Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

12-04-2022 om 10:27

Cousin_It schreef op 11-04-2022 om 21:27:

Mensen die menen beter te weten wat de ander bedoelt dan de ander zelf en zichzelf, zo schat ik in, reuzeinteressant en intellectueel vinden met hun semantische discussies.

Ah, zo eentje kwam ik hier net tegen op het forum hier (jij niet hoor  )
Lekker laten lullen denk ik dan maar. 

lientje69 schreef op 12-04-2022 om 10:10:

Ik erger me aan mensen die overal een complot in zien. Eerst corona, nu de oorlog. Allemaal een vooropgezet plan voor the great reset.
En de farmaceutische fabrikanten kunnen kanker allang genezen maar dat doen ze niet want het draait allemaal om geld. Elk onderwerp komt wel zoiets bij naar voren.
Ik weet bijna niet meer waar nog wel over te kunnen praten, want alles draait op complottheorieën uit. En ontlopen lukt helaas ook niet altijd, werk er nauw mee samen.

Herkenbaar.

Ik erger me eraan dat ik de bovenste ramen niet kan bereiken met de raamwisser. Tegelijk erger ik mij eraan dat ik daar opeens zover energie in steek.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-04-2022 om 11:21

Ik heb vandaag een telefonische afspraak met de internist en geen idee rond welk tijdstip. Dat kan de hele dag zijn. Zo vervelend vind ik dat altijd, je zit maar te wachten....

JtM

JtM

12-04-2022 om 11:36 Topicstarter

Dat is inderdaad vervelend Peen. Dan bellen ze altijd op een tijdstip dat het eigenlijk net niet helemaal lekker uitkomt.

Mijn ergenis: mijn collega. Eind deze maand stopt ze met werken hier en ze doet haar nu werk nog maar half. Doet dingen maar half, geeft verkeerde info etc. 

Peen schreef op 12-04-2022 om 11:21:

Ik heb vandaag een telefonische afspraak met de internist en geen idee rond welk tijdstip. Dat kan de hele dag zijn. Zo vervelend vind ik dat altijd, je zit maar te wachten....

Dat is zeker irritant! Ik had vandaag ook zo'n belafspraak met de chirurg. Was al helemaal bang dat hij precies zou bellen als ik op het schoolplein stond, belde 'ie gisteren ineens. "Ja, ik had wat tijd over, dus ik bel alvast" Kwam mij uiteindelijk wel goed uit. Succes met wachten

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-04-2022 om 12:06

RoosOpJeHoed schreef op 12-04-2022 om 11:45:

[..]

Dat is zeker irritant! Ik had vandaag ook zo'n belafspraak met de chirurg. Was al helemaal bang dat hij precies zou bellen als ik op het schoolplein stond, belde 'ie gisteren ineens. "Ja, ik had wat tijd over, dus ik bel alvast" Kwam mij uiteindelijk wel goed uit. Succes met wachten

Dan kom je er wel vanaf zonder wachten, lang niet gek 

Uit verveel ga ik maar de ramen zemen, ook zo'n fijn klusje...

Niet vandaag, gisteravond. We hadden net een beetje een rotbericht gehad en zaten dat aan tafel te bespreken, toen de bel ging. Ik doe open, staat daar een meisje met een rode nepneus op als een blij ei: heeft u een clown besteld? Nee... Oh, zegt het blije ei, dan zet ik deze maar af! Kent u de cliniclowns? Ja... Waarvan kent u de cliniclowns? Ik denk: is dit een overhoring, ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin in. Dus ik kijk het meisje aan en zeg: ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin in. Ik wens je nog veel succes. En ik heb de deur dicht gedaan. 

Ik erger me niet aan het meisje, die werkt ook alleen maar een script af. Maar ik erger me wel aan dat script. Ik associeer de cliniclowns sowieso met een nare en angstige periode van ziekte, heb er niet perse positieve gevoelens bij. En op het moment dat ze aanbelde was het ook zo misplaatst. Kan zij niks aan doen, maar alles bij elkaar en mijn eigen manier van reageren (die ik niet erg aardig vond tegenover het meisje, maar iets anders kon ik even niet opbrengen) maakte dat ik er de hele avond een beetje ontdaan van was.

Mocht hier een meisje meelezen dat dit gisteren meegemaakt heeft (kleine kans, maar toch 😉), of een ouder van dit meisje: sorry, het lag niet aan jou! Mocht hier iemand van de clinclowns meelezen: verander het script, het is bloedirritant.

Ik vind iedereen die aanbelt en me thuis lastig valt om me iets aan te smeren irritant, ook als het van een goed doel is. Als ik al gezien hebt wie het zijn doe ik niet open, en anders kap ik het meteen beleefd, maar heel direct af.

Maar ik snap helemaal wat je bedoelt met zo'n script, zo proberen ze te voorkomen dat je meteen: 'nee bedankt, geen interesse' zegt.

