Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Op de dag dat ik heel lang alleen thuis ben geeft de brandmelder op de zolderverdieping aan dat zijn batterij leeg is.  Iedere 20 minuten een snerpende piep. 
Dat is de enige van de 3 waar ik als vertikaal uitgedaagd persoon niet bij kan. Hij hangt echt hoog in de nok en een beetje boven de trap.  Als ik de huishoudtrap naar boven sjouw dan kan ik er net aan bij maar om hem goed te pakken moet ik beetje leunen boven het trapgat en dat durf ik niet. 
De trap staat nu wel boven en als zoon straks als eerste thuis komt 17.00 (als alle treinen normaal rijden) kan hij gelijk naar boven. 😜

Dat had ik in het huis van mijn vriend ook een keer.  Zo eng hoog.  Maar toen ik de batterij vervangen had, bleek het toch de verkeerde melder te zijn....

Aan een persoon die een mooie jonge rashond gratis aanbiedt op Marktplaats. De advertentie staat er al bijna 3 weken op en is meer dan 12.000 x bekeken...
Waarom is die hond dan nog steeds niet herplaatst?

(Gratis aanbieden is zéér onverstandig, je loopt de kans dat de hond terechtkomt bij mensen die zich eigenlijk geen hond kunnen veroorloven en niet nadenken over de kosten,  de hond komt in de broodfok terecht, of bij iemand die hem voor veel geld door verkoopt).

Beterlaat2021! schreef op 30-09-2024 om 14:27:

Aan een persoon die een mooie jonge rashond gratis aanbiedt op Marktplaats. De advertentie staat er al bijna 3 weken op en is meer dan 12.000 x bekeken...
Waarom is die hond dan nog steeds niet herplaatst?

(Gratis aanbieden is zéér onverstandig, je loopt de kans dat de hond terechtkomt bij mensen die zich eigenlijk geen hond kunnen veroorloven en niet nadenken over de kosten, de hond komt in de broodfok terecht, of bij iemand die hem voor veel geld door verkoopt).

Er staan veel gratis (ras)honden op marktplaats, is zeker onverstandig. Staat ook een fokker op die gratis pomsky honden aanbied als gastgezin/forever home. Het gaat om pups tot 1 jaar, waar hij dan mee mag fokken. Waarschijnlijk een "fokker" die niet over de juiste papieren beschikt/geen geschikte plek, of soort van bijverdienste? Raar!

Geen bijverdienste, maar een goede inkomstenbron!   Dat soort hondjes wordt verkocht voor zo'n  € 2500 per stuk!  

Nog steeds bezig om de bso en voorschoolse rond te krijgen voor zoon. Maar jeetje wat communiceert die organisatie half gebakken. Ik weet dat wij verwend zijn met de opvang die wij nu hebben. Maar dit wel bijzonder.
Zijn ook verplicht om bso tot de eindtijd af te nemen.
Door hun manier van communiceren krijgen we niet echt een fijn gevoel. Terwijl we dit helemaal niet hadden toen we op de locatie zelf hadden gekeken.

Net als ik naar de sauna wil...erg ongesteld 
En flink duizelig ook erbij.

SombraOnline schreef op 29-09-2024 om 19:01:

M'n menstruatie zet niet door. Heel irritant, want ik heb wél de kramp en de rugpijn.
Van de week toch maar voor de zekerheid een test doen... Al acht ik de kans klein na alleen voorvocht + morning after pil. Grrr. De stress hiervan helpt ook niet mee, natuurlijk.

Voorvocht bevat veel zaadcellen al. En de MAP, wanneer heb je die genomen? Als je ei al gesprongen is heeft de MAP geen zin meer. 

Bailey26 schreef op 30-09-2024 om 16:16:

Nog steeds bezig om de bso en voorschoolse rond te krijgen voor zoon. Maar jeetje wat communiceert die organisatie half gebakken. Ik weet dat wij verwend zijn met de opvang die wij nu hebben. Maar dit wel bijzonder.
Zijn ook verplicht om bso tot de eindtijd af te nemen.
Door hun manier van communiceren krijgen we niet echt een fijn gevoel. Terwijl we dit helemaal niet hadden toen we op de locatie zelf hadden gekeken.

Ik weet niet anders dan dat dit bij alle BSO's zo is. En ik werk al heel wat jaren in de kinderopvang. Kijk leuk dat een ouder Piet om 15.30 weer wil ophalen maar wij als BSO kunnen natuurlijk niet dan iemand anders op Piet zijn plek plaatsen die wel tot 18.30 betaald. Want niemand gaat zijn kind ophalen en vervolgens pas om 15.30 brengen want dan is er plek. 

De plek is er voor Piet. Van einde schooltijd tot einde BSO tijd. En aan ouders de vrijheid hoe laat ze Piet op komen halen. 

