Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Herfstappeltaart schreef op 06-09-2024 om 19:40:

[..]

Nou ik vind dat eigenlijk juist heel begrijpelijk van je. Wéér alles opnieuw regelen...

Inderdaad.

HAHA!wait..what, wait again, vindt je man dat echt, dat je zeurt? Wat een hork! Van je collega kan ik me het nog voorstellen omdat die waarschijnlijk niet doorheeft wat voor lastige gevolgen dat voor je heeft, maar dat je man dat niet doorheeft, kom op zeg! 

Ah thanks! Stiekem vind ik het wel fijn om te horen. Ik kan slecht tegen veranderingen dus betrek het vaak op mezelf en geef mezelf dan de schuld.. Man is heel positief en denkt altijd; ah joh, komt wel goed! 
Maar het zal al over 2 weken ingaan en man heeft ook nog andere werktijden vanaf oktober dus mijn hoofd trekt dat heel slecht 🤣

HAHA!wait..what schreef op 06-09-2024 om 20:41:

Ah thanks! Stiekem vind ik het wel fijn om te horen. Ik kan slecht tegen veranderingen dus betrek het vaak op mezelf en geef mezelf dan de schuld.. Man is heel positief en denkt altijd; ah joh, komt wel goed!
Maar het zal al over 2 weken ingaan en man heeft ook nog andere werktijden vanaf oktober dus mijn hoofd trekt dat heel slecht 🤣

Dan zou ik er echt niet in mer gaan. Wat hierboven al staat, eventueel vanaf een bepaalde datum/maand zodat jij rustig alles op een rijtje kunt zetten en  tijd hebt omde afspraken die je daarvoor moet om te zetten, in orde te maken 

Schrok me net kapot, ontzettend harde knal. De ramen trilden ervan.

Het zou voor mij ook wel een beetje afhangen van de reden dat collega wil ruilen. Je hebt je flexibiliteit al laten zien. Voor 'gewoon zomaar' zou dat ook wel mijn grens zijn. En anders inderdaad jezelf de tijd geven om dingen weer terug te regelen.

Tenzij ik diep van binnen zelf ook gelukkiger was met mijn vrije dag(en) voorheen, dan zou ik nu even door de zure appel heen bijten en het weer gaan regelen. En misschien even benadrukken hoeveel moeite je hebt gedaan en hoe bereidwillig je bent, om bij een mogelijk volgend verzoek nee te zeggen. 

ik erger mij op dit moment aan een aantal krijsende en gillende kinderen, ik hoor ze nog met ramen dicht 

Dolfje schreef op 06-09-2024 om 21:10:

Schrok me net kapot, ontzettend harde knal. De ramen trilden ervan.

Ook onweer? Hier heeft het ook even geonweerd 

Na het onweer en de plensbuien alles open gezet. Nou dat helpt het is in de slaapkamer zowaar van 25,1 naar 24,7 gr gegaan. Het is lachwekkend en triest tegelijk, ik wil een x goed slapen

Broodjebrie schreef op 06-09-2024 om 22:15:

[..]

Ook onweer? Hier heeft het ook even geonweerd

Volgens de Facebookpagina van de wijk was het vuurwerk in het park.

HAHA!wait..what schreef op 06-09-2024 om 19:35:

Man vindt dat ik zeur en misschien is dat ook wel een beetje..

In april heb ik mijn werkdagen om moeten gooien ivm komst en weggaan van een collega. Dit was even schakelen en regelen wat betreft oppas voor zoon (bijna 10 dus gelukkig niet heel klein meer).
Ik heb mijn fysio afspraken daardoor moeten verschuiven naar mijn vrije dagen (standaard 2 x per week ivm chronisch ziek) en dit was qua planning (voor m'n fysio) best lastig maar ik heb nu eindelijk alles rond..

En nu.. Wil collega een dag ruilen voor vast en ik wil dat dus eigenlijk niet meer 🙈 Dat zal betekenen dat ik meerdere (ziekenhuis)afspraken moet afzeggen, fysio weer moet verplaatsen. Nee, klinkt niet heel flexibel van me he 😅

Tja ze kon het vragen. Nee is ook een antwoord. Je hebt al met veel moeite alles om te kunnen gooien. Dat ging ik echt niet nog een keer doen. Flexibiliteit houdt een keer op, een ander doet dat ook niet voor jou. Dus ik vindt het niet aardig van je man om te zeggen dat je zeurt. 

Ik heb hier ook met veel moeite kunnen regelen dat de sport van dochter van maandag naar woensdag kon omdat baas wilde dat ik de maandag erbij ging werken. Dat geregeld, wat best lastig was want groepen waren vol maar oke iemand was zo lief om te ruilen dus haar kind is naar de maandag gegaan. Komt baas 6 weken later aan of ik de donderdag naar de woensdag kon gaan ruilen en op woensdag gaan werken. Nou nee, het geregel voor het werk houdt een keer op hoor. Waren ze niet blij mee maar nee is ook een antwoord op een vraag. 

Iemand verderop in de straat die wel even zal vertellen dat we verder moeten lopen met de honden (was heel warm weer) en dat we de honden verderop dan maar los moesten doen, zodat ze konden spelen (natuurgebied waar honden niet los mogen en veel wild loopt)
En we mochten ook niet tegen de honden zeggen dat ze moeten gaan plassen/ poepen   

HAHA!wait..what schreef op 06-09-2024 om 19:35:

Man vindt dat ik zeur en misschien is dat ook wel een beetje..

In april heb ik mijn werkdagen om moeten gooien ivm komst en weggaan van een collega. Dit was even schakelen en regelen wat betreft oppas voor zoon (bijna 10 dus gelukkig niet heel klein meer).
Ik heb mijn fysio afspraken daardoor moeten verschuiven naar mijn vrije dagen (standaard 2 x per week ivm chronisch ziek) en dit was qua planning (voor m'n fysio) best lastig maar ik heb nu eindelijk alles rond..

En nu.. Wil collega een dag ruilen voor vast en ik wil dat dus eigenlijk niet meer 🙈 Dat zal betekenen dat ik meerdere (ziekenhuis)afspraken moet afzeggen, fysio weer moet verplaatsen. Nee, klinkt niet heel flexibel van me he 😅

Nou ik vind ook niet dat je zeurt hoor.  Zeker als jij nu juist blij bent met je nieuwe werkdagen en net alles geregeld hebt, hoef je echt niet perse zo flexibel te zijn en alles weer om te gooien. Maar als je die andere werkdag eigenlijk toch wel fijner vindt of het wel oke vindt en je je collega graag tegemoet wil komen, dan zou ik misschien toch maar wel afspraken weer gaan omgooien of zeggen dat je vanaf bijvoorbeeld november of januari wel kunt/wil ruilen. 

Dolfje schreef op 06-09-2024 om 22:57:

[..]

Volgens de Facebookpagina van de wijk was het vuurwerk in het park.

Ah... wel erg zwaar vuurwerk dan.. 

Mama-Inge schreef op 07-09-2024 om 06:38:

Iemand verderop in de straat die wel even zal vertellen dat we verder moeten lopen met de honden (was heel warm weer) en dat we de honden verderop dan maar los moesten doen, zodat ze konden spelen (natuurgebied waar honden niet los mogen en veel wild loopt)
En we mochten ook niet tegen de honden zeggen dat ze moeten gaan plassen/ poepen

Oké Gerda  again mensen zoek een hobby

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.