Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
stokstaart schreef op 12-04-2022 om 15:21:

Aan de woningbouw en mezelf. Blijkbaar willen ze de boel hier groots gaan renoveren. Mijn huis is al gerenoveerd en ik krijg alleen andere ramen. Nu kwamen er 2 mensen langs op huisbezoek van een of ander vaag bedrijf om zaken in kaart te brengen. Die ene begint vrijpostig in mijn huis rond te lopen en omdat ik was vergeten dat ze kwamen had ik ook niks opgeruimd. Ho stop hu. Ik ga eerst zelf een rondje lopen.
Het gaat ze geen reet aan wat ik in de wc heb staan, of in mijn badkamer. Die ander gaat in de woonkamer zitten en stelt me allerlei vrijpostige vragen over mijn gezondheid en wat ik zoal doe, of ik onder bewind sta. Pleur op, het gaat je geen reet aan, ook niet na je zalvende uitleg met dito glimlach. (oke, ik ben netjes gebleven en heb op al de vragen gevraagd waarom het belangrijk was en als vervolg dat het ze niets aan ging). Ze bleven vriendelijk glimlachen, en vooral ook nieuwsgierig rondkijken. Ik ben nogal op mezelf en heb hier echt zo'n pleurishekel aan. Mijn huis voelt nu vies en heb zin om alles te veranderen en schoon te maken.
Een van de katten had door dat ik er niks van moest hebben en werd terstond vervelend. Ze doet normaal nooit wat en kom eigenlijk altijd knuffels halen
Ik heb ze zo snel mogelijk de deur uit gewerkt. Was thee aan het zetten toen ze aanbelden en heb gewacht met dit afmaken tot ze 15min later de deur weer uit waren.

Ze beginnen pas eind dit jaar en dat zal wel volgend jaar worden en ik zit ernstig te denken om voor die tijd te gaan verhuizen. Het is hier zo vreselijk gehorig en daar doen ze dan nou juist niks aan.

Weet je zeker dat ze namens de woningbouw kwamen?

Ja, daar hebben wel allerlei brieven over gehad. Met foto's van de betreffende medewerkers en dergelijke. Dus het klopt wel.

stokstaart schreef op 12-04-2022 om 15:38:

Ja, daar hebben wel allerlei brieven over gehad. Met foto's van de betreffende medewerkers en dergelijke. Dus het klopt wel.

Dat ze rond willen kijken ivm renovatie snap ik nog wel. Maar wat voor doel hebben ze met die vragen? Dat gaat hen, zoals jij al gezegd hebt, toch helemaal niks aan???

De zalvende uitleg was dat bijvoorbeeld vluchtelingen soms niet tegen harde knallen konden en dat ze daar dan rekening mee konden houden of hulp aan konden bieden. Of als er fysieke beperkingen speelden dat ze dan daar zaken op aan konden passen.

Sure, jullie gaan de werkzaamheden pas beginnen na 15u smiddags als ik nachtdienst gehad heb?? Of zachtjes doen of stoppen met sloopwerkzaamheden omdat ik toevallig psychisch wat mankeer? Geloof ik geen zak van. Of ga je een begeleider regelen die me met zalvende woorden door de kolere herrie gaat begeleiden.
Ze zijn een bouw bedrijf, geen maatschappelijke instelling.
Nogmaals, ik ben netjes gebleven maar heb ze verder gewoon helemaal niets vertelt.

En oohja, als ze gingen beginnen wilden ze graag mijn thuis sleutels
want dan hoefde ik geen vrij te nemen van mijn werk.
Natuurlijk jongens, totaal vertrouwen dat jullie niet gaan neuzen in
mijn huis, de katten laten ontsnappen of dingen 'per ongeluk' meenemen
of stuk maken of op een foto zetten die het eigen leven gaat leiden. (ja ik
ben soms wat argwanend... Dat heeft goede redenen )

Dat ik had bedacht zelf naambrood te bakken maar dat er geen bloem meer te krijgen is. Ben 5 winkels afgeweest.
En voor zover ik weet komt onze bloem niet uit Oekraïne dus ik neem aan dat dit echt door het hamsteren komt. 

