Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Yumi schreef op 23-08-2024 om 10:48:

[..]

Wat fijn voor je Lientje!

Als het financieel goed gaat, dan geeft dat veel rust, geniet ervan!

Dank je Yumi!

Ik heb al jaren een doorlopende reis- en annuleringsverzekering, nog nooit gebruik van gemaakt. Nu heb ik er wegens verdrietige omstandigheden een beroep op gedaan, en er is meteen en ruimhartig uitbetaald. Het maakt het verdriet niet minder, dus dat ik er blij van word is een groot woord, maar het komt wel heel netjes en menselijk over dat ze niet moeilijk doen en meteen uitbetalen.

Getwijfeld of ik zou gaan boksen na slechte nacht, maar heerlijk gebokst 🥰. Blij dat ik gegaan ben.

Wat fijn Lientje!! En herkenbaar. Ik leer van mijn lief om wat meer aan mezelf uit te geven want ik kon dat ook nooit door geldgebrek en nu omdat ik het gewoon niet gewend ben en nog steeds voelt als luxe en overbodig.

Het eerste lachje van mijn dochter. Na weken chagerijnige, boze gezichtjes, agressieve aanhapsessies en felle oogjes alsof de laatste slok melk veroverd dient te worden op leven en dood, alsof de hongersnood nabij is en op de eerste hoek ons staat op te wachten kan er eindelijk een lachje van af bij het driftige oermensje. Ik hou ook van jou katrientje, zonnestraaltje van me.

Blij dat ik vandaag een berg geld heb uitgegeven aan mezelf, aan (hopelijk) een betere nachtrust. We hebben een boxspring gekocht. Niet met de bijbehorende matrassen, dat zou mooier zijn, maar met aparte matrassen met inruil-garantie, dan kunnen we het één en ander uitproberen als het toch niet wil. Mijn man zat te twijfelen of hij niet liever een zacht matras heeft, of toch een medium, en ookvoor mij is het zoeken wat fijnst is als prinses op de erwt 
Hoe het er precies uit komt te zien zou me eigenlijk een zorg wezen, ik heb mijn ogen dicht 's nachts tenzij ik op een slecht bed lig!
Nu wachten tot het bed in oktober geleverd wordt.

Moederkareltje schreef op 23-08-2024 om 13:14:

Het eerste lachje van mijn dochter. Na weken chagerijnige, boze gezichtjes, agressieve aanhapsessies en felle oogjes alsof de laatste slok melk veroverd dient te worden op leven en dood, alsof de hongersnood nabij is en op de eerste hoek ons staat op te wachten kan er eindelijk een lachje van af bij het driftige oermensje. Ik hou ook van jou katrientje, zonnestraaltje van me.

MoederKareltje: 🥰

Mijn dochter deed er ook zo'n tijd over voordat er een lachje af kon en het laatste naar haar moeder.

Zoon was daarme veel sneller, maar die heeft dat weer gecompenseerd met boze blikken in de puberteit!  😆

@ Auwereel  :  waar ben je geslaagd?

(Mijn ervaring met een nieuw bed is, dat je in het begin denkt : waar ben ik aan begonnen, maar dat het uiteindelijk prima bevalt).

Toch BeterBed, die had de meeste keuze in mijn omgeving. En voor mijn vorige kussen was ik speciaal op reis gegaan en was geen succes, dus nu maar weer in de buurt gebleven.

HAHA!wait..what schreef op 22-08-2024 om 21:59:

[..]

Oh ja, dat zijn wel lange wachttijden 😅 Afgezien daarvan klinkt het wel goed! Misschien buiten de vakanties eens proberen

Ja, moet ik wel zeggen dat het uitzonderingen waren, hoor! De meeste attracties waren tussen de 30 en 60 minuten wachten, sommigen wat korter. Ik kan de achtbaan FLY in elk geval aanraden, die was steeds rond een uur wachten. Ze staan wel ruim in de rij in Duitsland! Heerlijk. 

Nu onderweg naar huis, net nog even dingetjes ingeslagen bij DM en Edeka. 

Auwereel schreef op 23-08-2024 om 13:16:

Blij dat ik vandaag een berg geld heb uitgegeven aan mezelf, aan (hopelijk) een betere nachtrust. We hebben een boxspring gekocht. Niet met de bijbehorende matrassen, dat zou mooier zijn, maar met aparte matrassen met inruil-garantie, dan kunnen we het één en ander uitproberen als het toch niet wil. Mijn man zat te twijfelen of hij niet liever een zacht matras heeft, of toch een medium, en ookvoor mij is het zoeken wat fijnst is als prinses op de erwt
Hoe het er precies uit komt te zien zou me eigenlijk een zorg wezen, ik heb mijn ogen dicht 's nachts tenzij ik op een slecht bed lig!
Nu wachten tot het bed in oktober geleverd wordt.

Goed zeg, dat de teerling is geworpen. Besluiteloosheid is maar niks.

Ik heb er nu meer dan twintig jaar over gedaan om een kast te vervangen, en hij staat er nog steeds! Omdat het zo'n groot ding is denk ik, en ik niet echt iets kan vinden waar ik voor de volle 100% ja tegen zeg.

lientje69 schreef op 23-08-2024 om 10:40:


Leuk Riony! Fijn dat je weer voorraad hebt.

Na iets op het geërgerd en veel op het verdrietig topic te hebben geplaatst, ook maar wat op het blij topic nu. Er moet ook nog wat positiefs zijn tenslotte om het vol te houden.

Blij omdat ik me vanmorgen realiseerde dat we het nu gewoon financieel goed hebben. Na jaren tellend door de supermarkt te zijn gegaan en niks aan mezelf uit te geven, kan ik nu gewoon kopen wat ik wil. Niet dat ik dat doe , want zuinig zijn is op een gegeven moment een leefstijl, maar ik kocht nooit wat voor mezelf. Vanmorgen realiseerde ik me dat ik het afgelopen jaar flink wat aan mezelf heb uitgegeven. Meer dan in de 10 jaar ervoor. Kleding, zelfzorg ( kapper/ homeopaat/ acupunctuur / podoloog ) Paar keer uit eten geweest. Paar uitstapjes met vriendinnen.

Ik stond zelf altijd op de laatste plek. En ben mezelf steeds meer op de eerste plek gaan zetten. Dat en het feit dat dat nu financieel kan, stemt me blij en dankbaar.

Zuinigheid kan inderdaad helemaal je geest insluipen, zodat je later haast geen geld meer kan uitgeven, terwijl er geen enkele reden meer is om je geld te blijven sparen. Eigenaardig is dat. Als kind word je hier niet mee geboren, zelfs niet als je arm wordt geboren.

dat ik dadelijk naar de kapper mag!

dat ik vakantie heb ♥️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.