Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Blauwevis schreef op 11-02-2024 om 19:02:

ik moet elk dubbeltje omdraaien en had na 6 jaar eindelijk een beetje budget voor een emmertje verf van de action om de huiskamer te schilderen. Toen ging de thermostaat stuk, en kreeg ik heel fijn een nieuwe via de woningbouw maar deze is kleiner dan de vorige dus zit er nu een gat omheen en zit het vol met zwarte vingers op de muur rondom.
Mijn huis is niet zo erg zoals je soms ziet bij steenrijk/straatarm, maar het zit me elke keer zo tegen als ik het probeer leuk te maken of op te knappen,
Heb ook een goede fiets nodig voor dagelijks gebruik voor werk en boodschappen, krijg heel lief bedoeld linkjes van collega's naar fietsen voor mààr 800 euro, mijn budget is max 300 euro, en dat is eigenlijk al 300 euro teveel. Voel me zo armoedig elke keer.

Weet niet waar je woont maar ik ga mijn fiets verkopen. Omdat ik een electrisch krijg.  

Blauwevis schreef op 11-02-2024 om 19:02:

ik moet elk dubbeltje omdraaien en had na 6 jaar eindelijk een beetje budget voor een emmertje verf van de action om de huiskamer te schilderen. Toen ging de thermostaat stuk, en kreeg ik heel fijn een nieuwe via de woningbouw maar deze is kleiner dan de vorige dus zit er nu een gat omheen en zit het vol met zwarte vingers op de muur rondom.
Mijn huis is niet zo erg zoals je soms ziet bij steenrijk/straatarm, maar het zit me elke keer zo tegen als ik het probeer leuk te maken of op te knappen,
Heb ook een goede fiets nodig voor dagelijks gebruik voor werk en boodschappen, krijg heel lief bedoeld linkjes van collega's naar fietsen voor mààr 800 euro, mijn budget is max 300 euro, en dat is eigenlijk al 300 euro teveel. Voel me zo armoedig elke keer.

Het maakt het algehele probleem niet minder, maar misschien kun je rond je thermostaat een strak vierkantje schilderen met een restje muurverf van iemand in een leuke kleur. Dan ziet het er in elk geval expres uit, dat gaat echt schelen. Verder voor de constante krapheid, lijkt me erg naar. 

Herfstappeltaart schreef op 11-02-2024 om 19:03:

[..]

. Heb je geen goede kringloopwinkel in de buurt? Daar zijn soms best goede fietsen voor een redelijke prijs te vinden.

Of gewoon marktplaats. 300 euro vind ik veel geld voor een standaard goede fiets. De laatste die ik kocht is nog steeds een prima fiets en heeft me 80 euro gekost. 

En nu ben ik alweer wakker. Darmen zijn van slag door het ongezond eten en drinken met carnaval.

Zou gewone vaseline helpen tegen jeuk aan een nieuw litteken? Ik word er gek van...

_Audrey schreef op 12-02-2024 om 08:47:

Zou gewone vaseline helpen tegen jeuk aan een nieuw litteken? Ik word er gek van...

Is de wond dicht? 
Is het niet vooral teruggroeiend haar dat gaat jeuken? 

Voor littekens kan je in principe elke zalf gebruiken omdat het vooral geneest door de massage. 

SuzyQFive schreef op 12-02-2024 om 09:03:

[..]

Is de wond dicht?
Is het niet vooral teruggroeiend haar dat gaat jeuken?

Voor littekens kan je in principe elke zalf gebruiken omdat het vooral geneest door de massage.

Ja, hij is wel dicht inmiddels, maar iets met parfum durf ik er (nog) niet op te smeren. Ik zal de kast eens induiken,  er staat vast wel iets smeerbaars.  Dankje! 

Dolfje schreef op 12-02-2024 om 05:23:

En nu ben ik alweer wakker. Darmen zijn van slag door het ongezond eten en drinken met carnaval.

O, dat is vervelend! Veel beterschap. Bij mijn vriendin zijn haar darmen ook van slag maar ze hoopt dat ze vanmiddag toch mee kan nu ze een norit ingenomen heeft.

watertoren schreef op 12-02-2024 om 09:22:

[..]

O, dat is vervelend! Veel beterschap. Bij mijn vriendin zijn haar darmen ook van slag maar ze hoopt dat ze vanmiddag toch mee kan nu ze een norit ingenomen heeft.

Ik hoop het voor je vriendin.

Wij gaan niet meer, vind het wel genoeg geweest. Vandaag dagje relaxen. Misschien wat wandelen.

Dolfje schreef op 12-02-2024 om 09:42:

[..]

Ik hoop het voor je vriendin.

Wij gaan niet meer, vind het wel genoeg geweest. Vandaag dagje relaxen. Misschien wat wandelen.

Oke, rust maar lekker uit. Wij hebben nog 2 dagen voor de boeg maar ik merk wel dat ik geen 18 meer ben. Ach ja, vanmiddag een pilske erin en we kunnen weer 

Dat je speciaal naar een groenteboer fietst en vanalles haalt behalve wat je echt nodig hebt 🤷🏻‍♀️.

_Audrey schreef op 12-02-2024 om 08:47:

Zou gewone vaseline helpen tegen jeuk aan een nieuw litteken? Ik word er gek van...

Ik moest destijds vaseline smeren op mijn litteken, vettig houden. Dus kan geen kwaad.

_Audrey schreef op 12-02-2024 om 09:07:

[..]

Ja, hij is wel dicht inmiddels, maar iets met parfum durf ik er (nog) niet op te smeren. Ik zal de kast eens induiken, er staat vast wel iets smeerbaars. Dankje!

Tip: bel je apotheek en vraag naar siliconen/littekenzalf! 

Ik vond Alhydran crème fijn met littekens maar ik zie dat die echt achterlijk duur is(geworden). Maar wellicht zoiets tegen sde jeuk?

Hoezo heb ik nu alweer luizen?!? De kinderen hebben ze niet. Hoe kom ik er toch aan?!? Gelukkig weet ik wel hoe je er af komt maar naar is het wel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.