Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Ik ga met Broodje Brie mee, wat kan die dochter daar nou aan doen. Zij is de dochter he, niet de hulpverlener of iets. 

Koettie schreef op 21-08-2024 om 14:58:

Ik ga met Broodje Brie mee, wat kan die dochter daar nou aan doen. Zij is de dochter he, niet de hulpverlener of iets.

Natuurlijk is dat zo, maar ik zou in haar plaats toch niet willen dat een buurvrouw van mijn moeder financiële schade lijdt.

Herfstappeltaart schreef op 21-08-2024 om 15:14:

[..]

Natuurlijk is dat zo, maar ik zou in haar plaats toch niet willen dat een buurvrouw van mijn moeder financiële schade lijdt.

Wie weet hoeveel keer die dochter al dergelijke zaken heeft moeten oplossen voor haar moeder. Ik heb in een situatie gezeten die ongeveer vergelijkbaar was en op een gegeven moment was ik er klaar mee dat ik elke keer moest uitleggen dat de persoon in kwestie complete onzin vertelde.

Herfstappeltaart schreef op 21-08-2024 om 15:14:

[..]

Natuurlijk is dat zo, maar ik zou in haar plaats toch niet willen dat een buurvrouw van mijn moeder financiële schade lijdt.

Ik snap je reactie maar toch sta ik er anders in.

MK, Denk je dat ze zelf wel veilig is? Je kan ook evt Veilig Thuis bellen. Dat is niet alleen voor kinderen. En je zou ook contact met je wijkteam op kunnen nemen. Meer dan een zorgmelding doen kan je niet maar ze moet natuurlijk geen overlast veroorzaken. 

Moederkareltje, meldingen doen naar instanties. zo kan er een dossieropbouw komen en wanneer er steeds meer in komt, is dat een goeie leidraad voor hulp of opname. 
En ik snap idd dochter wel. En heeft die genoeg geld om steeds te betalen voor haar moeder? 

Friezinnetje schreef op 21-08-2024 om 16:56:

Moederkareltje, meldingen doen naar instanties. zo kan er een dossieropbouw komen en wanneer er steeds meer in komt, is dat een goeie leidraad voor hulp of opname.
En ik snap idd dochter wel. En heeft die genoeg geld om steeds te betalen voor haar moeder?

Misschien  niet. Maar ik zou in dat geval als dochter  dan wel alle buren en kennissen  waarschuwen moeder geen geld te lenen.

lientje69 schreef op 21-08-2024 om 17:00:

[..]

Misschien niet. Maar ik zou in dat geval als dochter dan wel alle buren en kennissen waarschuwen moeder geen geld te lenen.

maar kent ze die allemaal? En moederkareltje was ook al gewaarschuwd.

Koettie schreef op 21-08-2024 om 14:58:

Ik ga met Broodje Brie mee, wat kan die dochter daar nou aan doen. Zij is de dochter he, niet de hulpverlener of iets.

En de buurvrouw is dat ook niet maar die is er wel de dupe van. Ik begrijp echt wel dat er ook een andere kant is maar die dochter staat wel dichter bij buurvrouw dan MK. Die dochter heeft daardoor iets meer in de melk te brokkelen bij bv instanties of een huisarts. En deze dochter is ook op de hoogte van hoe het met haar moeder gaat, dat ze gestopt is met medicatie enz. Dus er is nog wel contact. Als dan MK haar belt (meestal heb je geen nummer van de dochter van buurvrouw als er geen contact is) dan is het wel zo sociaal om op zijn minst aan te bieden te proberen dat geld terug te krijgen. 

Is het een huurwoning MK? Dan zou ik de woningbouw inlichten en gaan geven dat het niet meer gaat. Dat de buurvrouw psychische problemen heeft en het nu de spuigaten uitloopt. 

Friezinnetje schreef op 21-08-2024 om 17:08:

[..]

maar kent ze die allemaal? En moederkareltje was ook al gewaarschuwd.

Van wat ik begrijp is moederkareltje nu pas gewaarschuwd.  Nadat ze dochter  had gebeld  voor buurvrouw.  Maar wellicht  lees ik het verkeerd? 

Broodjebrie schreef op 21-08-2024 om 15:40:

[..]

Ik snap je reactie maar toch sta ik er anders in.

Dat begrijp ik ook wel hoor. Als je zelf "de dochter" bent kijk je er waarschijnlijk anders tegenaan dan een buitenstaander.

Herfstappeltaart schreef op 21-08-2024 om 18:54:

[..]

Dat begrijp ik ook wel hoor. Als je zelf "de dochter" bent kijk je er waarschijnlijk anders tegenaan dan een buitenstaander.

Dat is ook zo, denk ik. Vooral omdat ik er nu anders in sta dan vroeger.

Herfstappeltaart schreef op 21-08-2024 om 15:14:

[..]

Natuurlijk is dat zo, maar ik zou in haar plaats toch niet willen dat een buurvrouw van mijn moeder financiële schade lijdt.

Zij waarschijnlijk ook niet, maar het is toch niet aan dochter om dat te compenseren? 

lientje69 schreef op 21-08-2024 om 17:00:

[..]

Misschien niet. Maar ik zou in dat geval als dochter dan wel alle buren en kennissen waarschuwen moeder geen geld te lenen.

Again, dat hoeft dochter helemaal niet. Is toch niet haar verantwoordelijkheid? Mogelijk zou ze een melding kunnen maken maar zij is niet degene die er als buren last van heeft. Heel lomp maar het kost heel veel als familie van iemand met psychiatrische problematiek om dat constant op te vangen. 

Koettie schreef op 21-08-2024 om 19:30:

[..]

Zij waarschijnlijk ook niet, maar het is toch niet aan dochter om dat te compenseren?

[..]

Again, dat hoeft dochter helemaal niet. Is toch niet haar verantwoordelijkheid? Mogelijk zou ze een melding kunnen maken maar zij is niet degene die er als buren last van heeft. Heel lomp maar het kost heel veel als familie van iemand met psychiatrische problematiek om dat constant op te vangen.

En toch snap ik de reacties wel hoor. En jouw reacties ook uiteraard. Laten we het er maar op houden dat we niet weten wat er verder afspeelt tussen de dochter en haar moeder.

Een nachtje in Nederland op de camping. Jemig wat maken ze een herrie hier.
Doe mij maar Tsjechië. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.