Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Een keelpijn van hier tot Tokio. En ik was al een beetje verkouden.

Thora schreef op 12-11-2024 om 15:56:

Ik ging naar Albert Heijn met mijn Vegankaart die ik bij de postcodeloterij heb gekregen. Ik hou niet van Vegetarische vleesvervangers dus moet ik op zoek naar andere dingen. Geen probleem, er is genoeg. Ik koop een aantal vegan producten (met het bekende V'tje op het etiket) en ga afrekenen. Ik scan de kaart en wat denk je? Ik moet alles gewoon betalen. Wat blijkt? Alleen bepaalde producten kun je betalen met de Vega kaart. Natuurlijk heb ik de kaartjes zien staan maar dacht dat het richtlijnen waren.

Dit was mijn ergernis van vandaag.

Dat is elk jaar het geval. Je kunt alleen kiezen uit de artikelen waar een groen bordje bij staat. Ik vul meestal mijn voorraad peulvruchten aan (blik en pot).

Naminokurashi schreef op 12-11-2024 om 19:02:

Zo begon het bij mij ook. Beterschap!!

Dat de treinen zo vaak niet normaal kunnen rijden. Ben hier al de hele middag aan het bellen en appen om kinderen op juiste tijden thuis te krijgen.  Moest er ook nog twee keer voor in de auto springen om het laatste stuk dan maar te halen. 

Bakblik schreef op 12-11-2024 om 19:06:

Dat de treinen zo vaak niet normaal kunnen rijden. Ben hier al de hele middag aan het bellen en appen om kinderen op juiste tijden thuis te krijgen. Moest er ook nog twee keer voor in de auto springen om het laatste stuk dan maar te halen.

Dat blijft hopeloos he. Hebben ze ook last van de stakingen komende dagen?

Broodjebrie schreef op 12-11-2024 om 19:08:

[..]

Dat blijft hopeloos he. Hebben ze ook last van de stakingen komende dagen?

Ja,  zoon hoeft gelukkig niet vroeg morgen dat gaat meervallen hoop ik.  Dochter moet voor een inwerkdag voor haar nieuwe bijbaan. Half 10 in Amsterdam gaat niet lukken als ze tussen 6 en 9 staken. 

Vandaag moest ze tussen 15.00 en 16.00 voor de griepprik. Ik heb haar van station gehaald met de auto en in een streep doorgereden voor de prik. We waren er om 15.50. En nu zijn nanen zoon gestrand. Er moet een omroute gemaakt worden. Echt kak  voor 19.40 zijn ze niet thuis. 

Naminokurashi schreef op 12-11-2024 om 19:02:

Gember!! Of gorgelen met zout 

Bakblik schreef op 12-11-2024 om 19:15:

[..]

Ja, zoon hoeft gelukkig niet vroeg morgen dat gaat meervallen hoop ik. Dochter moet voor een inwerkdag voor haar nieuwe bijbaan. Half 10 in Amsterdam gaat niet lukken als ze tussen 6 en 9 staken.

Vandaag moest ze tussen 15.00 en 16.00 voor de griepprik. Ik heb haar van station gehaald met de auto en in een streep doorgereden voor de prik. We waren er om 15.50. En nu zijn nanen zoon gestrand. Er moet een omroute gemaakt worden. Echt kak voor 19.40 zijn ze niet thuis.

Wat een ellende zeg. Ik heb zelf een auto gelukkig dus godzijdank niet afhankelijk van ov 

Broodjebrie schreef op 12-11-2024 om 19:51:

[..]

Wat een ellende zeg. Ik heb zelf een auto gelukkig dus godzijdank niet afhankelijk van ov

Wij hebben 2 studerende kinderen, redelijk goed ov dus zij gaan in principe met de trein/bus. Man werkt bij het spoor en moet met de trein van de werkgever. De auto is dus thuis om in panieksituaties de eindjes aan elkaar te knopen. 

Soms vertrekken de kinderen van het station hier in de gemeente en kunnen dan alleen naar huis via een dorp aan de Schiphollijn. Daar vertrekt de bus 1 keer in het uur 2 minuten na aankomst van de trein als de trein plus 2 heeft haal je dat nooit. Als je dan op tijd je griepprik moet halen dan vlieg ik in met de auto. 

We hebben eindelijk allemaal gegeten en de vaatwasser draait. De jeugd zit met de NSapp en ov9292 te puzzelen hoe ze morgen op tijd bij hun keer en praktijktoets kunnen zijn.  Man werkt thuis morgen.

Bakblik schreef op 12-11-2024 om 19:06:

Dat de treinen zo vaak niet normaal kunnen rijden. Ben hier al de hele middag aan het bellen en appen om kinderen op juiste tijden thuis te krijgen. Moest er ook nog twee keer voor in de auto springen om het laatste stuk dan maar te halen.

Eens!!
Vanmorgen ook al een enorme vertraging: terwijl ik zo vroeg op was gestaan moest ik vervolgens toch onverwachts (😂  misschien inmiddels niet meer onverwachts nu ik er over nadenk) heel lang wachten op een trein door vertragingen, en de staking is nog niet eens begonnen: het is elke week wel een paar keer raak.

Morgen kan ik gelukkig thuiswerken, maar ik las dat de donderdag en vrijdag ook nog spannend kunnen worden qua staking.

Zo waardeloos dat reizigers alweer de dupe zijn. Ik gun heus iedereen het salaris wat hij/zij verdient te krijgen (geen idee of 13% reëel is, het klinkt enorm veel als verhoging, maar nogmaals geen idee), maar veel reizigers worden nu ook weer op extra kosten gejaagd.
Vind het heel dubbel.

Rechtbank datum wéér  verplaatst. Zo irritant  dit . Naast dat het veel stress geeft blijf ik vrij vragen voor mijn werk.

Koppijn, ben wel thuis aan het werk en hoef gelukkig niet heel lang te werken maar irritant is het wel.
En man heeft een nieuwe monitor en dat is zo'n kromme en hij hangt te laag vind ik. Gelukkig zit ik niet vaak thuis te werken. Denk misschien 4 keer dit jaar gedaan.

Zoveel kattenbakvulling heb ik al geprobeerd.
Maar na een week met twee van die zeikerds begint het gewoon te stinken. Ik trap er niet meer in hoor die kattengrit die langer dan een week mee zou gaan

kerst schreef op 13-11-2024 om 13:15:

Zoveel kattenbakvulling heb ik al geprobeerd.
Maar na een week met twee van die zeikerds begint het gewoon te stinken. Ik trap er niet meer in hoor die kattengrit die langer dan een week mee zou gaan

Hier gaat grit ook nooit lang mee. Nou heb ik wel 2 viespeuken dus dat helpt ook niet mee. Maar ik moet ook elke week nieuw grit in de bakken doen.

Tweede dag op rij spoorlopers op het traject naar mijn dorp!  Echt hou op, doe normaal! 
Je moet €@#"÷/(@&&÷ een hoop moeite doen om op het spoor te kunnen lopen. Ik begin er genoeg van te krijgen! 
Vanavond weer een maaltijd in 3 etappes waarschijnlijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.