Huiskamer
Yumi
27-11-2024 om 16:33
Nieuwe leesbril op sterkte, vorige week opgehaald. Alles vervormd en ik krijg het niet scherp Gebruik dus alsnog alleen mijn oude bril. Moet ik voor meting 3 terug, omdat ik al een keer extra terug moest omdat erin de 1ste meting iets niet duidelijk was. Het vertrouwen is inmiddels ook ernstig gedaald... daarnaast kost het zoveel tijd omdat de meting minimaal(op afspraak) anderhalf uur duurt.
Broodjebrie
27-11-2024 om 16:40
Yumi schreef op 27-11-2024 om 16:33:
Nieuwe leesbril op sterkte, vorige week opgehaald. Alles vervormd en ik krijg het niet scherp Gebruik dus alsnog alleen mijn oude bril. Moet ik voor meting 3 terug, omdat ik al een keer extra terug moest omdat erin de 1ste meting iets niet duidelijk was. Het vertrouwen is inmiddels ook ernstig gedaald... daarnaast kost het zoveel tijd omdat de meting minimaal(op afspraak) anderhalf uur duurt.
Oh wat frustrerend zeg. Kun je niet naar een andere opticien? Dat doe ik nu ook, mijn vertrouwen in mijn opticien die ik nu nog heb is tot het vriespunt gedaald, vooral omdat ik er steeds meer negatieve verhalen over hoor.
kerst
27-11-2024 om 16:50
Mijn bloembak met viooltjes staat vanwege weercode oranje in de hal, maar mijn katten eten ervan..
Cle0
27-11-2024 om 17:04
Dat ik mijn pakketje niet kan vinden. Het gaat eigenlijk altijd wel goed, maar nu ligt er niets op 'de afgesproken plek'. Als ik in de buurt moet gaan vragen, weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen. Dat wisselde in het verleden heel erg. Zet er dan even bij bij welk nummer het ligt.
Yumi
27-11-2024 om 17:04
Broodjebrie schreef op 27-11-2024 om 16:40:
[..]
Oh wat frustrerend zeg. Kun je niet naar een andere opticien? Dat doe ik nu ook, mijn vertrouwen in mijn opticien die ik nu nog heb is tot het vriespunt gedaald, vooral omdat ik er steeds meer negatieve verhalen over hoor.
Het is echt frustrerend, ik zou het liefst mijn geld terug hebben en ergens anders heen gaan, omdat ik er enorm van baal, kost me weer een middag. Nieuwe afspraak hebben ze bij een andere opticien gezet voor een second opinion. Dus waarschijnlijk weer uren kwijt en daarna een gesprek hoe ze het op willen lossen. Begrijp niet waardoor dit zo mis kan gaan, ze beschikken over de nieuwste apparatuur
Heb jij met je opticien ook een negatieve ervaring of hoor je die alleen van anderen?
Yumi
27-11-2024 om 17:07
kerst schreef op 27-11-2024 om 16:50:
Mijn bloembak met viooltjes staat vanwege weercode oranje in de hal, maar mijn katten eten ervan..
Meteen weghalen, viooltjes kunnen giftig zijn voor katten en honden!
Ik lees maag en darmklachten, hou het even in de gaten....
- Zijn viooltjes giftig voor huisdieren?
Ja, viooltjes zijn giftig voor huisdieren zoals katten en honden.
Loulou39
27-11-2024 om 17:19
Yumi schreef op 27-11-2024 om 17:07:
[..]
Dit wilde ik ook zeggen, daar kunnen ze flink ziek van worden
Broodjebrie
27-11-2024 om 17:45
Yumi schreef op 27-11-2024 om 17:04:
[..]
Het is echt frustrerend, ik zou het liefst mijn geld terug hebben en ergens anders heen gaan, omdat ik er enorm van baal, kost me weer een middag. Nieuwe afspraak hebben ze bij een andere opticien gezet voor een second opinion. Dus waarschijnlijk weer uren kwijt en daarna een gesprek hoe ze het op willen lossen. Begrijp niet waardoor dit zo mis kan gaan, ze beschikken over de nieuwste apparatuur
Heb jij met je opticien ook een negatieve ervaring of hoor je die alleen van anderen?
