Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


watertoren schreef op 14-08-2024 om 10:01:

[..]

Ik doe veel leuke dingen ja en dat schrijf ik hier. Jij hebt mij dus nooit goed gelezen. Ik ben niet rijk en woon in een rijtjeshuis en leef nu van een weduwepensioen. Dat je hier het overlijden van mijn erbij haalt vind ik diep triest. Ik neem het jou niet kwalijk hoor omdat jij niet weet wat het is om je man te verliezen. Het is 8 jaar geleden maar ik ben nooit meer gelukkig geweest. Die opmerking was een steek in mijn hart.

En nu nog begrijp je herfstappeltaart niet.

Het gaat er om hoe jij op anderen reageert. Daar irriteer je anderen mee. En als je daar op aangesproken wordt dan haal jij je overleden man er bij. Dat staat toch los van elkaar. 

Herfstappeltaart schreef op 13-08-2024 om 18:31:

[..]

Ik doe niet hetzelfde. Ik probeer duidelijk te maken dat lang niet iedereen de vakanties die Watertoren houdt zelf ook zou willen. Ze doet altijd zo van: "nououou gelukkig hoef ik niet zo af te zien hoor, met dat kamperen en al die rommel, ik laat alles voor me doen" . Het komt gewoon heel vervelend over. Daarbij is het een stapeling van reacties van haar die allesbehalve empathisch zijn op mensen die bijvoorbeeld last hebben van de hitte (gelukkig zit ík aan mijn zwembad) of mensen die moeten werken of een rotbaan hebben (ík ben gelukkig al heel jong gestopt met werken want mijn man verdiende genoeg voor ons beiden) , enz. enz. enz..

Ik weet dat ze haar man is verloren, triest genoeg, maar dat is geen reden om anderen constant voor het hoofd te stoten, en daar is ze niet 1x maar al tientallen keren op gewezen. Dus als je daar mee doorgaat ben je òf dom, òf gemeen.

Verder is de luxe haar wat mij betreft van harte gegund, daar gaat het helemaal niet om, het gaat over haar eigen houding. En sorry,maar de reactie tegen Bakblik van "je maakt mij nu verdrietig want zo leuk heb ik het niet' , komt op mij erg onwaarachtig over. Ze kan het overlijden van haar man niet tot in den treure blijven gebruiken als excuus voor haar eigen opstelling naar iedereen.

watertoren schreef op 14-08-2024 om 10:01:

[..]

Ik doe veel leuke dingen ja en dat schrijf ik hier. Jij hebt mij dus nooit goed gelezen. Ik ben niet rijk en woon in een rijtjeshuis en leef nu van een weduwepensioen. Dat je hier het overlijden van mijn erbij haalt vind ik diep triest. Ik neem het jou niet kwalijk hoor omdat jij niet weet wat het is om je man te verliezen. Het is 8 jaar geleden maar ik ben nooit meer gelukkig geweest. Die opmerking was een steek in mijn hart.

Niemand, ook Herfstappeltaart niet,  zegt dat je geen verdriet meer mag hebben over het overlijden van je man. Iedereen snapt dat je tijd nodig hebt om een nieuw leven op te bouwen zonder hem en waar de ene weduwe binnen 4 jaar kan denken aan een eventuele nieuwe relatie komt dat bij een ander nooit meer op haar pad dat kan allemaal. 

Wat jij en alle andere weduwen en weduwnaren wel moeten beseffen is dat je moeilijker een nieuw leuk leven krijgt als je eindeloos blijft hangen in het verdriet. In je reactie op Herfstappeltaart doe je het weer, je zegt dat haar opmerking een steek in je hart is en zo is hij niet bedoeld.  Ook mijn opmerkingen zijn niet zo bedoeld. 

Steeds maar weer focussen op het verdriet bij alles wat te sprake komt stoot mensen af. O daar is Watertoren weer die alleen maar praat over haar overleden man. Dat gevoel krijg ik een beetje bij jouw opmerkingen die ik vet heb gemaakt. Alsof Herfstappeltaart nooit op gelijk niveau met jou kan praten, omdat ze nog een man heeft en niet weet wat het is om een man te verliezen. 

lientje69 schreef op 14-08-2024 om 10:34:

Ik erger me even aan mezelf. Moet nodig weer eens naar mijn oude buurman op bezoek in het verpleeghuis maar kan me er slecht toe zetten. En dat vind ik stom van mezelf.

Ach lientje, je bent altijd al zo druk. Lief dat je naar je oude buurman wil maar als je je daar niet toe kan zetten is dat niet stom. Soms is er gewoon geen ruimte voor dit soort bezoeken. Komt wel weer als je wat minder druk bent?

Grindelwald schreef op 14-08-2024 om 10:58:

[..]

Ach lientje, je bent altijd al zo druk. Lief dat je naar je oude buurman wil maar als je je daar niet toe kan zetten is dat niet stom. Soms is er gewoon geen ruimte voor dit soort bezoeken. Komt wel weer als je wat minder druk bent?

Ben er nu hoor. Mezelf een  schop onder  mijn kont gegeven.  Sta nu ff op de gang. Artsenvisite. Buurman  gaat  hard achteruit.  Blij dat ik mezelf  ff een schop heb gegeven  dus.