Ik had een paar jaar geleden jongens van een energieleverancier aan de deur. Een van hen kwam echt zo heel joviaal met zijn hand uitgestoken naar me toe lopen en wilde zich voor gaan stellen, maar ik zag al Eneco op zijn jas staan, dus zei: ik zie dat je van Eneco bent, geen interesse, dankjewel. Toen werd hij woedend, omdat ik dus zijn uitgestoken hand had genegeerd en hem geen hand gaf. Begon tekeer te gaan tegen me dat het 'disrespect' was, en dat hij dan meteen weer weg zou gaan! Nou mooi vriend, dat was ook de bedoeling😂.

Rondstruiner schreef op 12-04-2022 om 12:51:

Ik vind iedereen die aanbelt en me thuis lastig valt om me iets aan te smeren irritant, ook als het van een goed doel is. Als ik al gezien hebt wie het zijn doe ik niet open, en anders kap ik het meteen beleefd, maar heel direct af.

Maar ik snap helemaal wat je bedoelt met zo'n script, zo proberen ze te voorkomen dat je meteen: 'nee bedankt, geen interesse' zegt.

Ik had een paar jaar geleden jongens van een energieleverancier aan de deur. Een van hen kwam echt zo heel joviaal met zijn hand uitgestoken naar me toe lopen en wilde zich voor gaan stellen, maar ik zag al Eneco op zijn jas staan, dus zei: ik zie dat je van Eneco bent, geen interesse, dankjewel. Toen werd hij woedend, omdat ik dus zijn uitgestoken hand had genegeerd en hem geen hand gaf. Begon tekeer te gaan tegen me dat het 'disrespect' was, en dat hij dan meteen weer weg zou gaan! Nou mooi vriend, dat was ook de bedoeling😂.

Herkenbaar. Jongedame met clownsneus ook. "Dag mevrouw, hoe gaat het met u?

Ikke: "Goed hoor meisje, lief dat je dat vraagt." Deur dicht...

Lollypopje schreef op 12-04-2022 om 09:20:

[..]

Dat verklaart waarom ik snotterig wakker werd.

En niet vergeten in te smeren als ik naar buiten ga, anders heb ik er nog rode vlekken van de zonne allergie bij.

De berk is een grote boosdoener nu… 

Treurniet schreef op 12-04-2022 om 10:28:

[..]

Herkenbaar.

Ik erger me eraan dat ik de bovenste ramen niet kan bereiken met de raamwisser. Tegelijk erger ik mij eraan dat ik daar opeens zover energie in steek.

Hopelijk binnen? Anders kan je vrijdag opnieuw 🤣🤪☹️

Ik erger mij weer eens aan de talloze mails die je tegenwoordig krijgt om reviews te geven en enquêtes in te vullen. Voor iedere paperclip die je bestelt en iedere vraag die je per mail stelt krijg je weer zo'n "deel je ervaring"-mail.

Mijn dochter die vindt dat ze niet naar de ortho hoeft nu omdat ze twee tussenuren heeft ipv les 🤣. 
Vorige week was ze de afspraak vergeten omdat ze veel eerder vrij waren. 

RoosOpJeHoed schreef op 12-04-2022 om 13:14:

Ik erger mij weer eens aan de talloze mails die je tegenwoordig krijgt om reviews te geven en enquêtes in te vullen. Voor iedere paperclip die je bestelt en iedere vraag die je per mail stelt krijg je weer zo'n "deel je ervaring"-mail.

Ja, Vlieg op met die onzin! 

Aan de woningbouw en mezelf. Blijkbaar willen ze de boel hier groots gaan renoveren. Mijn huis is al gerenoveerd en ik krijg alleen andere ramen. Nu kwamen er 2 mensen langs op huisbezoek van een of ander vaag bedrijf om zaken in kaart te brengen. Die ene begint vrijpostig in mijn huis rond te lopen en omdat ik was vergeten dat ze kwamen had ik ook niks opgeruimd. Ho stop hu. Ik ga eerst zelf een rondje lopen.
Het gaat ze geen reet aan wat ik in de wc heb staan, of in mijn badkamer. Die ander gaat in de woonkamer zitten en stelt me allerlei vrijpostige vragen over mijn gezondheid en wat ik zoal doe, of ik onder bewind sta. Pleur op, het gaat je geen reet aan, ook niet na je zalvende uitleg met dito glimlach. (oke, ik ben netjes gebleven en heb op al de vragen gevraagd waarom het belangrijk was en als vervolg dat het ze niets aan ging). Ze bleven vriendelijk glimlachen, en vooral ook nieuwsgierig rondkijken.  Ik ben nogal op mezelf en heb hier echt zo'n pleurishekel aan. Mijn huis voelt nu vies en heb zin om alles te veranderen en schoon te maken.
Een van de katten had door dat ik er niks van moest hebben en werd terstond vervelend. Ze doet normaal nooit wat en kom eigenlijk altijd knuffels halen
Ik heb ze zo snel mogelijk de deur uit gewerkt. Was thee aan het zetten toen ze aanbelden en heb gewacht met dit afmaken tot ze 15min later de deur weer uit waren.

Ze beginnen pas eind dit jaar en dat zal wel volgend jaar worden en ik zit ernstig te denken om voor die tijd te gaan verhuizen. Het is hier zo vreselijk gehorig en daar doen ze dan nou juist niks aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.