Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Drie ziekmeldingen op een rooster van 7 man. Dit is niet meer werkbaar 

Aan mijn buik. Ik moet toch echt minder gaan eten. Vanavond uit eten, ik neem thee als toetje. Denk ik.

Aan mijn conditie. Het lukt me niet om de trappen af te gaan met kind en buggy nu ik al twee weken me het laplazarus hoest en zwanger ben. En erna weer de trappen op met boodschappen, kind en buggy. Kind en man willen toch weer eten vanavond. 

Moederkareltje schreef op 19-01-2024 om 15:29:

Aan mijn conditie. Het lukt me niet om de trappen af te gaan met kind en buggy nu ik al twee weken me het laplazarus hoest en zwanger ben. En erna weer de trappen op met boodschappen, kind en buggy. Kind en man willen toch weer eten vanavond.

Man laten koken en zelf een lekker warm bad nemen, geen optie? 

Moederkareltje schreef op 19-01-2024 om 15:29:

Aan mijn conditie. Het lukt me niet om de trappen af te gaan met kind en buggy nu ik al twee weken me het laplazarus hoest en zwanger ben. En erna weer de trappen op met boodschappen, kind en buggy. Kind en man willen toch weer eten vanavond.

Dat kind wil eten snap ik dat kan hij nog niet zelf klaar maken.  Wat is er mis met de man dat hij geen boodschappen kan doen of op het kind kan passen als jij boodschappen doet? 

Ik erger me aan mijn gezin. Ik ben ziek met koorts enzo en ik moet overal om vragen. Of ze boodschappen willen doen of ik thee kan krijgen of ze was kunnen doen en het zijn geen kleine kinderen.  Man is ruimschoots volwassen en zoon en dochter zijn ook royaal 18 plus. 

Moirmel schreef op 19-01-2024 om 16:05:

[..]

Man laten koken en zelf een lekker warm bad nemen, geen optie?

Man werkt fulltime en is pas zes uur thuis. Wil man niet teveel lastigvallen, hij zijn taak, ik mijn taak. Als ik op knappen sta zet ik mijn laatste kaarten pas in. Soms met een klaag en een zucht maar brand is erger.

Moederkareltje schreef op 19-01-2024 om 16:48:

[..]

Man werkt fulltime en is pas zes uur thuis. Wil man niet teveel lastigvallen, hij zijn taak, ik mijn taak. Als ik op knappen sta zet ik mijn laatste kaarten pas in. Soms met een klaag en een zucht maar brand is erger.

Nou ik vind dat niet lastigvallen. Vind zijn taak jouw taak erg ouderwets als je ziek en zwanger bent ook nog eens.

Moederkareltje schreef op 19-01-2024 om 16:48:

[..]

Man werkt fulltime en is pas zes uur thuis. Wil man niet teveel lastigvallen, hij zijn taak, ik mijn taak. Als ik op knappen sta zet ik mijn laatste kaarten pas in. Soms met een klaag en een zucht maar brand is erger.

Dan zou ik die taak uitbesteden aan de bezorger, beentjes op de bank en boodschappen online bestellen

Dolfje schreef op 19-01-2024 om 12:51:

[..]

Ah jakkes! Beterschap

Dankje! 

Moirmel schreef op 19-01-2024 om 13:15:

[..]

Je zou beter moeten weten, die trap staat er toch al langer dan vandaag.
Neen, sorry: hoop dat het een beetje meevalt en ga zeker naar de huisarts als iets begint op te vallen.

Ja ook geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg. In ieder geval behoorlijk geschrokken (en ontzettend blij dat kind het niet heeft meegekregen). 

Maar ik ga er vanuit dat er (gelukkig) niks gebroken is. Vooral veel blauwe plekken, bulten en pijntjes. Vooral mijn bovenbeen lijkt het een en ander te hebben opgevangen. Daar zit een flinke bult op en doet behoorlijk pijn. 

Moederkareltje schreef op 19-01-2024 om 16:48:

[..]

Man werkt fulltime en is pas zes uur thuis. Wil man niet teveel lastigvallen, hij zijn taak, ik mijn taak. Als ik op knappen sta zet ik mijn laatste kaarten pas in. Soms met een klaag en een zucht maar brand is erger.

Je vrouw helpen en een extra gezinstaak op je nemen valt toch niet onder zeuren? 

Misschien eens de mogelijkheden om boodschappen thuis te laten bezorgen onderzoeken? Kan mij voorstellen dat het steeds zwaarder gaat worden. 

JtM schreef op 19-01-2024 om 07:45:

Vandaag zou onze (eind december overleden) hond 6 zijn geworden. Ik mis haar zo had niet verwacht dat het gemis vandaag extra zou aankomen.

Heb medelijden met de vuilnismannen. Morgen is het hier papier en karton en zag het al op veel plaatsen buiten staan terwijl ze deze nacht veel regen geven. Detail: hier verzamel je dat in kartonnen dozen of bind je het samen; dat wordt weer leuk voor hen.

Hoezo komt die storm woensdag nog een keer? 1 keer was wel genoeg hoor... Nu stilletjes hopen dat het afzwakt. Windkracht 6 vind ik op de fiets geen pretje, plus dat iedereen in de stress schiet en ik dan in de bus in de file sta. Ga lekker thuis zitten stressen!

JtM

JtM

22-01-2024 om 14:36 Topicstarter

Mijn collega zit op dit moment (begrijpelijk) niet zo lekker in haar vel vanwege prive omstandigheden. Dat betekend helaas voor mij dat ze op de meest onhandige tijden eerder stopt met werken, of een hele dag vrij neemt. Het is dus iedere werkdag de vraag of ze komt, of ze eventueel de dag ervoor wel heeft gewerkt, welke fouten ze heeft gemaakt, welke dingen ze niet heeft opgepakt.

Ik snap dat ze nu in een onprettige situatie zit, maar dit werkt absoluut niet fijn! 

JtM schreef op 22-01-2024 om 14:36:

Mijn collega zit op dit moment (begrijpelijk) niet zo lekker in haar vel vanwege prive omstandigheden. Dat betekend helaas voor mij dat ze op de meest onhandige tijden eerder stopt met werken, of een hele dag vrij neemt. Het is dus iedere werkdag de vraag of ze komt, of ze eventueel de dag ervoor wel heeft gewerkt, welke fouten ze heeft gemaakt, welke dingen ze niet heeft opgepakt.

Ik snap dat ze nu in een onprettige situatie zit, maar dit werkt absoluut niet fijn!

Kun je niet bespreken dat ze minder werkt maar wel op afgesproken tijden? Ben ooit de ‘herstellende collega’ geweest en met minder uren ging het juist beter. Wist iedereen waar hij aan toe was.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.