Dat laatste hoort dan weer in het blijtopic eigenlijk. 

lientje69 schreef op 14-08-2024 om 11:10:

[..]

Ben er nu hoor. Mezelf een schop onder mijn kont gegeven. Sta nu ff op de gang. Artsenvisite. Buurman gaat hard achteruit. Blij dat ik mezelf ff een schop heb gegeven dus.

Ondanks dat je het niet makkelijk hebt, sta jij ook nog voor anderen klaar! Respect! Maar denk ook aan jezelf 

Hertappeltaart weet ook niet hoe het is een man te moeten missen. Sorry dat ik het vaak heb over het overlijden van mijn man. Dit forum is voor mij om mijn verdriet af te schrijven. Bij mijn familie en vrienden doe ik dat niet. Ik wil hun niet het gevoel geven dat het niet goed met mij gaat. Ik doe gek en ben vrolijk en blij maar vanbinnen ben ik dat niet.

En sorry als ik mensen beledigd heb. 

watertoren schreef op 14-08-2024 om 11:15:

Hertappeltaart weet ook niet hoe het is een man te moeten missen. Sorry dat ik het vaak heb over het overlijden van mijn man. Dit forum is voor mij om mijn verdriet af te schrijven. Bij mijn familie en vrienden doe ik dat niet. Ik wil hun niet het gevoel geven dat het niet goed met mij gaat. Ik doe gek en ben vrolijk en blij maar vanbinnen ben ik dat niet.

maar mss kun je dat bij je familie en vrienden juist wel zeggen. Zij kenden je man, kennen jou. Je hoeft niet altijd vrolijk te zijn, want dan kunnen ze je ook niet helpen. Je mag best zeggen dat je nog steeds verdriet hebt om hem. 

letterlijk

Forum Moderator

Moderator

14-08-2024 om 11:25

En met het laatste advies van Friezinnetje wil ik deze discussie graag sluiten. Terug naar het onderwerp. 

en doooor ik heb een bad hair day , Ben chagrijnig verveel me en het is vies  plakkerig warm 


 

Ik baal ervan dat ik met mijn nieuwe kussen vannacht weer met een volkomen verkrampte nek wakker werd. Morgen een afspraak met fysiotherapeut, maar ik denk dat er ook een nieuw matras moet komen. Of een nieuw bed. Ik vind boxspring meestal lekkerder liggen dan de lattenbodem (die we nu hebben) maar man moet niets van boxspring hebben...

Broodjebrie schreef op 14-08-2024 om 07:40:

[..]

Oh haha. Hallo collega!

Haha Hallo altijd leuk een collega tegen te komen. Ook al is het online. Verder zie ik bijna nooit collega’s 

Zojuist een woordvoerder op tv: "kinderen hebben minder goed genoege zorg"
Kom op zeg, wat is dit nou voor zin?!

En even een werkergenis. Ik werk in de ouderenrevalidatie.  En die ouderen hebben weinig geduld. Als ze 10 minuten  moeten wachten als ze gebeld hebben zijn  ze boos. ( en dan bellen ze vaak ook nog voor een wissewasje, kan je het gordijn  open doen, mag ik een glaasje water, uhm...wilt u naar huis ooit nog? ) Je krijgt dan echt boze reacties als: ik heb al een kwartier terug gebeld en jullie komen  niet!! Ja, we staan met weinig mensen  en de zorgvraag is groot bij ons, ik heb maar één  paar handen hè.  
Ik dacht echt dat als je ouder bent, met pensioen , je  de tijd hebt en niet alles binnen drie minuten hoeft te gebeuren. Je hoeft tenslotte nergens heen zoals werk.  Heb ik me daar ff op verkeken... 

lientje69 schreef op 14-08-2024 om 13:08:

En even een werkergenis. Ik werk in de ouderenrevalidatie. En die ouderen hebben weinig geduld. Als ze 10 minuten moeten wachten als ze gebeld hebben zijn ze boos. ( en dan bellen ze vaak ook nog voor een wissewasje, kan je het gordijn open doen, mag ik een glaasje water, uhm...wilt u naar huis ooit nog? ) Je krijgt dan echt boze reacties als: ik heb al een kwartier terug gebeld en jullie komen niet!! Ja, we staan met weinig mensen en de zorgvraag is groot bij ons, ik heb maar één paar handen hè.
Ik dacht echt dat als je ouder bent, met pensioen , je de tijd hebt en niet alles binnen drie minuten hoeft te gebeuren. Je hoeft tenslotte nergens heen zoals werk. Heb ik me daar ff op verkeken...

Na ruim 30 jaar gewerkt te hebben in ziekenhuizen,  verpleeghuizen,  revalidatiecentrum,  verslavingszorg,  wijkverpleegkundige is mijn ervaring dat de oudere vrijgezelle kinderloze vrouwen de meest moeilijke/veeleisende cliënten/patiënten zijn.  Zo flexibel als een blok beton. Niet alleen voor de zorg maar ook voor de familie om hen heen.  Op plek 2 de oudere vrouwen met kinderen die al lang geen partner meer hebben.   Plek 3 de vrouwen die nog partner hadden. Mannen en jongeren kwamen pas daarna.  Dat betekent dat de kans groot is dat ik ook zo word wanneer ik zorg moet/mag ontvangen...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.