Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Friezinnetje
15-04-2022 om 19:47
HAHA!wait..what schreef op 15-04-2022 om 19:36:
Nieuwe ergernis; ik was net aan het wandelen en ik vond op meerdere plekken poepzakjes mét inhoud. Dus dan ruim je 'netjes' de hondenpoep op maar dan slinger je het zakje ergens neer. Waarom?
dat helpt dan idd niets, is eigenlijk nog slechter, want dan ligt het plastic ook nog in de natuur.
Ik had vanmorgen al weer ruzie met mijn buurvrouw, die haar 2 honden altijd op een strookje gras laat poepen, maar het ook niet opruimt. Als er morgen weer wat ligt, dan ligt het weer bij haar voordeur.
Rogue
15-04-2022 om 19:55
noas_1993 schreef op 15-04-2022 om 11:47:
Dat 1 van mijn favoriete podcasts straks niet meer gratis is!
samen met jou de rest van NL😅
Pooh-Bear
15-04-2022 om 20:46
ik baal ontzettend momenteel vanaf morgen een week vakantie heel veel
Leuke dingen gepland echt super veel zin in.
Heb al een paar dagen wat last van mijn keel en heb al 3 dagen thuistest men gedaan allemaal negatief sinds gisteren is mijn man verkouden en ook niet lekker ook thuistest gedaan ook doe negatief. Maar mijn man heeft er toch maar 1 bij de ggd gedaan komt net de uitslag positief. Daar gaan al onze plannen. (Keukenhof, fietsen, dagje Brussel enz) Man mag zo en zo niet meer weg en voor het geval mijn test ook niet klopt blijf ik maar gezellig mee in isolatie.
nu duimen dat mijn dochter bespaard blijft die heeft komende week 3x kaartjes voor haar favoriete band. Die zou echt heel verdrietig worden als ze niet kan gaan. (We kunnen haar in elk geval ook niet ophalen nu)
Wobbelkont
15-04-2022 om 21:14
Ik ben meer woest, dan dan ik me ergens aan erger vandaag, maar ik gooi het er toch hier uit;
Vieze vuile inbreker - Laat de verenigingen in ons dorp met rust! Je veroorzaakt meer schade dan dat je aan buit hebt!! Als ik je te pakken krijg..
Rondstruiner
15-04-2022 om 21:17
HAHA!wait..what schreef op 15-04-2022 om 19:36:
Nieuwe ergernis; ik was net aan het wandelen en ik vond op meerdere plekken poepzakjes mét inhoud. Dus dan ruim je 'netjes' de hondenpoep op maar dan slinger je het zakje ergens neer. Waarom?
Dat kom ik ook best vaak tegen als ik wandel, idioot he? Die mensen pakken het dan waarschijnlijk op omdat er mensen in de buurt zijn en flikkeren het zakje ergens neer als er niemand meer is. Zo vreselijk asociaal.
Friezinnetje
15-04-2022 om 21:27
Wobbelkont schreef op 15-04-2022 om 21:14:
Ik ben meer woest, dan dan ik me ergens aan erger vandaag, maar ik gooi het er toch hier uit;
Vieze vuile inbreker - Laat de verenigingen in ons dorp met rust! Je veroorzaakt meer schade dan dat je aan buit hebt!! Als ik je te pakken krijg..
oh dat is idd zo vreselijk erg.
SuzyQFive
15-04-2022 om 23:17
Pejeka1 schreef op 15-04-2022 om 17:54:
[..]
Die nummers worden gewoon random gekozen door een computer, dus degene aan de telefoon heeft jou niet uitgezocht om te bellen, maar een computer selecteert een nummer. En jaren geleden heb ik ook wel eens zo'n telefoontje gehad. "Woont er in uw huishouden een persoon van 45 jaar of jonger?" Naar eer en geweten antwoordde ik "nee", met het idee dat het dan afgelopen zou zijn. Nou, nee, dus. Want de volgende vraag was: "Woont er dan in uw huishouden iemand ouder dan 45"... Ja duh. En toen kwam "Mogen we u iets vragen". Toen heb ik gezegd: "Sorry, ik ben 96, ik loop met een looprek, en ik moet NU mijn pilletjes gaan innemen, dáág!". Klaar.
