Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Had al een paar dagen dat ik wat vaker moest plassen maarja veel gedronken want warm. Sinds vanmiddag vet branderig en voelt ook naar als ik gewoon op de bank zit, blaasontsteking  . Drie maanden terug ook al, daarvoor 8+ jaar niet! 

Cle0 schreef op 13-08-2024 om 16:37:

[..]

Maar je doet toch hetzelfde? Zij is blij dat ze haar vakanties kan doen. Jij wil absóluut niet ruilen met haar. Hoe is dat anders? Jullie lezen volgens mij echt iets wat ik niet lees. Ja oke, af en toe is de timing van een bericht net wat minder empathisch. Maar iemand de grond intrappen zoals nu gebeurt, vind ik ook niet bijzonder empathisch

Ik doe niet hetzelfde. Ik probeer duidelijk te maken dat lang niet iedereen de vakanties die Watertoren houdt zelf ook zou willen. Ze doet altijd zo van: "nououou gelukkig hoef ik niet zo af te zien hoor, met dat kamperen en al die rommel, ik laat alles voor me doen" . Het komt gewoon heel vervelend over. Daarbij is het een stapeling van reacties van haar die allesbehalve empathisch zijn op mensen die bijvoorbeeld last hebben van de hitte (gelukkig zit ík aan mijn zwembad) of mensen die moeten werken of een rotbaan hebben (ík ben gelukkig al heel jong gestopt met werken want mijn man verdiende genoeg voor ons beiden) , enz. enz. enz.. 

Ik weet dat ze haar man is verloren, triest genoeg, maar dat is geen reden om anderen constant voor het hoofd te stoten, en daar is ze niet 1x maar al tientallen keren op gewezen. Dus als je daar mee doorgaat ben je òf dom, òf gemeen.

Verder is de luxe haar wat mij betreft van harte gegund, daar gaat het helemaal niet om, het gaat over haar eigen houding. En sorry,maar de reactie tegen Bakblik van "je maakt mij nu verdrietig want zo leuk heb ik het niet' , komt op mij erg onwaarachtig over. Ze kan het overlijden van haar man niet tot in den treure blijven gebruiken als excuus voor haar eigen opstelling naar iedereen.

Herfstappeltaart schreef op 13-08-2024 om 18:31:

[..]

Ik doe niet hetzelfde. Ik probeer duidelijk te maken dat lang niet iedereen de vakanties die Watertoren houdt zelf ook zou willen. Ze doet altijd zo van: "nououou gelukkig hoef ik niet zo af te zien hoor, met dat kamperen en al die rommel, ik laat alles voor me doen" . Het komt gewoon heel vervelend over. Daarbij is het een stapeling van reacties van haar die allesbehalve empathisch zijn op mensen die bijvoorbeeld last hebben van de hitte (gelukkig zit ík aan mijn zwembad) of mensen die moeten werken of een rotbaan hebben (ík ben gelukkig al heel jong gestopt met werken want mijn man verdiende genoeg voor ons beiden) , enz. enz. enz..

Ik weet dat ze haar man is verloren, triest genoeg, maar dat is geen reden om anderen constant voor het hoofd te stoten, en daar is ze niet 1x maar al tientallen keren op gewezen. Dus als je daar mee doorgaat ben je òf dom, of gemeen.

Verder is de luxe haar wat mij betreft van harte gegund, daar gaat het helemaal niet om, het gaat over haar eigen houding. En sorry,maar de reactie tegen Bakblik van "je maakt mij nu verdrietig want zo leuk heb ik het niet' , komt op mij erg onwaarachtig over. Ze kan het overlijden van haar man niet tot in den treuren blijven gebruiken als excuus voor haar eigen opstelling naar iedereen.

Het is erg als iemand haar man verliest en dan zal je de eerste tijd misschien niet de gezelligste zijn. Dat begrijp ik helemaal maar zoals je zegt is het na een tijdje wel klaar om dat steeds van de plank te trekken als excuus voor de manier waarop je dingen doet/zegt. Toen mijn eigen kind ernstig ziek was en kantje boord lag was ik ook niet heel empathisch naar anderen en heeft een zeurende schoonmoeder weleens spontaan een tuut tuut tuut gehoord, omdat ik de hoorn op de haak gooide. 

