Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


duizel schreef op 23-02-2024 om 03:19:

ik erger me nu aan mezelf. Of het komt doordat het nacht is en ik wakker ben door mijn jongste met erge oorpijn weet ik niet maar ik lig te piekeren over iets wat helemaal niet logisch is.

Mijn oudste (net 9) heeft 2 dagen last van buikpijn. Geen gevoel van ziek zijn. Had ook ineens een bultje op haar wang (puistje?) en nu lig ik te hopen dat het geen voortekenen zijn van haar eerste menstruatie. Ik was zelf 11 bij de eerste keer.
Maar ik weet dat het niet logisch is bij haar. Nog geen borstgroei, nog geen schaamhaar, geen groeispurt. En dat hoort toch echt eerst.

Het is meer dat ik haar echt gun dat ze er later bij zal zijn en met minder klachten. Verstandelijk snap ik best dat ze gewoon een keer buikpijn kan hebben maar dat rationeel zo geloven is blijkbaar lastig in zo'n onrustige nacht.

Overigens heeft jongste flinke oorpijn en is ze vorige week ziek geweest, ikzelf keelpijn en hoesten we met zijn allen wat af. Veel logischer dus dat ze last zal hebben van een of ander virusje

Bultje op de wang: kan het zijn dat ze tand gaat wisselen? Mijn dochter heeft exzeem en die speelt extra op bij tanden wisselen vooral rond mond (1e keer schrikken, want ik dacht misschien per ongeluk iets gegeten waar ze allergisch voor is). Als tand eruit is, gaat het weer weg.

andere kant is ook dat eczeem opspeelt bij menstruatie (zij is bijna 11, maar had wel al langer tekenen van puberteit, gelukkig niet heel heftig). 

Auwereel schreef op 22-02-2024 om 23:37:

[..]

Ik heb eens op donderdag een ontsteking onder mijn nagel gekregen en omdat ik een vrijdag een zangproject had, heb ik dat genegeerd. Wat deed die vinger zeer op zondag, ik stond te jammeren in plaats van dat ik lag te slapen 's nachts. Maandags kreeg ik van de huisarts op mijn kop waarom ik niet eerder was gekomen. Als je maag ertegen kan, zoek op vinger en fijt...

Dus toch maar even naar de huisarts zou ik zeggen!

Oeh getver!

Ik ga het niet opzoeken 😳, maar als je zoiets hebt, zou je zeker langs de huisarts moeten (of in het weekend naar de huisartsenpost)

Aan bedrijven die niet opnemen als je ze belt, en ook geen voicemail hebben. Willen ze geen klanten ofzo?

duizel schreef op 23-02-2024 om 03:19:

ik erger me nu aan mezelf. Of het komt doordat het nacht is en ik wakker ben door mijn jongste met erge oorpijn weet ik niet maar ik lig te piekeren over iets wat helemaal niet logisch is.

Mijn oudste (net 9) heeft 2 dagen last van buikpijn. Geen gevoel van ziek zijn. Had ook ineens een bultje op haar wang (puistje?) en nu lig ik te hopen dat het geen voortekenen zijn van haar eerste menstruatie. Ik was zelf 11 bij de eerste keer.
Maar ik weet dat het niet logisch is bij haar. Nog geen borstgroei, nog geen schaamhaar, geen groeispurt. En dat hoort toch echt eerst.

Het is meer dat ik haar echt gun dat ze er later bij zal zijn en met minder klachten. Verstandelijk snap ik best dat ze gewoon een keer buikpijn kan hebben maar dat rationeel zo geloven is blijkbaar lastig in zo'n onrustige nacht.

Overigens heeft jongste flinke oorpijn en is ze vorige week ziek geweest, ikzelf keelpijn en hoesten we met zijn allen wat af. Veel logischer dus dat ze last zal hebben van een of ander virusje

De dermatoloog zei eens dat ziek zijn heel vaak via de huid eruit komt als het op een andere manier niet echt lukt. 

waarom nou weer enorm verkouden? Doe dat lekker tijdens de feestdagen, dan heb ik een goed excuus om thuis te blijven.

Die Acid met zijn crowdfunding, bah!

noas_1993 schreef op 23-02-2024 om 14:36:

Die Acid met zijn crowdfunding, bah!

Wat vind je daar zo ergerlijk aan? 

Ik erger me aan mezelf vandaag, omdat ik inplaats van gezond te eten toch wat in emotie-eten ben vervallen vandaag. Krijg meteen allerlei angsten over zwangerschapsdiabetes, een veel te groot kind en absurd veel aankomen. Moet een beetje rustig aan doen met mezelf, ga nu thee zetten.

Ik erger me aan mijzelf vandaag. Doorverwijzing gekregen naar ander ziekenhuis en nu wachten totdat we een afspraak krijgen. En die afspraak laat waarschijnlijk ook wel even op zich wachten. 
Vind het niet weten waar je aan toe bent zo vervelend en dat maakt me onrustig.

Bailey26 schreef op 23-02-2024 om 16:24:

Ik erger me aan mijzelf vandaag. Doorverwijzing gekregen naar ander ziekenhuis en nu wachten totdat we een afspraak krijgen. En die afspraak laat waarschijnlijk ook wel even op zich wachten.
Vind het niet weten waar je aan toe bent zo vervelend en dat maakt me onrustig.

Hoop voor jou dat die onrust snel overgaat, want het kan soms echt heel lang duren. Bij de meeste ziekenhuizen kan je overigens, wel op de website een indicatie zien van de wachttijd.

Overvolle bus, gelukkig gingen er veel mensen op het station uit. Omdat ik vlak bij de achteringang zat, verbaasde het mij hoeveel er gebruik maken van die drukte... door zich tussen de uitstappers in te wringen en niet in te checken 

Hè ik heb zo'n last van een scherp gevoel in mijn ademhaling. Vooral als ik in de keuken kom. Moet elke paar seconden schrapen en het helpt nieteens.

aan mijn afzakkende panty

Rogue schreef op 23-02-2024 om 20:07:

aan mijn afzakkende panty

Ik doe altijd een slipje aan over mijn panty, dan zakt ie niet af  

rionyriony schreef op 23-02-2024 om 19:18:

Hè ik heb zo'n last van een scherp gevoel in mijn ademhaling. Vooral als ik in de keuken kom. Moet elke paar seconden schrapen en het helpt nieteens.

Wat bedoel je scherp gevoel in je ademhaling, pijn op je borst of keel? Schraap je vanwege dat rotgevoel in je keel en wat heeft het te maken met de keuken?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.