Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Bailey26 schreef op 11-12-2024 om 20:28:

Ik heb nieuwe (spijker)broeken nodig. Normaal bestel ik altijd maar L maar dat lijkt niet echt meer te koop. En nu weet ik mijn maat niet.
De broeken die ik had gekocht passen en niet en moeten weer retour

Misschien eens naar stenen winkel gaan?
Maten verschillen altijd al bij verschillende winkels, verschillende modellen etc. Bij Scandinavische winkelketens moet je een maatje kleiner bestellen (een M is daar vaak een L), bij Spaanse winkelketens een maatje groter.

Ik heb laatst gehoord dat als mensen verschillende maten van een kledingstuk bestellen, dat alles wat (ongedragen!!) retour wordt gestuurd, wordt vernietigd 😱

Is meteen on-topic: ik erger me er aan dat winkels dat doen!

Ontzettende kramp in mijn kuit. Tranen in mijn ogen.

lientje69 schreef op 11-12-2024 om 21:11:

Dat kan zo'n pijn doen!

Heb me (weer eens) geërgerd hoe schoonzus over haar hond praat. Het is je kind niet! 

Vervolg nummer 100.

Notaris gebeld, hele nare ongeduldige dame aan de telefoon. Probeerde de situatie uit te leggen maar moest snel want was op werk. Vroeg naar inschatting en zei zegt ja het is mega druk dus mazzel als het half januari wordt. Ik gaf aan dat ik de 30ste ga tekenen en dat het daarvoor moest. Dus ze vroeg mega geërgerd hoezo ik dan nu pas belde. Barste in tranen uit en zei sorry ik ben zo gestrest hierover en korte uitleg gegeven en toen draaide ze heeeleeemaal om en werd ze mega behulpzaam. Meteen collega gebeld voor overleg en ze belde na tien minuten al terug. Ze had even gekeken, dossier is al helemaal klaar sinds augustus,  dat had ze niet gezien. Ik zei ook, zo lang zijn we ook al bezig. Maar ze moeten de akte hebben van de hypotheek versterker en die hadden ze nog niet ontvangen. Zodra hij er is belt ze me me en gaat alles proberen om ons er tussen te krijgen. Wel met de eerlijke boodschap dat ze mega druk zijn en niet weet of het gaat lukken. Dat was deel 1.

Deel 2. Ik belde de hypotheekadviseur van ex over hoelang dat ging duren. Kreeg de assistente. Tja, wist ze eigenlijk ook niet maar ze zou even bellen. Twee uur later een mailtje. De getekende papieren waren nog niet aangekomen bij de hypotheekverstrekker!!!!? Dus meteen de tussenpersoon gebeld en die heeft het gestuurd. (hoezo moet ik nou weer bellen voor ze dat checken???) Zodra het binnenkomt duurt het 1 a 2 werkdagen. Dus maandag uiterlijk. Mogelijk te laat, afhankelijk van de notaris. Ga ik maandag pas achter komen. 

Vervolgens deel 3! Hypotheekverstrekker belde mij nav een slechte recentie online. Gaf meteen aan ik mag geen informatie delen want ik ben niet de aanvrager (dat is ex) en gaf toen aan dat ik dat nu echt niet accepteer en toch zeker een paar vragen wil stellen. Hij draaide een beetje bij en gaf aan dat hij helemaal geen vertraging zag in het dossier. Is 18 okt naar de hypotheekadviseur gegaan.. Maar de hypotheekadviseur zei dat het aan de verstrekker lag. Die weer gebeld, weer assistent (probeer steeds niet boos tegen haar te doen want zij kan er ook niets aan doen) en zij geeft aan huuh wij hebben echt zooo vaak gebeld dus dat klopt niet. Geen idee wie er nou de waarheid spreekt. Moet een keer bellen met ex samen, die mag het wel vragen en aanhoren. Maar goed, super irritant dat ik niet eens weet op wie ik boos moet zijn en waar ik kan ontploffen als het nu toch niet lukt. 

