Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Mijn zes jaar oude wasmachine weegt ook, maar het wordt alleen korter, nooit langer. Ik houd hem nog een tijdje denk ik. 

Weer zo'n last van m'n borsten, alles is ongemakkelijk en pijnlijk. En verwacht over 8 dagen pas m'n menstruatie dus zit er nog wel even mee voor het weer weg is. Ben al dat hormoongezeik zooo zat vorige maand ook al last + eierstok cyste waar ik veel last van had en nu bang dat die mastopathie ook weer maandelijks wordt. 

Aan het huishouden. Elke week hetzelfde liedje.

Twee jaar geleden had ik problemen met beide grote tenen, ze waren dik en ontstoken rond de nagelriem. Beide nagels stopten met groeien. Na allerlei smeerseltjes kreeg ik antibiotica, mijn rechterteen knapte op en begon weer te groeien, mijn linkerteen knapte eerst gedeeltelijk op maar daarna stopte het genezingsproces. Er is toen een deel van mijn nagel weggesneden en dat hielp uiteindelijk. Ik ben dus zo'n 2 jaar aan het tobben geweest. Mijn nagel is nu voor 50% normaal en ik was blij dat ik geen pijn meer had. Was, want sinds eergisteren is opeens mijn linkerteen weer dik en gevoelig, het begon nu aan de andere kant  van de nagel. Zo fijn, zo vlak voor mijn vakantie... 
Zal ik er nog mee naar de huisarts gaan? Of toch nog even aankijken? 

Auwereel schreef op 15-07-2024 om 11:39:

Twee jaar geleden had ik problemen met beide grote tenen, ze waren dik en ontstoken rond de nagelriem. Beide nagels stopten met groeien. Na allerlei smeerseltjes kreeg ik antibiotica, mijn rechterteen knapte op en begon weer te groeien, mijn linkerteen knapte eerst gedeeltelijk op maar daarna stopte het genezingsproces. Er is toen een deel van mijn nagel weggesneden en dat hielp uiteindelijk. Ik ben dus zo'n 2 jaar aan het tobben geweest. Mijn nagel is nu voor 50% normaal en ik was blij dat ik geen pijn meer had. Was, want sinds eergisteren is opeens mijn linkerteen weer dik en gevoelig, het begon nu aan de andere kant van de nagel. Zo fijn, zo vlak voor mijn vakantie...
Zal ik er nog mee naar de huisarts gaan? Of toch nog even aankijken?

Ik zou de huisarts bellen. Leg het voor, ik zou geen risico willen nemen.

Als het niet nodig is om langs te komen, heb je het in elk geval besproken.

Auwereel schreef op 15-07-2024 om 11:39:

Twee jaar geleden had ik problemen met beide grote tenen, ze waren dik en ontstoken rond de nagelriem. Beide nagels stopten met groeien. Na allerlei smeerseltjes kreeg ik antibiotica, mijn rechterteen knapte op en begon weer te groeien, mijn linkerteen knapte eerst gedeeltelijk op maar daarna stopte het genezingsproces. Er is toen een deel van mijn nagel weggesneden en dat hielp uiteindelijk. Ik ben dus zo'n 2 jaar aan het tobben geweest. Mijn nagel is nu voor 50% normaal en ik was blij dat ik geen pijn meer had. Was, want sinds eergisteren is opeens mijn linkerteen weer dik en gevoelig, het begon nu aan de andere kant van de nagel. Zo fijn, zo vlak voor mijn vakantie...
Zal ik er nog mee naar de huisarts gaan? Of toch nog even aankijken?

Gelijk bellen. Het is een bekend probleem, beter op tijd erbij en een kuurtje mee op vakantie, dan dat je straks in het buitenland naar een huisarts moet of dat je weer heel lang mee bezig bent.

Ik weet niet waar je heen gaat, maar bad/zeewater helpt waarschijnlijk ook niet.