Ik heb me geërgerd aan de temperatuur van de tentamenzaal. Wat een hitte. Ik hoop dat de studenten zich nog een beeje konden concentreren met de hitte.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

12-04-2022 om 17:06

Pooh-Bear schreef op 12-04-2022 om 16:34:

Dat ik had bedacht zelf naambrood te bakken maar dat er geen bloem meer te krijgen is. Ben 5 winkels afgeweest.
En voor zover ik weet komt onze bloem niet uit Oekraïne dus ik neem aan dat dit echt door het hamsteren komt.

Misschien heb je het al geprobeerd, maar zo niet: kijk eens in een natuurwinkel/-supermarkt. Twee jaar geleden toen er nergens meer toiletpapier te vinden was hadden zij het nog wel. Hebben ook nooit zonder gezeten. Dus nu ben ik daar weer gaan kijken voor bloem en dat hadden ze ook gewoon. Wel iets duurder, maar als je het echt nodig hebt heb je dat er misschien wel voor over. 

vertelsel schreef op 12-04-2022 om 12:15:

Niet vandaag, gisteravond. We hadden net een beetje een rotbericht gehad en zaten dat aan tafel te bespreken, toen de bel ging. Ik doe open, staat daar een meisje met een rode nepneus op als een blij ei: heeft u een clown besteld? Nee... Oh, zegt het blije ei, dan zet ik deze maar af! Kent u de cliniclowns? Ja... Waarvan kent u de cliniclowns? Ik denk: is dit een overhoring, ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin in. Dus ik kijk het meisje aan en zeg: ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin in. Ik wens je nog veel succes. En ik heb de deur dicht gedaan.

Ik erger me niet aan het meisje, die werkt ook alleen maar een script af. Maar ik erger me wel aan dat script. Ik associeer de cliniclowns sowieso met een nare en angstige periode van ziekte, heb er niet perse positieve gevoelens bij. En op het moment dat ze aanbelde was het ook zo misplaatst. Kan zij niks aan doen, maar alles bij elkaar en mijn eigen manier van reageren (die ik niet erg aardig vond tegenover het meisje, maar iets anders kon ik even niet opbrengen) maakte dat ik er de hele avond een beetje ontdaan van was.

Mocht hier een meisje meelezen dat dit gisteren meegemaakt heeft (kleine kans, maar toch 😉), of een ouder van dit meisje: sorry, het lag niet aan jou! Mocht hier iemand van de clinclowns meelezen: verander het script, het is bloedirritant.

Wedervraag voor de cliniclown bedelaar: weet u wat coulrofobie is? http://nl.wikisage.org/wiki/Coulrofobie

Auwereel schreef op 12-04-2022 om 17:16:

[..]

Wedervraag voor de cliniclown bedelaar: weet u wat coulrofobie is? http://nl.wikisage.org/wiki/Coulrofobie

😆

stokstaart schreef op 12-04-2022 om 15:21:

Aan de woningbouw en mezelf. Blijkbaar willen ze de boel hier groots gaan renoveren. Mijn huis is al gerenoveerd en ik krijg alleen andere ramen. Nu kwamen er 2 mensen langs op huisbezoek van een of ander vaag bedrijf om zaken in kaart te brengen. Die ene begint vrijpostig in mijn huis rond te lopen en omdat ik was vergeten dat ze kwamen had ik ook niks opgeruimd. Ho stop hu. Ik ga eerst zelf een rondje lopen.
Het gaat ze geen reet aan wat ik in de wc heb staan, of in mijn badkamer. Die ander gaat in de woonkamer zitten en stelt me allerlei vrijpostige vragen over mijn gezondheid en wat ik zoal doe, of ik onder bewind sta. Pleur op, het gaat je geen reet aan, ook niet na je zalvende uitleg met dito glimlach. (oke, ik ben netjes gebleven en heb op al de vragen gevraagd waarom het belangrijk was en als vervolg dat het ze niets aan ging). Ze bleven vriendelijk glimlachen, en vooral ook nieuwsgierig rondkijken. Ik ben nogal op mezelf en heb hier echt zo'n pleurishekel aan. Mijn huis voelt nu vies en heb zin om alles te veranderen en schoon te maken.
Een van de katten had door dat ik er niks van moest hebben en werd terstond vervelend. Ze doet normaal nooit wat en kom eigenlijk altijd knuffels halen
Ik heb ze zo snel mogelijk de deur uit gewerkt. Was thee aan het zetten toen ze aanbelden en heb gewacht met dit afmaken tot ze 15min later de deur weer uit waren.

