Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Gelebloem schreef op 22-07-2024 om 18:29:

[..]

Ik vind dit inderdaad ook heel raar en vraag me af of dat mag. Zo is een vrije dag toch geen vrije dag meer? Je kunt je leven toch niet plannen op deze manier? Voor hetzelfde geld zit je in Parijs/pas je op je zieke moeder/heb je een dagje sauna geboekt.

Het is altijd in wederzijds overleg. En het gebeurt niet zo heel erg vaak. Als ik niet hoef te werken ben ik ook niks verplicht. En of dit mag? Waarschijnlijk niet. Maar ze gaan soms nogal ver om het rooster passend te krijgen.

Grindelwald schreef op 22-07-2024 om 18:37:

[..]

Ik kan morgen tussen 8 en 9 uur gebeld worden.

Die terbeschikkingstelling is altijd in overleg. Dus na 9 uur kan je dan van je vrije dag genieten. Als je dit van te voren weet is dat prima. Maar er is duidelijk gezegd dat de terbeschikkingstelling zou komen te vervallen omdat ik vrijdag ook al extra moest komen werken.

Mijn vermoeden is dat een collega zich vandaag heeft ziekgemeld en dat ze bij de planning zoiets hadden van weet je wat ik zet Grindelwald gewoon weer in het rooster.

Maar ze kunnen morgen bellen wat ze willen ik kom niet. Niet op deze manier.

En het planbureau gaat om 17 uur dicht. Mailen heeft geen zin want die lezen ze pas na 9 uur. Als alle ziektemeldingen voor die dag opgelost zijn.

In overleg en die was er duidelijk niet, en was ook nog eens vervallen. Ik zou ook niet gaan op deze manier! 

Yumi schreef op 22-07-2024 om 18:41:

[..]

In overleg en die was er duidelijk niet, en was ook nog eens vervallen. Ik zou ook niet gaan op deze manier!

Ga ik ook zeker niet doen.

Maar ik baal er van want ik ben nu weer geïrriteerd over mijn werk. Gelukkig heb ik volgende week vakantie. 

Ik erger me weer eens aan mijn perfectionisme. Zo vermoeiend...  (ik sta bijv. geparkeerd binnen het vak maar niet kaarsrecht; heb nog geen mega veel rijervaring. Zit nu dus al uren te piekeren over het feit dat ik momenteel eem beetje schuin sta en waarom ik het dan niet corrigeer is omdat dat slecht is voor mijn bolide.. Echt dit gaat nergens over..)

Beterlaat2021! schreef op 22-07-2024 om 13:24:

@ Watertoren, je kunt het geluid ook uitzetten en de ondertitels aan (of kan dat niet op Videoland?), maar dan hoor je ook alle stemmen niet!

Mijn ergernis : mijn wasrek is al tweemaal omgewaaid. En toch hou ik vol!!


je bent beter dan mij, mijn wasrek vloog  om en heb het meteen binnengehaald, achteraf wel goed want nu regent het 


Bailey26 schreef op 22-07-2024 om 14:54:

[..]

En krijg ze dat maar eens aan hun verstand. Kan je zo weer een hoop frustraties opleveren. Tegen beter weten in hoop ik dat het snel is opgelost 🤞

Ik erger mij aan al die vieze naaktslakken. Ga lekker ergens anders heen smeerlappen

ohja die klote slakken... ik wordt er ook schijtziek van niks helpt   
 kat is weer vervelend, doet alsof hij op een parcours is... springt tepas en on tepas op tafel, en zeurt om eten 

en vanmiddag op de fiets.. waarom altijd als ik aan de rand van het centrum ben veranderen mensen in mogolen/randdebielen....

Nog een ergernis; ik heb weer extreme haaruitval. Blijft weinig over zo 🙄
En dat ik net gedoucht heb mezelf al weer ruik (dat is ook nieuw).

ik heb vandaag kopertape op de bloembakken geplakt. En een bakje met bier erin, nu eens kijken of mijn planten weer wat bloemen krijgen. 

Volgens mij zit er zelfs een klein vakje met vriezertje, dus in het koelkastje.

En aan me zelf ge ergend aan de overgang ( zweet en tranen en laat me in het hoekje zitten ).
Is gelukkig allemaal goed gekomen, maar Poeh wat een heksje🥴

OperaQueen schreef op 22-07-2024 om 19:49:

Ik erger me weer eens aan mijn perfectionisme. Zo vermoeiend... (ik sta bijv. geparkeerd binnen het vak maar niet kaarsrecht; heb nog geen mega veel rijervaring. Zit nu dus al uren te piekeren over het feit dat ik momenteel eem beetje schuin sta en waarom ik het dan niet corrigeer is omdat dat slecht is voor mijn bolide.. Echt dit gaat nergens over..)

