Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Zilver_gray schreef op 11-02-2024 om 13:28:

[..]

Oohhh ik heb ook zo’n man die ALTIJD bezig moet zijn; zondag ochtend om 08:00 al aan de schoonmaak in huis of buiten in de tuin met zijn plantjes. Gék wordt ik ervan. Net was ie hier alweer druk met ramen lappen. Op die manier kom ík niet toe aan mijn rust!

Nou dat! Doe eens ff niks zeg, ik wil ook niks doen 😂

_Audrey schreef op 11-02-2024 om 14:08:

[..]

Nou dat! Doe eens ff niks zeg, ik wil ook niks doen 😂

Precies 

Ik wordt er zo onrustig van, voel me dan schuldig als ik op de bank ga zitten forummen   

(Hij is trouwens nu naar de bouwmarkt om hier straks verder te gaan klussen …)

Ik 'verveel' me. En dat heb ik eigenlijk nooit. Heb wel ideeën maar nergens echt zin in. Kan gamen, huis beetje opruimen, boekje lezen, wandelen, borduren met kop thee, serie kijken.. Maar ipv daarvan zit ik al twee uur op de bank niets te doen. 

Zilver_gray schreef op 11-02-2024 om 14:09:

[..]

Precies

Ik wordt er zo onrustig van, voel me dan schuldig als ik op de bank ga zitten forummen

  jij snapt het precies 

_Audrey schreef op 11-02-2024 om 13:16:

[..]

Was 't maar waar!

Werken, opruimen, de was opvouwen, naar de Jumbo... man, het is zondag, doe ff normaal.

Doe mij ook zo’n man  

Aan mezelf,  had voor de lunch flink was staan vouwen en strijken.  Alles voor dochter, die naast het washok resideert, op haar bed gelegd, kan ze het zelf in de kast leggen. 
Ga ik na de lunch met de mand met 3 flinke stapels (1 zelfs boven de mand uit) voor man, zoon en mezelf de trap af blijft mijn mouw hangen aan de badkamerdeur, ligt alle was weer door elkaar op de overloop.  Het enige dat ongeschonden uit de strijd kwam zijn de bolletjes gepaarde sokken.  Inmiddels ligt alles waar het moet liggen maar wat een dubbel werk. 

Ik ben zo ongelooflijk  moe van ijn dagdienst.  Helemaal gaar, zowel  geestelijk  als lichamelijk

vanmiddag een rondje gelopen, niet ver, maar mehn, mijn uithoudingsvermogen zit net boven het 0-punt. 2 weken ziek zijn, heeft er toch flink ingehakt

ik moet elk dubbeltje omdraaien en had na 6 jaar eindelijk een beetje budget voor een emmertje verf van de action om de huiskamer te schilderen. Toen ging de thermostaat stuk, en kreeg ik heel fijn een nieuwe via de woningbouw maar deze is kleiner dan de vorige dus zit er nu een gat omheen en zit het vol met zwarte vingers op de muur rondom.
Mijn huis is niet zo erg zoals je soms ziet bij steenrijk/straatarm, maar het zit me elke keer zo tegen als ik het probeer leuk te maken of op te knappen, 
Heb ook een goede fiets nodig voor dagelijks gebruik voor werk en boodschappen, krijg heel lief bedoeld linkjes van collega's naar fietsen voor mààr 800 euro, mijn budget is max 300 euro, en dat is eigenlijk al 300 euro teveel. Voel me zo armoedig elke keer.

Blauwevis schreef op 11-02-2024 om 19:02:

ik moet elk dubbeltje omdraaien en had na 6 jaar eindelijk een beetje budget voor een emmertje verf van de action om de huiskamer te schilderen. Toen ging de thermostaat stuk, en kreeg ik heel fijn een nieuwe via de woningbouw maar deze is kleiner dan de vorige dus zit er nu een gat omheen en zit het vol met zwarte vingers op de muur rondom.
Mijn huis is niet zo erg zoals je soms ziet bij steenrijk/straatarm, maar het zit me elke keer zo tegen als ik het probeer leuk te maken of op te knappen,
Heb ook een goede fiets nodig voor dagelijks gebruik voor werk en boodschappen, krijg heel lief bedoeld linkjes van collega's naar fietsen voor mààr 800 euro, mijn budget is max 300 euro, en dat is eigenlijk al 300 euro teveel. Voel me zo armoedig elke keer.

. Heb je geen goede kringloopwinkel in de buurt? Daar zijn soms best goede fietsen voor een redelijke prijs te vinden.

Blauwevis schreef op 11-02-2024 om 19:02:

ik moet elk dubbeltje omdraaien en had na 6 jaar eindelijk een beetje budget voor een emmertje verf van de action om de huiskamer te schilderen. Toen ging de thermostaat stuk, en kreeg ik heel fijn een nieuwe via de woningbouw maar deze is kleiner dan de vorige dus zit er nu een gat omheen en zit het vol met zwarte vingers op de muur rondom.
Mijn huis is niet zo erg zoals je soms ziet bij steenrijk/straatarm, maar het zit me elke keer zo tegen als ik het probeer leuk te maken of op te knappen,
Heb ook een goede fiets nodig voor dagelijks gebruik voor werk en boodschappen, krijg heel lief bedoeld linkjes van collega's naar fietsen voor mààr 800 euro, mijn budget is max 300 euro, en dat is eigenlijk al 300 euro teveel. Voel me zo armoedig elke keer.

Ah, ik voel je… Heb ook in zo’n situatie gezeten. 

Misschien kan je via de lokale fb pagina’s nog aan verf komen?

En heeft je werk geen fietsplan? 

_Audrey schreef op 11-02-2024 om 13:16:

[..]

Was 't maar waar!

Werken, opruimen, de was opvouwen, naar de Jumbo... man, het is zondag, doe ff normaal.

Ohh heel herkenbaar dit 😅 Ik zit mezelf dan helemaal op te vreten vanaf de bank.. Want op de 1 of andere manier kan ik dan ineens helemaal niks meer ofzo? 🙈 Maar ik zit dan ook niet lekker meer!

Oh en nog een ergernis. We zouden vanmiddag visite krijgen. Een uurtje voor ze kwamen zette ik thee en ik wilde nog even relaxen. Totdat man zei; huh waarom drink je nu al thee?
Ehm.. Omdat ik daar zin in heb?!
Man; ja maar er komt toch zo visite? Wat drink je dan als zij komen?

Nou.. Misschien weer thee of gewoon water! Wat maakt dat nou weer uit? 

HAHA!wait..what schreef op 11-02-2024 om 19:44:

Oh en nog een ergernis. We zouden vanmiddag visite krijgen. Een uurtje voor ze kwamen zette ik thee en ik wilde nog even relaxen. Totdat man zei; huh waarom drink je nu al thee?
Ehm.. Omdat ik daar zin in heb?!
Man; ja maar er komt toch zo visite? Wat drink je dan als zij komen?

Nou.. Misschien weer thee of gewoon water! Wat maakt dat nou weer uit?

Haha inderdaad als je dorst heb, heb je dorst toch?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.