Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Chantal2022 schreef op 25-11-2024 om 22:27:

ik erger mij enorm aan mijn bovenburen. Alleen maar schreeuwen tegen elkaar, al uren lang. Zij zijn waarschijnlijk dus ook degene die mij s nachts wakker maken.
ik ga maar eens kijken of noisecancelling gaat helpen vannacht, jammer is dat ik met de Sony over-ear niet kan slapen en mijn oude in-ear snel pijn doen (ik heb hele gevoelige oren, krijg al klachten bij een muts op)

vreselijk. Voor mij een reden om nooit meer in een appartement / flat te gaan wonen. Ik stoor mij al vaak genoeg aan mijn linker en rechter buren

GroenTuintje schreef op 25-11-2024 om 22:35:

[..]

vreselijk. Voor mij een reden om nooit meer in een appartement / flat te gaan wonen. Ik stoor mij al vaak genoeg aan mijn linker en rechter buren

Het is niet altijd zo erg. Zo te horen zijn er weer een of 2 terug uit Marokko

Ik erger mij aan dat sinds het savonds zo vroeg donker is, ik elke morgen om half zes wakker wordt. 

Aan jongste puber die 's morgens niet op gang te krijgen is.
En maar protesteren dat hij moet fietsen naar school, grote mond, pfff
Is uiteindelijk wel op de fiets weg gegaan, maar zag net dat hij al 7x gebeld had (ik was zonder telefoon met de honden gaan lopen) 
Hij zoekt het maar even uit 

Ik erger me aan mezelf  dat ik zo lastig de motivatie kan vinden  om te gaan sporten.

GroenTuintje schreef op 25-11-2024 om 22:35:

[..]

Het geluid van bovenburen geeft het meeste overlast, dat is de reden dat ik alleen op de bovenste verdieping een appartement wil. Dat is lastig in deze tijd, maar dat was eens maar nooit meer.

lientje69 schreef op 26-11-2024 om 07:49:

Ik erger me aan mezelf dat ik zo lastig de motivatie kan vinden om te gaan sporten.

Ligt dat aan sporten in het algemeen of vind je de sport die je doet niet leuk? 

Ik kan me voorstellen dat je door jouw chronische pijnklachten beperkt bent in welke sport je kunt doen, speelt dat nog een rol?

Yumi schreef op 26-11-2024 om 09:29:

[..]

Het geluid van bovenburen geeft het meeste overlast, dat is de reden dat ik alleen op de bovenste verdieping een appartement wil. Dat is lastig in deze tijd, maar dat was eens maar nooit meer.

Mijn benedenburen hoor ik ook wel helaas, dat is volgens mij inherent aan de houtskeletbouw uit de vorige eeuw. Beneden zijn ze wel een stuk minder aso en hebben net als ik allebei een baan waardoor ze in ieder geval niet snachts lawaai maken.
ik logeer wel eens in een betonnen flat en daar hoor je niks van de buren, zo stil dat ik daar dan even aan moet wennen 

Chantal2022 schreef op 26-11-2024 om 09:57:

[..]

Mijn benedenburen hoor ik ook wel helaas, dat is volgens mij inherent aan de houtskeletbouw uit de vorige eeuw. Beneden zijn ze wel een stuk minder aso en hebben net als ik allebei een baan waardoor ze in ieder geval niet snachts lawaai maken.
ik logeer wel eens in een betonnen flat en daar hoor je niks van de buren, zo stil dat ik daar dan even aan moet wennen

Houtskeletbouw in een appartement lijkt me de hel, sorry  Mijn vriendin heeft een bovenwoning en die wordt af en toe gek van haar onderburen. Ik woon in een beton appartement, en hoor weinig van de buren. Mijn vorige ook beton appartement was niet geschikt voor mensen met kinderen vanwege geluidsoverlast, dit stond ook in de omschrijving. Dus ook daar zit nogal wat verschil in

Sassenach schreef op 26-11-2024 om 09:57:

[..]

Ligt dat aan sporten in het algemeen of vind je de sport die je doet niet leuk?

Ik kan me voorstellen dat je door jouw chronische pijnklachten beperkt bent in welke sport je kunt doen, speelt dat nog een rol?

Ja zeker. Daarom zwem of wandel ik. Ben wezen zwemmen vanmorgen  dus maar de motivatie  was ver te zoeken.

Sowieso hou ik niet erg van sporten.  Voor mijn infarct wel hard gelopen, paardrijden gedaan en voetballen en toen ik heel jong was handballen. Maar sinds mijn infarct was zowel de kracht als de motivatie  weg. Vond gewoon  niks leuk meer. Maar heb mezelf even een schop gegeven want het is natuurlijk  wel goed voor me wat beweging.  ( al loop ik op werkdagen ook 7- 10 km per dag maar dat is toch weer anders , kortere  stukken  achter elkaar )

Eten besteld, kwam te laat. Maar de bezorger hield wel een heel verhaal dat ze een prijs kunnen winnen op Thuisbezorgd. Uit wraak ga ik lekker op een ander restaurant stemmen. 

Het is hier ijskoud, vanaf 9.30 uur staan ramen en deuren open vanwege de schilders. De kou, muziek en het geschreeuw van 4 luidruchtige mannen die op mijn balkon en steigers staan is niet te harden. Waarom is dit blijkbaar normaal? 
Wordt er op de deur geklopt en ik sta een vraag te beantwoorden van één schilder, gaat een andere ongeduldig staan te roepen. Toen ik zei doe eens rustig je ziet dat ik in gesprek ben, krijg ik te horen zeg dat maar aan kantoor. Heb me ingehouden, maar 

Bericht van hypotheekadviseur van ex, we hadden gevraagd om duidelijkheid omdat we moeten weten of ik de overdracht op tijd kan doen (en de hypotheek aanvragen). Na een week(!) reactie, 'Nee, dat gaat waarschijnlijk niet lukken' zonder enige nieuwe indicatie behalve het advies 'de oplevering wat uit te stellen'.

Koettie schreef op 26-11-2024 om 13:43:

Bericht van hypotheekadviseur van ex, we hadden gevraagd om duidelijkheid omdat we moeten weten of ik de overdracht op tijd kan doen (en de hypotheek aanvragen). Na een week(!) reactie, 'Nee, dat gaat waarschijnlijk niet lukken' zonder enige nieuwe indicatie behalve het advies 'de oplevering wat uit te stellen'.

Jemig wat zijn ze lomp zeg. Ze kunnen ook even hun best doen om hun fout snel te herstellen. 
Wat vervelend voor je hopelijk komt het toch nog goed. 

Jeetje Koettie  wat een waanzin.  

Mijn ergernis: ik krijg post. Een kleine  envelop met geprint mijn naam erop. Maar er zit niks in... een lege envelop. Staat geen afzender  op, helemaal niks. En nu zit ik me de hele tijd af te vragen wat daar toch in hemelsnaam  in gezeten kan hebben of wie er een lege envelop  aan mij heeft verstuurd????

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.