Met beide, bij mijn laatste oogmeting twijfelde ik al over of ze het goed had opgemeten. Ze verwees me door naar een optometrist omdat ze 1 van mijn ogen niet goed kreeg opgemeten en de oogdruk was volgens hun metingen te hoog. Dus ik naar de optometrist en daar blijkt gelukkig niks aan de hand. Ik heb bij meerdere brillendragers gevraagd welke opticien zij hebben en van de 8 die ik heb gevraagd gaven er 5 hetzelfde antwoord. Ik ga morgen naar de opticien die zij aanbevelen.
Chantal2022
27-11-2024 om 17:59
Yumi schreef op 27-11-2024 om 16:33:
Anderhalf uur? Dat is niet standaard wat lettertjes lezen dan
kerst
27-11-2024 om 17:59
Yumi schreef op 27-11-2024 om 17:07:
[..]
Och, en ik dacht dat viooltjes niet erg waren als katten ervan aten... Bedankt voor de waarschuwing, dan moeten de viooltjes maar zolang naar de badkamer.
Rogue
27-11-2024 om 18:04
Naminokurashi schreef op 27-11-2024 om 15:36:
Zo dan. Werd even afgeblaft door een mevrouw bij de Aldi. Er zijn bij de Aldi 2 parkeerplaatsen waar niet mag worden geparkeerd ivm de vrachtwagens die anders die draai niet kunnen maken.
Ten eerste kwam ze met een rot vaart aangereden, ik zeg heel vriendelijk tegen die mevrouw dat je daar niet mag parkeren. Snauwt ze, ja dat weet ik. Dus ik zeg, wauw. Zegt zij ja wauw.
Alle parkeerplaatsen waren vol omdat op de woensdagmiddag er altijd bridgen is in het gebouw bij de Aldi.
Kijk als zij met haar verkeerde been uit bed stapt, prima, maar dan hoef je niet zo te reageren. Haar kind bleef in de auto zitten. Nu weet ik meteen waarom de jeugd soms zo n grote mond heeft, leren ze allemaal van pa en ma
als je het weet waarom doe je het dan met je bek?
Ontopic,
Waarom kan de Duitse ICE nooit is optijd rijden
Was al 10 min vertraging en vervolgens werd het nog 20 min
SuzyQFive
27-11-2024 om 18:26
Auwereel schreef op 25-11-2024 om 07:50:
[..]
Maar de prijs is wel 4-sterren?
€140 voor een nacht, incl ontbijt.
Bakblik
27-11-2024 om 18:27
Rogue schreef op 27-11-2024 om 18:04:
[..]
Ontopic,Waarom kan de Duitse ICE nooit is optijd rijden
Was al 10 min vertraging en vervolgens werd het nog 20 min
In Duitsland krijgt lokaal treinverkeer voorrang op (inter)nationale treinen waardoor je dan als lokale reiziger minder vertragingen hebt. In Nederland gaan intercity's voor op stoptreinen waardoor regelmatig treinen op stoptreintrajecten worden opgeheven, want teveel vertraging.
Mijn studenten komen hier regelmatig foeterend binnen, omdat hun laatste kwartier van de reis een stoptrein is met een halfuurs dienstregeling. Die zijn regelmatig een half uur tot en uur later thuis dan gepland.
Naminokurashi
27-11-2024 om 18:41
Rogue schreef op 27-11-2024 om 18:04:
[..]
????
Koettie
27-11-2024 om 18:45
Vandaag mijn adviseur weer gesproken en die gaf aan ga maar gewoon bellen dat je duidelijkheid nodig hebt want hier kunnen we niets mee. Makelaar van verkoper aan de telefoon gehad dat ik het gewoon nog niet weet en zelf ook gek wordt. Verkoper een bloemetje gestuurd. Ze appte dank je maar feit blijft dat ik een datum wil. Ja vrouw, ik toch ook! Ik bellen, werkt hij niet op woendag. Dus maar terugbelverzoek en morgenochtend meteen maar weer bellen.