Ze beginnen pas eind dit jaar en dat zal wel volgend jaar worden en ik zit ernstig te denken om voor die tijd te gaan verhuizen. Het is hier zo vreselijk gehorig en daar doen ze dan nou juist niks aan.

Oh hier zou ik ook erg kriebelig van worden.

Lollypopje schreef op 12-04-2022 om 09:20:

[..]

Dat verklaart waarom ik snotterig wakker werd.

En niet vergeten in te smeren als ik naar buiten ga, anders heb ik er nog rode vlekken van de zonne allergie bij.

Braaf ingesmeerd... Alleen mijn oren vergeten

stokstaart schreef op 12-04-2022 om 15:52:

De zalvende uitleg was dat bijvoorbeeld vluchtelingen soms niet tegen harde knallen konden en dat ze daar dan rekening mee konden houden of hulp aan konden bieden. Of als er fysieke beperkingen speelden dat ze dan daar zaken op aan konden passen.

Sure, jullie gaan de werkzaamheden pas beginnen na 15u smiddags als ik nachtdienst gehad heb?? Of zachtjes doen of stoppen met sloopwerkzaamheden omdat ik toevallig psychisch wat mankeer? Geloof ik geen zak van. Of ga je een begeleider regelen die me met zalvende woorden door de kolere herrie gaat begeleiden.
Nogmaals, ik ben netjes gebleven maar heb ze verder gewoon helemaal niets vertelt.

want dan hoefde ik geen vrij te nemen van mijn werk.
ben soms wat argwanend... Dat heeft goede redenen )

Denk dat ik dan naïef ben. Maar ik zou dat eerder als menselijkheid en interesse zien denk ik. Al is het natuurlijk in zo'n situatie altijd de toon die de muziek maakt. 

Nera schreef op 12-04-2022 om 17:06:

[..]

Misschien heb je het al geprobeerd, maar zo niet: kijk eens in een natuurwinkel/-supermarkt. Twee jaar geleden toen er nergens meer toiletpapier te vinden was hadden zij het nog wel. Hebben ook nooit zonder gezeten. Dus nu ben ik daar weer gaan kijken voor bloem en dat hadden ze ook gewoon. Wel iets duurder, maar als je het echt nodig hebt heb je dat er misschien wel voor over.

Bedankt had die niet geprobeerd maar ga zaterdag wel even een zakje bij de molen halen dan heb ik in elk geval in huis voor als ik het weer nodig heb.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

12-04-2022 om 20:04

Pooh-Bear schreef op 12-04-2022 om 19:21:

[..]

Bedankt had die niet geprobeerd maar ga zaterdag wel even een zakje bij de molen halen dan heb ik in elk geval in huis voor als ik het weer nodig heb.

Oh dat is nog beter, die mogelijkheid hebben wij hier niet.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-04-2022 om 21:55

stokstaart schreef op 12-04-2022 om 15:52:

want dan hoefde ik geen vrij te nemen van mijn werk
.
ben soms wat argwanend... Dat heeft goede redenen )

Ik zou toch eens de wbv bellen en vragen of dit normale vragen zijn bij huisbezoek voor een inventarisatie van renovatie. Vind het allemaal heel onfris klinken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.