Jaren geleden (20 ofzo) had ik een nieuwe telefoonaansluiting. Blijkbaar was ie daarvoor van iemand geweest die een straat verderop woonde. Ik werd echt steeds gebeld voor mevrouw Jansen. Ik werd er echt spuugzat van. Op een gegeven moment was ik er zo helemaal klaar mee dat ik zei: nee! Die is er niet, die is dood! Allemaal excuses maar daarna nooit weer voor die vrouw gebeld.
Giggly
16-04-2022 om 06:26
Dat met die poepzakjes….dat is wel een ding.
Hier raap ik alles netjes op, maar sta wel regelmatig in de hoopjes en hopen van andere honden.
Zelf gooi ik de zakjes met inhoud in de reguliere afvalbakken, echter die zijn blijkbaar weer niet bedoeld voor poepzakjes. Daar schijn je andere bakken voor te hebben. Maar die staan hier nauwelijks. Wat dan? Dan dus maar in die bakken waar ze niet in horen. Ermee rond blijven leuren vind ik ook zo iets.
Herfstappeltaart
16-04-2022 om 07:36
Giggly schreef op 16-04-2022 om 06:26:
Dat met die poepzakjes….dat is wel een ding.
Hier raap ik alles netjes op, maar sta wel regelmatig in de hoopjes en hopen van andere honden.
Zelf gooi ik de zakjes met inhoud in de reguliere afvalbakken, echter die zijn blijkbaar weer niet bedoeld voor poepzakjes. Daar schijn je andere bakken voor te hebben. Maar die staan hier nauwelijks. Wat dan? Dan dus maar in die bakken waar ze niet in horen. Ermee rond blijven leuren vind ik ook zo iets.
Daar heb ik nog nooit van gehoord...ik ruim altijd de poep keurig op en deponeer het in de eerstvolgende vuilnisbak. Je gaat toch niet met een poepzakje heel de wijk/stad/dorp rond voor een 'speciale' vuilnisbak? Ik zou niet eens weten welke dat zou zijn dan.
Giggly
16-04-2022 om 07:40
Herfstappeltaart schreef op 16-04-2022 om 07:36:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord...ik ruim altijd de poep keurig op en deponeer het in de eerstvolgende vuilnisbak. Je gaat toch niet met een poepzakje heel de wijk/stad/dorp rond voor een 'speciale' vuilnisbak? Ik zou niet eens weten welke dat zou zijn dan.
Dat zijn bakken waarop een gehurkte hond zit.
En nee, het is geen geintje. Ook al lijkt het wel zo realiseer ik mij.
Herfstappeltaart
16-04-2022 om 07:42
Giggly schreef op 16-04-2022 om 07:40:
[..]
Dat zijn bakken waarop een gehurkte hond zit.
En nee, het is geen geintje. Ook al lijkt het wel zo realiseer ik mij.
Dat is echt nieuw voor mij. Ik zal eens opletten of die in onze buurt ook staan...
vertelsel
16-04-2022 om 07:46
Bah, ik zie dat ook weleens, zakjes poep in de bosjes. Waarom zou je dat doen, laat het dan gewoon liggen, dan verdwijnt het tenminste nog! Hier staan ook nog eens veel poepbakken, knaloranje, niet te missen. En verder staan er nog de reguliere vuilnisbakken, en als ik die het eerst tegenkom, gaat het zakje daarin. En ik kan ook niet uitsluiten dat ik iets niet-poepgerelateerds in een poepbak heb gegooid omdat die er nu eenmaal eerder stond 😬. Opgeruimd staat netjes zou ik zeggen, maar als dat fout is, hoor ik het graag 😉.
Dolfje
16-04-2022 om 07:56
Dat is echt de grootste reden voor mij om geen hond te nemen. Zou dat best leuk vinden maar dat poep oprapen staat mij zo tegen.
Hier moet het ook en ondanks dat stap ik toch nog vaak ik de poep als ik niet oplet. En toen ik nog bootcamp deed moest je ook uitkijken waar je ging liggen op het gras.
Giggly
16-04-2022 om 07:58
Die keuteltjes raap ik met liefde op. Voor je eigen hond is dat anders. Net als wanneer je je eigen kind moet verschonen, dat is anders dan dat voor een ander kind doen.
Maar het is vies om er in te trappen of er in te gaan liggen.
Hier moet het ook opgeruimd worden, maar dat doet beslist niet iedereen.