Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Mijn balkondeur klemt al 'n week zo erg, dat hij niet meer opengaat. Er is een paar keer wat vanaf geschaafd, maar dat kan je niet blijven doen. Baal ervan want ik had een veger en blik achter de vuilnisemmer gestopt, maar het blik vliegt rond door de harde wind   
Die vuilnisemmer blijft ook licht hé, want ik kan er niet bij 

Slecht geslapen weer en ik heb een drukke dag.  Vanmiddag wel even thuis maar ben vanavond pas om 22:00 uur thuis als ik geluk heb.

Dolfje schreef op 23-01-2024 om 07:18:

Slecht geslapen weer en ik heb een drukke dag. Vanmiddag wel even thuis maar ben vanavond pas om 22:00 uur thuis als ik geluk heb.

Pittig! 

Vooral als je al slecht geslapen hebt ook! Sterkte!

Ik heb me (nog) nergens aan geërgerd vandaag; ben ik ook niet van plan!

Het zijn wel leuke drukke dingen op het werk maar toch. Als het nodig is begin ik morgen dan wel een uurtje later.

Niet mooi, maar ergerde me deze ochtend aan stiefzoon (11). Had in zijn bed geplast, dus om 5u30 al een wasmachine op, lukt hem amper om zijn boterhammen te smeren en daarna moet je erbij blijven om hem op de schoolbus te zetten. Mag het niet vergelijken maar op zijn leeftijd had ik al jarenlang een huissleutel, zette ik 's morgens mijn kleinere broer op de bus en verdiende ik al centjes door te gaan klussen. 

Andere ergernis: stiefzoon liet ontvallen dat zijn papa altijd perfect moet zijn en dat hij daar ook altijd perfect moet zijn. Hij komt hier ook elke week toe met strakke kledij en een walm parfum, absoluut geen probleem met homo's maar daarin merk je wel dat het geen hetero man is die hem aankleed. Vraag me af welke druk ze ginds op hem zetten en in welke mate hij daar een rol moet spelen. (ik bedoel met dit laatste absoluut niet druk om een genderrol aan te nemen, maar druk om normaal/perfect te zijn terwijl het een kind is met ass)

Om de wekker niet iedere dag ruim voor half zes af te laten gaan om de jeugd om 6.30 in de trein te krijgen sta ik mee op om ze in 20 minuten op de fiets te hebben. Als de wekker gaat om 5.45 sta ik op en maak thee, haal broodtrommels uit de koelkast die gisteren al gevuld zijn. De jeugd kleedt zich aan, komt naar beneden slobbert de thee weg mikt broodtrommel in de tas terwijl de jas wordt aangetrokken.
Ze springen op de fiets en racen naar het station. 
Beide krijgen vandaag op het station en appje dat er uitval is.  Oudste kan tot 9.00 terug naar huis,  jongste kan de hele dag thuis blijven. Docent kan ziek worden dat kan je niet lang vantevoren melden.  Maar dat het kooklokaal de hele dag in gebruik is voor examens komt niet uit de lucht vallen!!!! Dat kan je de eerstejaars die nu geen les kunnen krijgen ruim op tijd melden!!! Wat een flauwekul. 

Bakblik schreef op 23-01-2024 om 08:53:

Om de wekker niet iedere dag ruim voor half zes af te laten gaan om de jeugd om 6.30 in de trein te krijgen sta ik mee op om ze in 20 minuten op de fiets te hebben. Als de wekker gaat om 5.45 sta ik op en maak thee, haal broodtrommels uit de koelkast die gisteren al gevuld zijn. De jeugd kleedt zich aan, komt naar beneden slobbert de thee weg mikt broodtrommel in de tas terwijl de jas wordt aangetrokken.
Ze springen op de fiets en racen naar het station.
Beide krijgen vandaag op het station en appje dat er uitval is. Oudste kan tot 9.00 terug naar huis, jongste kan de hele dag thuis blijven. Docent kan ziek worden dat kan je niet lang vantevoren melden. Maar dat het kooklokaal de hele dag in gebruik is voor examens komt niet uit de lucht vallen!!!! Dat kan je de eerstejaars die nu geen les kunnen krijgen ruim op tijd melden!!! Wat een flauwekul.

Oef, jij bent een betere moeder dan ik... nee, dat mogen ze om dat tijdstip lekker zelf regelen 😊

Aan Lidl die volgens de folder vanaf gisteren een 5-literfles zonnebloemolie in de aanbieding zou hebben (vul ik de frietpan mee). Maar nee hoor, gisteren niet en vandaag ook niet. Ben in twee verschillende filialen geweest.

Ergernis aan gemeente en straatgenoten. Huisvuil gisteren niet opgehaald. Ik ging vijf over elf naar buiten en zag het toen pas. Gebeld naar gemeente om vijf over elf: moest via internet. Kreeg op mijn mobiel een foutmelding. Dus na terugkomst thuis rond twaalf uur melding gemaakt op pc. Krijg ik nu dus pas reactie en uit reactie bleek ik ook de eerste te zijn die gemeld had voor hele wijk. Met kattig opmerking dat dit voor elven had gemoeten. Wees blij dat ik de enige ben uit hele buurt die meldt, iedereen die ik sprak ging er vanuit dat het vast al door de buren was gedaan. Zo kost een mini-probleem heel veel energie.

Aan het feit dat het nu blijkt te regenen tot minstens kwart over vijf....  😪

Wieder schreef op 23-01-2024 om 12:50:

[..]

Oef, jij bent een betere moeder dan ik... nee, dat mogen ze om dat tijdstip lekker zelf regelen 😊

Dat maakt mij niet meteen een betere moeder.  Zodra zoon zijn wekker af gaat ben ik wakker. Dan maak ik mezelf nuttig. Als hij het zelf moet doen moet zijn wekker nog vroeger een ben ik ook vroeger wakker.  Op zich zit ik er niet mee dat ik zo vroeg wakker ben. Wat de meeste ergernis wekte was die uitval. Dat je vroeg opstaat, en dan op de valreep hoort dat je niet hoeft te komen en we dus onnodig zo vroeg op waren.

dat het vandaag weer koud was op het werk. De ruimte waar ik in zat was vanmorgen 16 graden. Wederom gebeld, monteur langs gekomen: Ja, dat komt omdat de temp buiten veranderd, dan moet de ketel zich aanpassen. Morgen is het ws goed. 
Wat heb ik er aan? Ik zit al 2 dagen in de kou. Vanmiddag vroeg klaar en toen naar huis gegaan, was verkleumd tot op het bot

Dat ik gisteren de standaard medicijnen voor mijn kat heb gehaald omdat ik deze week verder geen tijd heb om die kant op te gaan, zijn ze niet goed!
Moet ik toch weer terug en ik weet niet hoe en wanneer ik dat moet regelen 😡

Aan die mensen in de sauna die niet kunnen lezen. Overal hangen bordjes met stilte erop. En dan onder zo'n bordje gaan zitten beppen of erger, het trio jonge meiden die zaten te giegelen. Waarom?!?!

Die wind heeft me de halve nacht wakker gehouden 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.