Haha ik heb al meer dan 15 jaar rij-ervaring en ik krijg mijn auto nog steeds niet echt perfect in mijn vak, en het ergert mij ook elke keer opnieuw. Loslaten schijnt enorm fijn te zijn als concept😉

Gelebloem schreef op 22-07-2024 om 22:40:

[..]

Haha ik heb al meer dan 15 jaar rij-ervaring en ik krijg mijn auto nog steeds niet echt perfect in mijn vak, en het ergert mij ook elke keer opnieuw. Loslaten schijnt enorm fijn te zijn als concept😉

Owww wat ben ik blij met deze reactie want ik heb echt in mijn hoofd dat iedereen perfect kan parkeren behalve ik  (bedacht me gister dat dat ook een deel van het probleem is, dat ik bij voorbaad al denk 'ik kan het niet'. En ik ben echt veel te perfectionistisch) En het grappige is ook nog, de andere auto's in de straat staan recht en perfect dacht ik. Echter later zag ik dat er twee half op de stoep staan (zonder rand; ik woon in een oude wijk met smalle straten) dus zo perfect staan ze niet... (ik zou balen als die van mij zo zou staan...)


Anyway dank je Gelebloem 

Ik erger me (al een tijd) aan mijn dramatische “ik”.
Kind is net 1,5 week thuis van een vakantie naar Athene (met een vriendin) en vertrekt vanavond voor een week naar Kopenhagen (alleen!!).
Ik zie natuurlijk allerlei horror scenario’s voorbij schieten. Ik wil niet zo’n ouder zijn die haar kinderen belemmert zich te ontwikkelen en hun leven te leven, omdat ikzelf  alles eng vind.

Zilver_gray schreef op 23-07-2024 om 09:01:

Ik erger me (al een tijd) aan mijn dramatische “ik”.
Kind is net 1,5 week thuis van een vakantie naar Athene (met een vriendin) en vertrekt vanavond voor een week naar Kopenhagen (alleen!!).
Ik zie natuurlijk allerlei horror scenario’s voorbij schieten. Ik wil niet zo’n ouder zijn die haar kinderen belemmert zich te ontwikkelen en hun leven te leven, omdat ikzelf alles eng vind.

Ik voel met je mee. Mijn kind is een paar jaar terug helemaal alleen naar India geweest...Vreselijk vond ik dat (maar niks gezegd uiteraard, alleen maar positiviteit van mijn kant )

Herfstappeltaart schreef op 23-07-2024 om 09:09:

[..]

Ik voel met je mee. Mijn kind is een paar jaar terug helemaal alleen naar India geweest...Vreselijk vond ik dat (maar niks gezegd uiteraard, alleen maar positiviteit van mijn kant )

Oh hahaha! India? Geweldig zeg!..

Ik denk dat ik me kan gaan voorbereiden op “steeds verder weg reizen” .. 

Ben natuurlijk positief en vol enthousiasme over de plannen van kind (s’avonds in bed mag ik van mezelf even “stressen”).



Mijn moeder. Kan het heel moeilijk naar haar benoemen wat ik zo vervelend vindt en denk ook echt dat ze het lief bedoelt maar soms maakt ze me zooo boos. Heb donderdag bezichtigen voor een woning. Zij nodigde zichzelf uit, ik gaf aan is onhandig want gaan al twee mensen mee. Heeft ze achter m'n rug om de eigenaar gesproken (familie van haar) en ze kon toch mee. Zonder dat ik dat wil/met mij te overleggen. En vervolgens zegt ze nu oh kan helaas niet mee heb een eter. Ik heb je nooit uitgenodigd???? 

En zou mogelijk tijdelijk bij haar overbruggen want nu hoge huur en zou dan tijdelijk zijn, maar nog geen knoop over doorgehakt want zit er zelf niet zo op te wachten om daar te zitten en dat ook eerlijk benoemd. Heel lief en scheelt me geld maar ik kan niet zo goed lang met haar dus twijfelde nog erg. En nu vraagt ze opeens is je huur al opgezegd en wanneer kom je hierheen?? Heb dat hele huis nog niet gezien en gesprek met adviseur nog niet gehad over hypotheek dus ga toch niet nu opzeggen wat denk jij. 

ik had gewoon kunnen fietsen vandaag  geen wolkje aan de lucht 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.