Huiskamer
Bellebelle
10-12-2024 om 20:19
Dolfje schreef op 10-12-2024 om 14:28:
[..]
Ja dit, zo weinig energie met deze donkere dagen.
Kennelijk helpt het al als je naar het zuiden van Nederland verhuist. Ik hoorde vandaag een weerman op de radio zeggen dat Maastricht een kwartier meer daglicht per dag heeft dan Groningen.
Wieder
11-12-2024 om 08:27
Mijn ergernis: altijd als er hier in huis klusmensen over de vloer komen, ben ik de sjaak. Ik kan altijd thuis gaan zitten wachten en de mensen van een natje en een droogje voorzien, voor het entertainment zorgen... Vandaag was dat anders, echtgenoot is thuis en er worden 4 binnendeuren vervangen. Hoezee, weg met die lelijke deuren! En dat alles als ik aan het werk ben, dus als ik 'savonds thuiskom hoef ik alleen maar bewonderend oeh en ah te zeggen en manlief prijzen hoe knap hij toegezien heeft op het plaatsen der dingen. Ik ken mijn rol!
Maar nee. In plaats van zitten te wachten totdat ze een uur te laat zijn en niet durven te gaan plassen omdat ze uitgerekend dan natuurlijk voor de deur staan, komen ze nu als eerste bij ons. Om half 8! En nee, ze komen niet het standaard halve uur te laat, ze zijn een kwartier te vroeg! Dus én manlief heeft niet het wacht-en-plas probleem, én ik moet nóg vroeger mijn bed uit dan normaal terwijl ik gisteren laat heb gewerkt én voordat ik weg ben is het nog niet klaar (je zou denken oude deur eruit, nieuwe er in, bakkie koffie, bedankt en een fijne dag nog, maar zo werkt het blijkbaar niet) dus ik moet alsnog oehen en ahen. Het leven is oneerlijk.
Dolfje
11-12-2024 om 08:29
Bellebelle schreef op 10-12-2024 om 20:19:
[..]
Kennelijk helpt het al als je naar het zuiden van Nederland verhuist. Ik hoorde vandaag een weerman op de radio zeggen dat Maastricht een kwartier meer daglicht per dag heeft dan Groningen.
Ik zit al vrij zuidelijk in Brabant.
Dolfje
11-12-2024 om 08:32
Oh Wieder ik voel je! Zo gaat het hier ook altijd.
Tijd terug zouden ze een stuk van de kozijnen komen schilderen op een dag dat man thuis was dus ik dacht " mooi zit hij er een keer mee" kwamen ze aan de deur dat het zo hard regende dat ze de hele dag niks konden doen. Kwamen ze later die week terug op mijn vrije dag
Bellebelle
11-12-2024 om 09:29
Dolfje schreef op 11-12-2024 om 08:29:
[..]
Ik zit al vrij zuidelijk in Brabant
Het was ook maar een grapje. On topic, ik vind ook niets aan deze donkere maanden. Ik kijk reikhalzend uit naar de maanden waarin de dagen weer gaan lengen, maar helaas duurt dat nog even.
Schemerlampje
11-12-2024 om 09:35
Bellebelle schreef op 11-12-2024 om 09:29:
[..]
Het was ook maar een grapje. On topic, ik vind ook niets aan deze donkere maanden. Ik kijk reikhalzend uit naar de maanden waarin de dagen weer gaan lengen, maar helaas duurt dat nog even.
Over 11 dagen hebben we de kortste dag gehad. Ik tel helemaal niet af hoor....
Bellebelle
11-12-2024 om 10:48
Schemerlampje schreef op 11-12-2024 om 09:35:
[..]
Over 11 dagen hebben we de kortste dag gehad. Ik tel helemaal niet af hoor....
Elf dagen, dat is te overzien.
On topic, ik heb zo'n zeurende onderrugpijn. Overal lees ik dat ik dus moet bewegen en niet zoveel moet zitten, maar ik moet echt iets afmaken. Houd je gemak even, rug.
