Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Yumi schreef op 23-08-2024 om 10:53:

[..]

Je hoeft niet te slapen 20 minuten, donkere kamer plat op je rug, even helemaal niets. Was een tip van de ergotherapeut, het werkt echt.

Okee . Ik ga het proberen  straks. Thnx!

Yumi schreef op 23-08-2024 om 10:53:

[..]

Je hoeft niet te slapen 20 minuten, donkere kamer plat op je rug, even helemaal niets. Was een tip van de ergotherapeut, het werkt echt.

Klopt! Ik slaap ook bijna nooit maar kom dan wel tot rust. 

aan de harde wind en regen. Het lijkt wel herfst. 

JtM

JtM

23-08-2024 om 13:02 Topicstarter

Vriend heeft gisteren een partytent opgebouwd in de tuin, voor een feestje voor morgen. Het waait zo verschrikkelijk hard dat ik die tent in de gaten aan het houden ben... irritant dat geklapper ook de hele tijd.

Het moet toch even van mijn hart. Mijn pakket zou tussen 9 en 12 bezorgd worden. toen tussen 9:30 en 12:30. toen tussen 9:15 en 11:25, daarna tussen 10:15 en 10:45. en toen wad die er om 11:00. Toch een kwartiertje te laat. Heb nu gelukkig mijn nieuwe laptop binnen. 

Het wordt steeds gekker met de hoeveelheid beveiligingscodes voor de burger

Voor de normale balie van de apotheek moest ik ook al een code intoetsen. Verder deze week nog voor de tv , voor de zorgapp, voor Marktplaats site
De volgende stap is een chip in je arm

kerst schreef op 23-08-2024 om 18:03:

Het wordt steeds gekker met de hoeveelheid beveiligingscodes voor de burger

Voor de normale balie van de apotheek moest ik ook al een code intoetsen. Verder deze week nog voor de tv , voor de zorgapp, voor Marktplaats site
De volgende stap is een chip in je arm

Ohh een herkenbare ergernis! Overal moet je tegenwoordig een code intoetsen, heb af en toe zin om te gaan gillen. Voor de tv was voor mij nieuw, dat is blijkbaar iets van kpn. Die maakt het sowieso niet makkelijk, klantnummer, pincode, abonnementsnummer 'n wachtwoord voor de tv en voor mijnkpn + inlogcode via je telefoon. Om het af te maken, vraagt de tv soms om mijn googleaccount of mijn wachtwoord voor netflix 
 

Bakblik schreef op 23-08-2024 om 09:43:

Ik erger me al zo'n 24 uur aan de wind. Het is warm in huis maar er kan niks open, omdat binnen dan alles klappert en geluid maakt. Ons huis staat deze keer precies verkeerd op de wind.
Afgelopen nacht ook moeten slapen met alles dicht. Het was "maar" 24 vragen op de slaapkamer.

Ik moet lachen om 24 vragen op de slaapkamer (snap dat dat autocorrect is hoor 💕).

Maar ik heb hetzelfde: omdat het bij mij ook zo warm is, wil ik zo graag de ramen vooral ‘s nachts op de kiepstand open, maar dat is echt mega herrie inderdaad… 

Ik laat trouwens de balkondeur bij de slaapkamer wel ‘s nachts open (die kan ook op kiepstand). Als ik de ventilator op het nachtkastje vlak naast mijn hoofdkussen aanzet, dan klinkt dat harder en heb ik minder last van het geluid van de wind (ventilator geluid is constant en wind is met vlagen.

Er is een man overleden doordat hij is aangevallen (hoe het precies is gegaan weten ze niet) door koeien. Het wandelpad liep door een weiland met koeien. Wanneer leren mensen nou eens dat wandelaars en koeien een slechte mix zijn? Die beesten zijn lomp en rennen je zo omver. 

Netherfield schreef op 23-08-2024 om 20:04:

Er is een man overleden doordat hij is aangevallen (hoe het precies is gegaan weten ze niet) door koeien. Het wandelpad liep door een weiland met koeien. Wanneer leren mensen nou eens dat wandelaars en koeien een slechte mix zijn? Die beesten zijn lomp en rennen je zo omver.

Dit is een natuurgebied en was pas opengesteld, de toegangspoortjes waren nieuw. De hond was aangelijnd, toen hij uitviel naar de koeien kwam de kudde op hem af. 

Ik ben het met je eens dat het een slechte mix is om daar doorheen te lopen. Tijdens een wandeling in Limburg, durfde ik het risico niet aan om daar doorheen te lopen. Maar ik had geen idee hoe ik anders terug bij mijn hotel moest komen. Heb een 3 kwartier staan wachten, tot de koeien doorliepen. Dwars door die kudde, ik had het lef niet. 

Ik ben opgegroeid op een boerderij met koeien, ik durf het ook niet. 

ik zou het risico ook niet nemen.

Nooit bij nagedacht al heel vaak gedaan in binnen en buitenland en nog nooit iets gebeurt.
Laatste keer afgelopen zondag. Ik loop niet dwars door een kudde heen maar wel door weilanden of bergweides waar koeien zijn. Wel altijd zonder hond.

ik loop veel.  En veel van de wandelpaden gaan door weilanden waar koeien lopen. Koeien zijn in principe vluchtdieren én nieuwgierig.  Ik heb ontzag voor deze kanjers.  Zal nooit door een kudde banjeren en altijd met een boog er omheen gaan.  En met een hond erbij kiezen we nooit voor de paden waar koeien kunnen grazen. 

ik bestel ook eens een keer iets. Werd bezorgd via Cycloon. Zouden komen tussen 17.00 en 22.00 uur. Om 21.30 werd het pas bezorgd. Oke, kunnen ze niets aan doen, maar ik vind het lastig om zo laat nog open te doen. Ik wist niet dat het via Cycloon werd bezorgd, zag het gisteren in de mail wat ik kreeg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.