Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Aan mensen die in een koophuis wonen en die denken dat in sociale huurwoningen alleen maar uitkeringstrekkers wonen die profiteren van allerlei subsidies en toelagen.

Aan een collega die net allerlei stront loopt uit te kramen. En dan hard genoeg dat iedereen het moet horen. Sommige mensen zouden een spreek verbod moeten krijgen!

Dat mijn oude varifocale bril 2 jaar is en ik een nieuwe bril echt niet meer kan uitstellen 

Poezie schreef op 12-02-2024 om 12:44:

Aan mensen die in een koophuis wonen en die denken dat in sociale huurwoningen alleen maar uitkeringstrekkers wonen die profiteren van allerlei subsidies en toelagen.

Denk ik iemand blij te maken op marktplaats met een gratis fornuis. Kreeg een heel verhaal erbij hoe hij zijn vriendin hiermee ging verrassen. Staat het week later te koop bieden vanaf € 50,-  Voel me beetje opgelicht, er was zoveel animo voor...

Dochter van bijna 16 heeft al een week hoofdpijn. Gaat op en af naar school. Maar ze wil niet naar de huisarts want die zegt toch alleen maar neem paracetamol. Grrrr. Ik maak me zorgen…

Echt buurman van achter ik snap dat je in de nacht een lampje aan laat als de kinderen bij je zijn. Net als jij deden wij dat 15 jaar geleden ook. In ons type huis is de lamp op zolder dan een logische keuze. Dan is je overloop op de eerste verdieping en het trapgat verkocht en heb je er zelf niet zoveel last van. Echt ik kan het helemaal volgen. 

Maar waarom kies je sinds 2 dagen voor de antieke tl-bak die er nog ging van de vorige bewoners? Je hebt (nog) geen gordijn in de dakkapel dus dat licht schijnt uit de ramen midden in de nacht en verlicht mijn tuin en mijn slaapkamer, dwars door mijn gordijnen heen. Wat het nog erger maakt is dat die tl niet meer oké is.  Af en toe gaat hij heel erg knipperen, heb je dat zelf niet door? Ik wel! 
Het is nu bijna 8.45 dus de kinderen zijn op school en ik ben wakker en bezig in mijn huis.  Mag die lamp uit? Ik wordt er knettergek van! 
Gelukkig mag ik zo 4 uurtjes gaan werken, dan zie ik het even niet. 

Dan zit jij dicht op je achterburen, Bakblik.  Heb je al contact opgenomen met hen?

Misschien weten ze zelf niet dat die lamp brandt, want ik kan me niet voorstellen dat iemand slaapt bij TL-licht.

Beterlaat2021! schreef op 14-02-2024 om 10:18:

Dan zit jij dicht op je achterburen, Bakblik. Heb je al contact opgenomen met hen?

Misschien weten ze zelf niet dat die lamp brandt, want ik kan me niet voorstellen dat iemand slaapt bij TL-licht.

Een tuin van 13 meter, en brandgang en een tuin van 9 meter.  De bomen die er stonden zijn allemaal weg gehaald in de laatste 8 jaar. Door storm, uitdroging en "niet mooi".

Heb de buurman nog nooit gesproken hij is bijna nooit thuis. Dan heb ik in de nacht door dat hij thuis is en de kinderen heeft door dat licht. Het was steeds een klein lampje maar nu dus de tl.

aan mezelf, ik ben vreselijk moe en moet nog bijna 3 uur werken 

Ergeren is zwak uitgedrukt. De nieuwe spot van forum in zendtijd politieke partijen. Kotsmisselijk.

citroentje schreef op 14-02-2024 om 18:04:

Ergeren is zwak uitgedrukt. De nieuwe spot van forum in zendtijd politieke partijen. Kotsmisselijk.

Zo eens!!

Alweer de regen. Had eigenlijk willen gaan fietsen vandaag met man en ergens lunchen en wat winkelen maar zo geen zin in door het weer.  Hopelijk van het weekend.

Niet echt een ergernis want ik kom echt heel graag in Belgie! Vriendelijke mensen, heerlijk eten, maar kom op, doe iets aan die wegen... na iedere rit de nieren tussen je oren vandaan peuteren is niet grappig! Ik zou als Belg accuut geen wegenbelasting meer betalen. Ik was nét de grens over en ik moest uitwijken voor een gapend gat in de weg, zat ik bijna tegen zo'n betonblok dat hier voor vangrail door moet gaan.

Ik heb wel een nieuwe fascinatie: de Colruyt. Wat is dat jongens, ingemetselde depressie 😆. De man bij de kassa was niet vriendelijk trouwens (een wonderlijk systeem met een karretjesdans hebben ze daar, snap de gedachte erachter niet goed) maar dat vergeef ik hem. Ik denk dat het op een vreemde manier mijn nieuwe lievelingswinkel is geworden, ik vond het een attractie 😄.

Wieder schreef op 14-02-2024 om 20:12:

...

Ik heb wel een nieuwe fascinatie: de Colruyt. Wat is dat jongens, ingemetselde depressie 😆. De man bij de kassa was niet vriendelijk trouwens (een wonderlijk systeem met een karretjesdans hebben ze daar, snap de gedachte erachter niet goed) maar dat vergeef ik hem. Ik denk dat het op een vreemde manier mijn nieuwe lievelingswinkel is geworden, ik vond het een attractie 😄.

Tip voor de volgende keer Colruyt (uitzicht is idd om depressief van te worden): zelf bakken of tassen meenemen. Als je deze in de lege kar zet, pakken ze alles voor jou in.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.