Koettie
11-12-2024 om 11:00
.... Mail dat de bindende offerte er is maar de hypotheekadviseur deze nog moet nakijken maar die is niet aanwezig vandaag. Hij gaat 'proberen ernaar te kijken vandaag.'
Ik ga maar weer bellen.
Bellebelle
11-12-2024 om 11:20
Koettie schreef op 11-12-2024 om 11:00:
.... Mail dat de bindende offerte er is maar de hypotheekadviseur deze nog moet nakijken maar die is niet aanwezig vandaag. Hij gaat 'proberen ernaar te kijken vandaag.'
Ik ga maar weer bellen.
Proberen is niet genoeg... Je zou toch bijna bij die man op de stoep gaan zitten. Wat een gedoe zeg.
Koettie
11-12-2024 om 12:56
Ex heeft alvast geprobeerd de notaris in te plannen. Hij stuurt net:
Maar afspraak op voorhand kan niet. Dus ik vroeg, stel als ik de documenten vandaag heb, op welke termijn zou er dan mogelijk een afspraak kunnen worden gemaakt? Dat kon ze niet zeggen want het document moet echt eerst ontvangen en doorgenomen worden.
Als ik niet op werk zat was ik in bed gaan liggen.
Mayosate
11-12-2024 om 15:07
ik erger me aan Vinted. Krijg een nep merk opgestuurd, op de foto’s was het niet duidelijk te zien… ggrrr… ga ik voor 20 euro nu denken laat maar (je ziet het niet als je niet heel bekend bent met het merk) of ga ik toch proberen het terug te sturen..?
Dolfje
11-12-2024 om 16:00
Mayosate schreef op 11-12-2024 om 15:07:
ik erger me aan Vinted. Krijg een nep merk opgestuurd, op de foto’s was het niet duidelijk te zien… ggrrr… ga ik voor 20 euro nu denken laat maar (je ziet het niet als je niet heel bekend bent met het merk) of ga ik toch proberen het terug te sturen..?
Stond het erbij dat het echt was? Dan terug sturen en ik denk melding maken. ( Ik heb nog nooit wat via vinted gekocht dus weet niet of dat zo werkt)
Blauwevis
11-12-2024 om 16:35
Nu al hoofdpijn en overprikkeld zijn van de gedachte aan de kerstdagen, ik heb zo ontzettend geen zin om naar mijn ouders te gaan, ik heb vorig jaar de corona smoes al gebruikt. Ze accepteren steeds beter mijn grenzen maar met kerst hoor je te doen zoals het heurt. Ik weet dat het maar 1 dag per jaar is maar ik heb ondertussen zo'n negatieve associatie met kerst daardoor ontwikkeld en dat vind ik niet leuk, ook niet voor mijn kinderen.
Bakblik
11-12-2024 om 17:37
Blauwevis schreef op 11-12-2024 om 16:35:
Nu al hoofdpijn en overprikkeld zijn van de gedachte aan de kerstdagen, ik heb zo ontzettend geen zin om naar mijn ouders te gaan, ik heb vorig jaar de corona smoes al gebruikt. Ze accepteren steeds beter mijn grenzen maar met kerst hoor je te doen zoals het heurt. Ik weet dat het maar 1 dag per jaar is maar ik heb ondertussen zo'n negatieve associatie met kerst daardoor ontwikkeld en dat vind ik niet leuk, ook niet voor mijn kinderen.
Buikgriepje?😜 Dat kan je altijd overkomen als je in die dagen al bij iemand anders eet. Dat moet wel op het laatste moment en dan kan het zijn dat ze de boodschappen al in huis hebben. Als dat en heel diner is dan jaag je ze op kosten als het alleen koffie en thee met taart is dan valt het wel mee.
Broodjebrie
11-12-2024 om 17:39
Blauwevis schreef op 11-12-2024 om 16:35:
Geef ook nu je grenzen aan. Ik zit in een soortgelijke situatie, ik heb me afgemeld en dat voelt goed! Wees lief voor jezelf hoor