Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tickel schreef op 12-04-2022 om 21:55:

[..]

Ik zou toch eens de wbv bellen en vragen of dit normale vragen zijn bij huisbezoek voor een inventarisatie van renovatie. Vind het allemaal heel onfris klinken.

Helaas is dit normaal. Inclusief het ongevraagd deuren open rukken. 

niet om flauw te doen maar een wbv heeft wel degelijk een maatschappelijke en sociale functie. Dat is officieel ook de grondslag. 

SuzyQFive schreef op 13-04-2022 om 10:10:

niet om flauw te doen maar een wbv heeft wel degelijk een maatschappelijke en sociale functie. Dat is officieel ook de grondslag.

Zij hebben die rol idd aangenomen, maar bij de start was dat niet de bedoeling. Er moesten woningen worden gebouwd voor arbeiders, dat wat aanvankelijk de functie van woningbouwverenigingen.

Dat medewerkers van zo'n woningbouwvereniging er automatisch vanuit gaan dat iedere huurder hulp nodig heeft is raar.

Ik heb gisteravond het verhaal aan een vriend vertelt. Hij werkt als verhuurmakelaar bij een andere wbv. Ik heb het uiteraard smeuïg vertelt en daar had hij veel lol om maar het klopte wel. Alleen die sleutels afgeven vond hij raar. Hij zei inderdaad dat ik nergens antwoord op hoefde te geven en dat nieuwsgierig rondneuzen was ook normaal omdat je eigenlijk als wbv nooit achter de voordeur komt en als er een renovatie op stapel staat het dan wel fijn is om je ogen de kost te geven. Alleen vond ik het vervelend dat ze dat vooral deden van mijn persoonlijke spullen.

stokstaart schreef op 13-04-2022 om 11:04:

Ik heb gisteravond het verhaal aan een vriend vertelt. Hij werkt als verhuurmakelaar bij een andere wbv. Ik heb het uiteraard smeuïg vertelt en daar had hij veel lol om maar het klopte wel. Alleen die sleutels afgeven vond hij raar. Hij zei inderdaad dat ik nergens antwoord op hoefde te geven en dat nieuwsgierig rondneuzen was ook normaal omdat je eigenlijk als wbv nooit achter de voordeur komt en als er een renovatie op stapel staat het dan wel fijn is om je ogen de kost te geven. Alleen vond ik het vervelend dat ze dat vooral deden van mijn persoonlijke spullen.

Of je geen drugs en wapens in huis hebt enz… Of een mooie wietplantage op zolder. 

Poezie schreef op 13-04-2022 om 10:51:

[..]

Zij hebben die rol idd aangenomen, maar bij de start was dat niet de bedoeling. Er moesten woningen worden gebouwd voor arbeiders, dat wat aanvankelijk de functie van woningbouwverenigingen.

Dat medewerkers van zo'n woningbouwvereniging er automatisch vanuit gaan dat iedere huurder hulp nodig heeft is raar.

Gaan ze daar automatisch van uit? Of wordt er tijd gemaakt om naar het verhaal van een ander te luisteren? Denk dat het ook is wat voor gevoel je er zelf bij krijgt en dat het niet automatisch iets zegt over de intenties van de ander.

SuzyQFive schreef op 13-04-2022 om 12:18:

[..]

Of je geen drugs en wapens in huis hebt enz… Of een mooie wietplantage op zolder.

Hahaha, ik heb geen zolder maar inderdaad, waarschijnlijk ook zo iets.

De intenties maakt me niet zo uit maar ik vond het erg onprettig en een aantasting van mijn persoonlijke ruimte en privacy. En heb me er groen en geel aan geërgerd

stokstaart schreef op 13-04-2022 om 11:04:

Ik heb gisteravond het verhaal aan een vriend vertelt. Hij werkt als verhuurmakelaar bij een andere wbv. Ik heb het uiteraard smeuïg vertelt en daar had hij veel lol om maar het klopte wel. Alleen die sleutels afgeven vond hij raar. Hij zei inderdaad dat ik nergens antwoord op hoefde te geven en dat nieuwsgierig rondneuzen was ook normaal omdat je eigenlijk als wbv nooit achter de voordeur komt en als er een renovatie op stapel staat het dan wel fijn is om je ogen de kost te geven. Alleen vond ik het vervelend dat ze dat vooral deden van mijn persoonlijke spullen.