Koettie schreef op 15-07-2024 om 09:36:

Weer zo'n last van m'n borsten, alles is ongemakkelijk en pijnlijk. En verwacht over 8 dagen pas m'n menstruatie dus zit er nog wel even mee voor het weer weg is. Ben al dat hormoongezeik zooo zat vorige maand ook al last + eierstok cyste waar ik veel last van had en nu bang dat die mastopathie ook weer maandelijks wordt.

Tegen pijnlijke borsten helpen teunisbloemolie capsules. Misschien een tip.

Ik erger me aan mijn rondhangende pubers. Kunnen ze niet gewoon naar de creche net als vroeger?

kerst schreef op 15-07-2024 om 13:45:

[..]

Tegen pijnlijke borsten helpen teunisbloemolie capsules. Misschien een tip.

Yes, heb ik al staan. Slikte ik eerder ook en haalde wel de scherpe randjes eraf. Duurt alleen even voor het wat doet. 

Zusterclivia schreef op 15-07-2024 om 11:56:

[..]

Gelijk bellen. Het is een bekend probleem, beter op tijd erbij en een kuurtje mee op vakantie, dan dat je straks in het buitenland naar een huisarts moet of dat je weer heel lang mee bezig bent.

Ik weet niet waar je heen gaat, maar bad/zeewater helpt waarschijnlijk ook niet.

Dank Zilver_gray, Zusterclivia, dat was het duwtje wat ik nodig had en morgen was er nog net een plekje op het moment dat ik ook kan, dus maar een afspraak gemaakt.

Stomme teen.....

Netherfield schreef op 15-07-2024 om 13:49:

Ik erger me aan mijn rondhangende pubers. Kunnen ze niet gewoon naar de creche net als vroeger?

Zijn ze al oud genoeg voor een baantje?  En soort chreche waar ze voor betaald krijgen? 😜

Hoeft echt niet 40 uur per week maar een paar uur dag of 4 dagen per week maakt het voor jou als ouder wel wat lichter. 

Auwereel schreef op 15-07-2024 om 14:08:

[..]

Dank Zilver_gray, Zusterclivia, dat was het duwtje wat ik nodig had en morgen was er nog net een plekje op het moment dat ik ook kan, dus maar een afspraak gemaakt.

Stomme teen.....

Goedzo! Hopelijk kun je straks fijn van je vakantie genieten zonder deze zeurderige klachten!

Auwereel schreef op 15-07-2024 om 14:08:

[..]

Dank Zilver_gray, Zusterclivia, dat was het duwtje wat ik nodig had en morgen was er nog net een plekje op het moment dat ik ook kan, dus maar een afspraak gemaakt.

Stomme teen.....

Heel verstandig! Fijn! 

Auwereel schreef op 15-07-2024 om 11:39:

Twee jaar geleden had ik problemen met beide grote tenen, ze waren dik en ontstoken rond de nagelriem. Beide nagels stopten met groeien. Na allerlei smeerseltjes kreeg ik antibiotica, mijn rechterteen knapte op en begon weer te groeien, mijn linkerteen knapte eerst gedeeltelijk op maar daarna stopte het genezingsproces. Er is toen een deel van mijn nagel weggesneden en dat hielp uiteindelijk. Ik ben dus zo'n 2 jaar aan het tobben geweest. Mijn nagel is nu voor 50% normaal en ik was blij dat ik geen pijn meer had. Was, want sinds eergisteren is opeens mijn linkerteen weer dik en gevoelig, het begon nu aan de andere kant van de nagel. Zo fijn, zo vlak voor mijn vakantie...
Zal ik er nog mee naar de huisarts gaan? Of toch nog even aankijken?

Wat erg! Het helpt dus als er bacteriën worden uitgeroeid door antibiotica maar niet voldoende. Misschien een resistente bacterie? Of misschien is een bacteriële infectie alleen een gedeelte van het probleem en houdt iets anders het in stand?

Ik heb ook weleens nagelproblemen gehad: een afgestorven nagel en ik vond het erg gevoelig zo'n onbedekt stuk teen.

Ja natuurlijk zou ik het aan de arts laten zien.

Geen ergernis nog vandaag; wat ik de dagen eerder had gedaan bleek goed te zijn. Met beleid en dan gaat alles goed. Maar ik ben een haastmens.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.