Koettie, als je dit allemaal zou moeten verzinnen voor een boek zou het je niet lukken. Wat een stel enorme prutsers zijn het daar, wie dan ook maar de schuldige mag zijn.

lientje69 schreef op 11-12-2024 om 21:11:

Oh vreselijk ik heb het wel is nachts gehad, tijdens een verkeerde draai 

Omdat ik best wat oude kerstzegels heb wil ik dit jaar echte kerstkaarten versturen. De zegels uit 2013 mag ik gewoon gebruiken. Maar in het geval van de zegels van 2008 moet ik bijplakken. Geen probleem, snap ik helemaal. De zegels zijn 0,34 waard en er moet bijgeplakt worden tot 1,06. De bijplakzegels zijn beschikbaar in de varianten 2,3 en 5 cent. Wil ik per kaart 1 kerstzegel gebruiken dan moet ik daar 0,72 bijplakken met zegels van 5 cent. Hoe dan?  Ook als ik per kaart 3 kerstzegels gebruik moet ik daar nog 2 zegels van 2ct bijplakken. Ik snap dit niet en ik vind het rete irritant.

Thora schreef op 12-12-2024 om 21:30:

Omdat ik best wat oude kerstzegels heb wil ik dit jaar echte kerstkaarten versturen. De zegels uit 2013 mag ik gewoon gebruiken. Maar in het geval van de zegels van 2008 moet ik bijplakken. Geen probleem, snap ik helemaal. De zegels zijn 0,34 waard en er moet bijgeplakt worden tot 1,06. De bijplakzegels zijn beschikbaar in de varianten 2,3 en 5 cent. Wil ik per kaart 1 kerstzegel gebruiken dan moet ik daar 0,72 bijplakken met zegels van 5 cent. Hoe dan? Ook als ik per kaart 3 kerstzegels gebruik moet ik daar nog 2 zegels van 2ct bijplakken. Ik snap dit niet en ik vind het rete irritant.

3 zegels erop plakken, totaal is dat 1,02, en dan plak je er nog 1 zegel van 5 eurocent bij.

OT; zo asociaal dat domme getoeter als je aankomt of vertrekt.! En toonbeeld van dommigheid.

Nu had ik kramp in beide kuiten, werd er wakker van en ben maar opgestaan.

Thora schreef op 12-12-2024 om 21:30:

Omdat ik best wat oude kerstzegels heb wil ik dit jaar echte kerstkaarten versturen. De zegels uit 2013 mag ik gewoon gebruiken. Maar in het geval van de zegels van 2008 moet ik bijplakken. Geen probleem, snap ik helemaal. De zegels zijn 0,34 waard en er moet bijgeplakt worden tot 1,06. De bijplakzegels zijn beschikbaar in de varianten 2,3 en 5 cent. Wil ik per kaart 1 kerstzegel gebruiken dan moet ik daar 0,72 bijplakken met zegels van 5 cent. Hoe dan? Ook als ik per kaart 3 kerstzegels gebruik moet ik daar nog 2 zegels van 2ct bijplakken. Ik snap dit niet en ik vind het rete irritant.

Zou je niet een kerstzegel kunnen combineren met een code online ? Dat scheelt wellicht gedoe?

Zit te denken: best zot dat je gewoon een dikke euro betaalt voor het verzenden van een briefje… Ik heb vroeger de post gelopen en zeker rond kerst moest ik nog twee keer terug naar het depot voor een nieuwe lading (had een grote wijk). Dan had ik per dag zo’n tweeduizend poststukken. Laat dat er nu met kerst 1000 zijn in die wijk. Dus verdienen ze €1060 per dag per wijk rond de kerstdagen. Haal daar de kosten af die PNL maakt dan verdienen ze dus zegmaar €950 per wijk per dag. Dat is dan dus 4750 per wijk per week. Er vanuitgaande dat een postbezorger gemiddeld drie straten per wijk heeft en er ruim 260.000 straten in Nederland zijn, verdienen ze dus in kersttijd 400 miljoen per week. 
Laat ik te voorzichtig zijn geweest met de kosten die zij zelf hebben en uitgaan van de helft van de opbrengst aan zegels dan verdienen ze alsnog ruim 220 miljoen euro per week eraan. Dan heb ik het enkel nog over de normale poststukken zonder extra gewicht. 
Ik vind het echt te duur worden om naast de kaarten zelf ook nog postzegels te kopen. Volgens mij hebben ze zichzelf echt in de vingers gesneden hiermee. 
Sorry, knap als je tot het einde bent gekomen 😂

kerst schreef op 12-12-2024 om 22:23:

[..]

3 zegels erop plakken, totaal is dat 1,02, en dan plak je er nog 1 zegel van 5 eurocent bij.

OT; zo asociaal dat domme getoeter als je aankomt of vertrekt.! En toonbeeld van dommigheid.

Dat weet ik ook wel. Het gaat erom dat er geen postzegels zijn met een hogere waarde waardoor 1 kerstzegel met daarnaast 1 of 2 andere zegels voldoende is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.