Bij mij komen toch regelmatig monteurs van de wbv over de vloer. Mijn wbv biedt ook serviceabonnementen aan, dan komen ze nog vaker, want ik mag ze zelfs bellen om de cv bij te vullen of een lekkende kraan. Maar die jongens hebben geen enkele interesse in de rest van het huis, en stellen ook nooit nieuwsgierige vragen gelukkig.

Ik zou daar niet blij mee zijn, met van die opdringerige types die jij over de vloer had. Een sleutel vragen , zijn ze helemaal gek geworden?

Apiejapie schreef op 13-04-2022 om 12:23:

[..]

Gaan ze daar automatisch van uit? Of wordt er tijd gemaakt om naar het verhaal van een ander te luisteren? Denk dat het ook is wat voor gevoel je er zelf bij krijgt en dat het niet automatisch iets zegt over de intenties van de ander.

Nou, als een vreemd iemand in mijn huis ongevraagd deuren open rukt en ruimtes binnenloopt ondertussen persoonlijke vragen stellend terwijl ik een normaal mens ben met een gewone baan en een gewoon leven vraag ik me idd af wat die intenties zijn.

Ik erger me aan de pokkeherrie bij de overburen, de oprit is opnieuw bestraat en nu zijn ze met zo’n trilding bezig. 

Ik heb in de trein (intercity) mijn knie gestoten aan een prullenbakje tussen twee stoelen in, o mensen, het was om 09:00 uur maar het doet nog steeds erg pijn. Deze prullenbakjes staan erom bekend menig knie naar de haaien te hebben geholpen, maar (volgens een kenner) het treintype is oud, dus daar doen ze niet meer aan. Dus als je nog eens in een intercity stapt (materieel type 40), let op de prullenbak!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercitymaterieel
Iemand overigens nog een tip hoe ik met die zere knie om moet gaan, rust geven of juist in beweging blijven?

Auwereel schreef op 13-04-2022 om 15:13:

Ik heb in de trein (intercity) mijn knie gestoten aan een prullenbakje tussen twee stoelen in, o mensen, het was om 09:00 uur maar het doet nog steeds erg pijn. Deze prullenbakjes staan erom bekend menig knie naar de haaien te hebben geholpen, maar (volgens een kenner) het treintype is oud, dus daar doen ze niet meer aan. Dus als je nog eens in een intercity stapt (materieel type 40), let op de prullenbak!
Iemand overigens nog een tip hoe ik met die zere knie om moet gaan, rust geven of juist in beweging blijven?

Eerst rust (omhoog) en koelen geldt voor kneuzingen: (P)RICE

Protectie

Rust

Ijs

Compressie

Elevatie

Maar je hebt er dus al een hele dag mee doorgelopen? Dan kun je dat koelen wel overslaan. 

Tja, als je op locatie een vergadering moet voorzitten, is er weinig gelegenheid tot koelen. En ik heb er de grootste tijd mee gezeten.

En zometeen een stukje van de trein naar huis lopen.

ik aan een collega die, nav vergadering gisteren, briesend binnen kwam en het allemaal maar belachelijk vindt zoals het allemaal besloten is, en de manager blablabla, die kan helemaal niets en is maar lui. Het moet precies zoals deze collega het wil, anders is het niet goed. Dus ik wat tegengas geven en toen ging ze nog meer te keer en is ze boos weg gegaan. De manier waarop zij over onze manager praatte vind ik echt niet juist en ik zit te bedenken of ik hier iets mee moet. Ze neemt hier nl een deel van het team in mee en dat kan natuurlijk helemaal niet. 

Auwereel schreef op 13-04-2022 om 15:13:

Ik heb in de trein (intercity) mijn knie gestoten aan een prullenbakje tussen twee stoelen in, o mensen, het was om 09:00 uur maar het doet nog steeds erg pijn. Deze prullenbakjes staan erom bekend menig knie naar de haaien te hebben geholpen, maar (volgens een kenner) het treintype is oud, dus daar doen ze niet meer aan. Dus als je nog eens in een intercity stapt (materieel type 40), let op de prullenbak!

Oh ja, dat heb ik vorig jaar ook gehad, ondingen die prullenbakjes! Zoveel mogelijk blijven bewegen heb ik toen gedaan, af en toe buigen en strekken als je zit, af en toe opstaan en stukje lopen.

Sterkte ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.