehuis! Zit al anderhalf jaar praktisch opgesloten in zijn woning doordat hij de trap niet op en af kan en is echt dodelijk eenzaam. Dit jaar kerst met gezelschap. Wel vandaag ook een halve dag aan kwijt maar mooi kerstgevoel.
MissHolmes
23-12-2024 om 07:09
Koettie schreef op 23-12-2024 om 07:00:
Donderdag op mijn vrije dag een hoop voor moet regelen en bellen (ga een halve dag terugpakken) maar een van mn cliënten kan vandaag naar een verzorgingstehuis! Zit al anderhalf jaar praktisch opgesloten in zijn woning doordat hij de trap niet op en af kan en is echt dodelijk eenzaam. Dit jaar kerst met gezelschap. Wel vandaag ook een halve dag aan kwijt maar mooi kerstgevoel.
Ohh wat word ik hier dan ook blij van, wat fijn voor die man!
Ook flut-blij; vaatwasser had kuren, vriend heeft hem goed schoongemaakt; geen kuren meer (Meteen een goede tip: spoel alles eerst af voor je het in vaatwasser smijt en geen jam of pindakaaspotjes. Die krijg je schoon op volgende manier: water koken, in pot doen, deksel erop en schudden)
Friezinnetje
23-12-2024 om 07:46
ik ga vandaag een rondje Friesland doen om bij een 25 tal collega's een pakketje te brengen. De rest krijgt het op het werk, maar deze collega's zijn vrij. Leuke dag, en vriendin van mij rijdt mee, kunnen we ondertussen bijkletsen.
Beterlaat2021!
23-12-2024 om 08:50
Dan zal jij blij zijn dat het geen 'winters 'weer is, Friezinnetje!
Malibu2
23-12-2024 om 08:58
Leuke dierenfilmpjes zoals deze. Goed getrainde honden, dat zie ik de hond van mijn buren nog niet doen
https://x.com/buitengebieden/status/1870805897515037059?t=cbgzOTeJ57WiYFrz2rTdtQ&s=19
Moosey
23-12-2024 om 09:34
MissHolmes schreef op 23-12-2024 om 07:09:
[..]
Ohh wat word ik hier dan ook blij van, wat fijn voor die man!
Ook flut-blij; vaatwasser had kuren, vriend heeft hem goed schoongemaakt; geen kuren meer (Meteen een goede tip: spoel alles eerst af voor je het in vaatwasser smijt en geen jam of pindakaaspotjes. Die krijg je schoon op volgende manier: water koken, in pot doen, deksel erop en schudden)
En daarmee maak je afwassen met de vaatwasser een stuk slechter voor het milieu. Hergebruik je die potjes? Zo nee, gewoon niet schoonmaken voor je ze bij oud glas doet, dat hoeft helemaal niet. Voorspoelen voor je de vaat in de vaatwasser doet is ook echt zonde van het water en de energie, gewoon regelmatig je filter schoonmaken.
lientje69
23-12-2024 om 09:42
Smulkruimel schreef op 22-12-2024 om 21:34:
Het maken van de kerstpresentjes voor zo'n 10 buren. Wordt er elk jaar weer blij van, gewoon leuk om te doen. Heb leuke en lieve buren en helpen elkaar over en weer als het nodig is dus vind het leuk om iets meer dan alleen een kerstkaart te doen. Probeer ook elk jaar iets anders te doen. Dit jaar een mix van zelfgemaakte kerstkaarsjes (gemaakt door een vriendin die financieel niet breed heeft en zo wat probeert bij te verdienen voor de rijlessen van dochter), reep chocolade met zakjes kerstthee en zelf gebakken koekjes met zakjes kerstthee. Zo krijgt elke buur een klein cadeautje in de bus.
Wat onwijs lief van jou!
Bakblik
23-12-2024 om 09:46
Moosey schreef op 23-12-2024 om 09:34:
[..]
En daarmee maak je afwassen met de vaatwasser een stuk slechter voor het milieu. Hergebruik je die potjes? Zo nee, gewoon niet schoonmaken voor je ze bij oud glas doet, dat hoeft helemaal niet. Voorspoelen voor je de vaat in de vaatwasser doet is ook echt zonde van het water en de energie, gewoon regelmatig je filter schoonmaken.
Dit ja.
Ik heb een siliconen pannenlikker waarmee ik de restjes van de borden schrap..
Ik heb ook vaak wel dingen die niet in de vaatwasser mogen. Dan maak ik een klein sopje om mesjes en houten planken af te wassen. Eventueel gaat dat sopje eerst door de aangekoekte pureepan en dan gaat hij alsnog in de vaatwasser.
Potjes gaan vuil bij het oud glas. Ik heb een paar potten die regelmatig hergebruikt worden en die gaan zo in de vaatwasser, eventueel voorbewerkt met die pannenlikker.