Dit lijkt me ook niet meer dan normaal, want als alle BSO's alleen de uren zouden laten betalen tot hoelaat Piet er is dan kost het een bso veel geld. En het personeel en alles kost ook een hoop. Een BSO is geen gastouder en een BSO is simpelweg ook gewoon commercieel. 

Ik erger me als pm-er regelmatig aan ouders die het raar vinden dat ze niet per uur kunnen kunnen betalen. Zelfs na uitleg snappen ze het nog niet, want ach er zijn toch nog meer kinderen? Dat klopt. Maar uren rekenen kost ook nog een hoop administratie want de ene keer is Piet om 15.30 weg maar de andere keer om 15.45 of om 16.30. Veel administratieve rompslomp is dat. Ook voor ouders trouwens met de belasting en de kinderopvangtoeslag aanvragen. Want je moet dan elke keer aanpassen. 

kerst schreef op 30-09-2024 om 17:14:

Net als ik naar de sauna wil...erg ongesteld
En flink duizelig ook erbij.

Oh bah. Ik heb toen een beppy tampon gekocht. Werd het opeens onverwachts. Tja onregelmatig dus het zat erin dat het een keer ongunstig zou zijn. Misschien een optie voor je? Maar alleen als je niet duizelig bent anders is de sauna niet zo verstandig.

Beterlaat2021! schreef op 30-09-2024 om 15:49:

Geen bijverdienste, maar een goede inkomstenbron! Dat soort hondjes wordt verkocht voor zo'n € 2500 per stuk!

Ik weet het, was niet duidelijk bedoelde "bijverdienste" met een knipoog naar zwart werken. Vaak mogen fokkers een bepaald aantal pups krijgen op deze manier worden die regels omzeilt.

Dat ik vandaag mijn laatste vakantiedag heb en dat ik ondanks 3 weken vrij nog steeds pijn in mijn lijf heb. Heb een slijmbeursontsteking in mijn heup en ga vrijdag weer naar de fysio maar voor de vakantie ook al een aantal keer geweest en ook een injectie heb gekregen ( 2 maanden geleden al) en dat ik nu dus al zo'n 3 maanden pijn heb. Had gehoopt dat de rust me goed zou doen maar helaas.

PinkFlower schreef op 30-09-2024 om 17:49:

[..]

Ik weet niet anders dan dat dit bij alle BSO's zo is. En ik werk al heel wat jaren in de kinderopvang. Kijk leuk dat een ouder Piet om 15.30 weer wil ophalen maar wij als BSO kunnen natuurlijk niet dan iemand anders op Piet zijn plek plaatsen die wel tot 18.30 betaald. Want niemand gaat zijn kind ophalen en vervolgens pas om 15.30 brengen want dan is er plek.

De plek is er voor Piet. Van einde schooltijd tot einde BSO tijd. En aan ouders de vrijheid hoe laat ze Piet op komen halen.

Dit lijkt me ook niet meer dan normaal, want als alle BSO's alleen de uren zouden laten betalen tot hoelaat Piet er is dan kost het een bso veel geld. En het personeel en alles kost ook een hoop. Een BSO is geen gastouder en een BSO is simpelweg ook gewoon commercieel.

Ik erger me als pm-er regelmatig aan ouders die het raar vinden dat ze niet per uur kunnen kunnen betalen. Zelfs na uitleg snappen ze het nog niet, want ach er zijn toch nog meer kinderen? Dat klopt. Maar uren rekenen kost ook nog een hoop administratie want de ene keer is Piet om 15.30 weg maar de andere keer om 15.45 of om 16.30. Veel administratieve rompslomp is dat. Ook voor ouders trouwens met de belasting en de kinderopvangtoeslag aanvragen. Want je moet dan elke keer aanpassen.

Toch was dat bij onze BSO wel zo. Maar die was ook tot 20:00 open, en indien nodig ook tot 22:00 (heel af en toe). Dat viel onder flexibele contracten. Wij hadden ook geen bso in vakanties. 

Dolfje schreef op 30-09-2024 om 18:35:

Dat ik vandaag mijn laatste vakantiedag heb en dat ik ondanks 3 weken vrij nog steeds pijn in mijn lijf heb. Heb een slijmbeursontsteking in mijn heup en ga vrijdag weer naar de fysio maar voor de vakantie ook al een aantal keer geweest en ook een injectie heb gekregen ( 2 maanden geleden al) en dat ik nu dus al zo'n 3 maanden pijn heb. Had gehoopt dat de rust me goed zou doen maar helaas.

Heb je nog getaped?

SuzyQFive schreef op 30-09-2024 om 18:45:

[..]

Toch was dat bij onze BSO wel zo. Maar die was ook tot 20:00 open, en indien nodig ook tot 22:00 (heel af en toe). Dat viel onder flexibele contracten. Wij hadden ook geen bso in vakanties.

Maar dat is dan ook wel weer echt uitzonderlijk. De meeste BSO's zijn tot 18.00/18.30 open. En niet voor avond opvang. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.