Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
ScarceKudu74
15-04-2022 om 10:05
ik werd net weer gebeld door 'The ministry of Justice' die mijn bsn nummer willen. Die bellen telkens met een ander nummer, dus blokkeren werkt niet.
Trapt nou werkelijk iemand in dat soort oplichting?
Treurniet
15-04-2022 om 10:10
Peen schreef op 15-04-2022 om 10:05:
ik werd net weer gebeld door 'The ministry of Justice' die mijn bsn nummer willen. Die bellen telkens met een ander nummer, dus blokkeren werkt niet.
Trapt nou werkelijk iemand in dat soort oplichting?
Ja, ziek wordt je ervan..ik neem geen onbekende nummers meer op hoor. Het nummer begint vaak met 44.
Rondstruiner
15-04-2022 om 10:15
niet_rechts schreef op 15-04-2022 om 09:59:
Ik vind het sowieso brutaal en schandalig dat de bedrijven die je eerst ongewenst opbelden, je nu ongewenst komen bezoeken omdat ze je niet meer mogen bellen. Ik wil een "aanbel me niet"-register!
Ja, of een ja-sticker, en dat ze alleen aan mogen bellen als je een ja-sticker hebt! Net als nu in Amsterdam met de nieuwe regeling voor folders.
ScarceKudu74
15-04-2022 om 10:21
Treurniet schreef op 15-04-2022 om 10:10:
[..]
Ja, ziek wordt je ervan..ik neem geen onbekende nummers meer op hoor. Het nummer begint vaak met 44.
Daar zal ik eens op letten. Onbekende nummers ga ik voortaan ook maar overslaan, het zijn te vaak dit soort dingen. Echt irritant.
Regendrup.
15-04-2022 om 10:23
Rondstruiner schreef op 15-04-2022 om 10:15:
[..]
Ja, of een ja-sticker, en dat ze alleen aan mogen bellen als je een ja-sticker hebt! Net als nu in Amsterdam met de nieuwe regeling voor folders.
Maar zou het ook echt werken?
Regendrup.
15-04-2022 om 10:24
Peen schreef op 15-04-2022 om 10:21:
[..]
Daar zal ik eens op letten. Onbekende nummers ga ik voortaan ook maar overslaan, het zijn te vaak dit soort dingen. Echt irritant.
Bij mij belt steeds een 06 nummer dat heel erg lijkt op de begincijfers waarmee de meeste nr's van ons bedrijf beginnen. Dus ik neem die meestal wel op, het kan ook een collega zijn die ik (nog) niet in mijn contacten heb staan. Echt strontirritant!
Rondstruiner
15-04-2022 om 10:47
Regendrup. schreef op 15-04-2022 om 10:23:
[..]
Maar zou het ook echt werken?
Voor de folders werkt het wel.
Ik zou ze de huid volschelden als ze toch aanbellen als het niet meer zou mogen en echt mijn inner-tokkie tevoorschijn halen dan
Regendrup.
15-04-2022 om 10:48
Rondstruiner schreef op 15-04-2022 om 10:47:
[..]
Voor de folders werkt het wel.
Ik zou ze de huid volschelden als ze toch aanbellen als het niet meer zou mogen en echt mijn inner-tokkie tevoorschijn halen dan
Hahaha die inner-tokkie van mij komt meestal tevoorschijn als de deur al dicht is. En dan die deur weer opentrekken is ook weer zo wat he. 😂
Clothilde
15-04-2022 om 10:51
Regendrup. schreef op 15-04-2022 om 09:28:
Laatst stond hier iemand van de kerk aan de deur.. om ons welkom te heten in het dorp, met wat lekkers erbij.
Nu kan de beste vrouw niet weten dat ik helemaal niks met de kerk of het geloof heb, maar het feit dat ze om 19.15 aanbelde en ook nog zei "ik hoop dat ik niet net iemand heb wakker gebeld, ik zag het potje in de gang staan" ...................... zorgde er niet per se voor dat ik zin had om naar haar verhaal te luisteren. Heb vriendelijk (doch dringend) gezegd dat ik druk bezig was en dat ze vooral niet terug hoefde te komen.
