Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Dolfje schreef op 14-07-2024 om 13:05:

[..]

Ja dat liegen heeft de mijne ook last van maar mijn droger nog veel meer. Ik stel hem in op een programma van 2,5 uur oid en soms is hij 4 uur later nog aan het draaien en is de boel nog niet droog. Echt geen idee waar dat aan ligt.

Die van mij idem. Dan geeft hij aan nog 5 minuten nodig te hebben en een half uur later draait hij nog 

Dolfje schreef op 14-07-2024 om 13:05:

[..]

Ja dat liegen heeft de mijne ook last van maar mijn droger nog veel meer. Ik stel hem in op een programma van 2,5 uur oid en soms is hij 4 uur later nog aan het draaien en is de boel nog niet droog. Echt geen idee waar dat aan ligt.

Doe je hem dan niet te vol?

ik heb nog een oudere droger, die stel ik in op 2 uur en dan stopt ie. Nooit langer dan je verwacht. 

Broodjebrie schreef op 14-07-2024 om 13:36:

[..]

Doe je hem dan niet te vol?

Nee 

Ons dorp heeft een doorgaande route met aan 2 kanten vrijliggende fietspaden. Je zou dus gewoon aan de rechterkant van de weg naar elkaar kunnen fietsen zonder rekening te hoeven houden met tegenliggers. 
Worden we door een stel 70 plussers op luxe geoutilleerde electrische fietsen van de weg gescholden, omdat we niet aan de kant gaan. 
Echt zo raar, als je 70 plus ben mag je aan de verkeerde kant van de weg fietsen? Als degenen die zich wel aan de regels houden geen ruimte voor je maken ga je schelden?  Serieus?
Ik kreeg bijna neigingen om die spiegels en telefoonhouder van die fietsen te trappen. 

Friezinnetje schreef op 13-07-2024 om 14:52:

[..]

vooral mannen, uit de VS, die dokter of militair zijn (geweest). allemaal nep-profielen

Dagelijks krijg ik vriendschapsverzoeken van middelbare weduwnaars die op een booreiland werken of legerarts zijn.  Ik zoek altijd hun foto's met google lens en het blijken altijd gestolen foto's van  fotomodellen, politici of televisiepresentatoren.  Blijkbaar denken die romancescammers dat wij oliedom zijn! Laatst op messenger een bericht van iemand met de foto van Paul Hollywood (The Great British Bake-off) die beweerde Amerikaanse legerarts in Jemen te zijn.  Hallo, slimmerd, er zijn geen Amerikaanse militairen in Jemen!

Ik erger me groen en geel aan die scammers! Ik reporteer ze altijd aan META maar die doen er zelden iets aan.... 

Van spammers begrijp ik nooit dat ze die cApS-tOeTs tElKenS iNDrukKeN oP pLekKen wAaR gEeN cApS NoDiG iS.

Het valt niet mee om dat zo te tikken. Vreemd vreemd.

Om geloofwaardig over te komen check je vóór het verzenden tenminste of jouw bericht professioneel oogt.

amarna schreef op 14-07-2024 om 15:50:

[..]

Dagelijks krijg ik vriendschapsverzoeken van middelbare weduwnaars die op een booreiland werken of legerarts zijn. Ik zoek altijd hun foto's met google lens en het blijken altijd gestolen foto's van fotomodellen, politici of televisiepresentatoren. Blijkbaar denken die romancescammers dat wij oliedom zijn! Laatst op messenger een bericht van iemand met de foto van Paul Hollywood (The Great British Bake-off) die beweerde Amerikaanse legerarts in Jemen te zijn. Hallo, slimmerd, er zijn geen Amerikaanse militairen in Jemen!

Ik erger me groen en geel aan die scammers! Ik reporteer ze altijd aan META maar die doen er zelden iets aan....

Ik denk dat eenzaamheid iemands IQ wel wat punten laat zakken.

PS: echte oplichters hebben vaak het standpunt dat als hun doelwit zó naief is, deze het verdient op opgelicht te worden.

Ik heb vanmiddag zoiets bizars gezien:

Een kind dat net voorbij een overgang op aan het begin van het spoor lag om treinen te kijken ofzo (?)
Moeder stond ernaast en greep niet in, heel bizar!

Zeg in bepaalde situaties toch eens nee tegen je kind!

(Niet in Nederland gebeurd)

rionyriony schreef op 14-07-2024 om 16:29:

[..]

Ik denk dat eenzaamheid iemands IQ wel wat punten laat zakken.

PS: echte oplichters hebben vaak het standpunt dat als hun doelwit zó naief is, deze het verdient op opgelicht te worden.

Daarom geef ik die oplichters altijd aan bij META!  Zodat een vals profiel verdwijnt en daarmee geen eenzame ouderen wordt gevraagd om geld te sturen.    Mijn moeder is er een keer ingetrapt en heeft iemand die zei dat hij offshore werkte en niet bij zijn bankrekening  kon  een bon gestuurd voor zn dochter zodat deze haar telefoonabonnement kon verlengen. 

Kind die nog een opdracht moet inleveren op school(VO) en dat dat op het allerlaatste moment nog gemaakt moet worden 
Had afgelopen week al meerdere keren gezegd: ga ermee bezig 
Maar kind is nogal van het uitstellen als het om praktijk opdrachten gaat (boekverslag/ foto's maken en vragenboekje invullen, dat soort dingen)

kerst schreef op 14-07-2024 om 12:37:

mijn wasmachine vind blijkbaar dat ik er teveel zeep in heb gedaan. Nu is die al vanaf 9.30 uur bezig met een kort wasprogramma
Echt, die nieuwere wasmachines zijn verschrikkelijk. Ze doen veel te lang over de was en ze liegen er ook nog over van te voren.

Ik heb zelf zo'n nieuwere wasmachine, hij past het programma aan, naar gelang de hoeveelheid was die je erin stopt. Bij het instellen geeft het programma een tijd, maar het kan langer maar ook korter duren. Het eerste kwartier pakt hij water en weegt de was, daarna zie ik de werkelijke tijd. Ook het waterverbruik is naar hoeveelheid.

Yumi schreef op 14-07-2024 om 17:54:

[..]

Ik heb zelf zo'n nieuwere wasmachine, hij past het programma aan, naar gelang de hoeveelheid was die je erin stopt. bij instellen. geeft het programma een tijd, maar het kan langer maar ook korter duren.

Het eerste kwartier pakt hij water en weegt de was, daarna zie ik de werkelijke tijd. Ook het waterverbruik is naar hoeveelheid.

Klopt, dit is bij mijn wasmachine ook. Vorig jaar gekocht.

Broodjebrie schreef op 14-07-2024 om 17:58:

[..]

Klopt, dit is bij mijn wasmachine ook. Vorig jaar gekocht.

Ik vind het super, en de was is ook veel schoner. 

@Kerst: ik zou hem na een redelijke wastijd onderbreken. Waarschijnlijk is dat als je de stroomtoevoer afbreekt, hij ook het programma verder vergeet. Je zet hem daarna op Pompen, daarna een los spoelprogramma inclusief centrifugeren.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.