Mijn uitstraling heeft d'r waarschijnlijk ook wel afgeschrikt, ik zag eruit als een vogelverschrikker met hoge knot op m'n hoofd en al in m'n huispak want helemaal klaar met de dag 😂 denk niet dat ze nog terugkomt.
Dat vind ik echt ontzettend bot en onaardig, zo reageren ... Is toch goedbedoeld van die vrouw? Ik heb voor alle duidelijkheid ook niks met de kerk.
1915 is toch een prima uur voor de meeste mensen, niet tijdens het spitsuur, niet te laat, voor de meeste mensen net na het eten ... Met kleine kinderen idd wellicht minder handig, maar dat beseffen de meeste mensen niet, ik heb er drie gehad en ben dat ook vergeten...
Wat zou ik me rot voelen als ik bij nieuwe dorpsgenoten zou aanbellen met wat lekkers en zo worden weggestuurd ...
Echt totaal onbegrijpelijk vind ik dat...
Als mij dit zou gebeuren, op om het even welk uur van de dag, ik zou helemaal geroerd zijn door het gebaar ...
Elmie
15-04-2022 om 10:53
Bij mij belde laatst iemand aan die wat aan wilde smeren. Ik zeg hem, ik heb corona, ik ga de deur dicht doen. Was er ook echt ziek van. En dan maar drammen en beledigd zijn als je de deur dicht doet 😖
Regendrup.
15-04-2022 om 10:53
Clothilde schreef op 15-04-2022 om 10:51:
[..]
Dat vind ik echt ontzettend bot en onaardig, zo reageren ... Is toch goedbedoeld van die vrouw? Ik heb voor alle duidelijkheid ook niks met de kerk.
1915 is toch een prima uur voor de meeste mensen, niet tijdens het spitsuur, niet te laat, voor de meeste mensen net na het eten ... Met kleine kinderen idd wellicht minder handig, maar dat beseffen de meeste mensen niet, ik heb er drie gehad en ben dat ook vergeten...
Wat zou ik me rot voelen als ik bij nieuwe dorpsgenoten zou aanbellen met wat lekkers en zo worden weggestuurd ...
Echt totaal onbegrijpelijk vind ik dat...
Ik was niet onvriendelijk hoor. Maar echt, ik zit niet te wachten op wie dan ook die je wat wilt aansmeren of een praatje gaat houden om je vooral te overtuigen. En het is echt niet "welkom in de buurt", het is gewoon verkapte reclame met allerlei bijeenkomsten van weet ik wat voor folder ze je dan in de handen duwen.
Nee, ik blijf wel vriendelijk, maar mag best aangeven dat ik daar geen zin in heb.
Ter aanvulling: we wonen hier al bijna een jaar. Dus welkom in de buurt is sowieso wel wat laat.
Clothilde
15-04-2022 om 10:56
Regendrup. schreef op 15-04-2022 om 10:53:
[..]
Ik was niet onvriendelijk hoor. Maar echt, ik zit niet te wachten op wie dan ook die je wat wilt aansmeren of een praatje gaat houden om je vooral te overtuigen. En het is echt niet "welkom in de buurt", het is gewoon verkapte reclame met allerlei bijeenkomsten van weet ik wat voor folder ze je dan in de handen duwen.
Nee, ik blijf wel vriendelijk, maar mag best aangeven dat ik daar geen zin in heb.
Ter aanvulling: we wonen hier al bijna een jaar. Dus welkom in de buurt is sowieso wel wat laat.
ok, dan snap ik het beter Hier ook geen ervaring met kerkgenootschappen (of hoe heet dat), dat bestaat hier niet denk ik
SuzyQFive
15-04-2022 om 11:52
oei, ik maakte wat los geloof ik 😅. Ik heb Plan een mail gestuurd maar aangezien het GV is verwacht ik niet eerder dan dinsdag überhaupt iets te horen.
JtM
15-04-2022 om 12:08
Aan een hoop mensen in de supermarkt. Jongens, het is Pasen, de winkels blijven (hier) gewoon open. Het was druk, mensen hadden haast, en deden alsof de supermarkten na vandaag 3 dagen dicht zouden zijn. Relaxxxx....