Toen de tijd verstreek en het leek alsof hij er weer bovenop kwam kon ik niet constant mijn eigen verdriet blijven bespreken, er moest ook weer ruimte zijn om het over zaken te hebben die voor anderen van belang waren. 

En natuurlijk heb ik nog verdriet dat mijn kind qua opleiding een ander pad moest volgen dan het originele plan. Maar 6 jaar na dato is dat geen ding meer dat ik dagelijks als excuus gebruik om mijn gebrek aan empathie te verklaren.

Dolfje schreef op 13-08-2024 om 14:12:

[..]

Ik ook nog 4 weken

Ik snap jullie, ik wil ook nu!! Ik moet nog 2 maanden wachten😫 (en hopen dat dat doorgaat).

Broodjebrie schreef op 13-08-2024 om 18:04:

[..]

Klopt. Hitteprotocol. Ik ben bij allebei mijn cliënten eerder gestopt vandaag.

Oké dat hebben wij niet. Dus ik heb gewoon gewerkt. 

stomme giet ijzeren pan kwart van de rijst zit vast gekoekt 

Pooh-Bear schreef op 13-08-2024 om 20:55:

[..]

Oké dat hebben wij niet. Dus ik heb gewoon gewerkt.

Jij werkt niet in de thuiszorg begrijp ik? 

Broodjebrie schreef op 13-08-2024 om 21:23:

[..]

Jij werkt niet in de thuiszorg begrijp ik?

Jawel in de huishoudelijke thuiszorg 

Kan die mansplainende Duitser in het huisje tegenover ons (ze zitten buiten) eindelijk eens zijn waffel houden en gaan slapen ofzo? Damn…

Pooh-Bear schreef op 13-08-2024 om 21:55:

[..]

Jawel in de huishoudelijke thuiszorg

Oh haha. Hallo collega!

Bijna niet geslapen, 2 keer wakker gemaakt door de buren en van ellende er uit gegaan.
Als kers op de taart, is de woningstichting begonnen met de leidingen vernieuwen van een woning onder mij.... duurt 3 dagen 

Weer een duidelijk advies van 'weeronline' :
"Vanochtend is kans op onweersbuien. Ga vóór 12:00 naar buiten als je het droog wilt houden".


fotobehang-3d-kleine-mensen-met-een-vraagteken.jpg.jpg


Herfstappeltaart schreef op 13-08-2024 om 18:31:

[..]

Ik doe niet hetzelfde. Ik probeer duidelijk te maken dat lang niet iedereen de vakanties die Watertoren houdt zelf ook zou willen. Ze doet altijd zo van: "nououou gelukkig hoef ik niet zo af te zien hoor, met dat kamperen en al die rommel, ik laat alles voor me doen" . Het komt gewoon heel vervelend over. Daarbij is het een stapeling van reacties van haar die allesbehalve empathisch zijn op mensen die bijvoorbeeld last hebben van de hitte (gelukkig zit ík aan mijn zwembad) of mensen die moeten werken of een rotbaan hebben (ík ben gelukkig al heel jong gestopt met werken want mijn man verdiende genoeg voor ons beiden) , enz. enz. enz..

Ik weet dat ze haar man is verloren, triest genoeg, maar dat is geen reden om anderen constant voor het hoofd te stoten, en daar is ze niet 1x maar al tientallen keren op gewezen. Dus als je daar mee doorgaat ben je òf dom, òf gemeen.

Verder is de luxe haar wat mij betreft van harte gegund, daar gaat het helemaal niet om, het gaat over haar eigen houding. En sorry,maar de reactie tegen Bakblik van "je maakt mij nu verdrietig want zo leuk heb ik het niet' , komt op mij erg onwaarachtig over. Ze kan het overlijden van haar man niet tot in den treure blijven gebruiken als excuus voor haar eigen opstelling naar iedereen.

Ik doe veel leuke dingen ja en dat schrijf ik hier. Jij hebt mij dus nooit goed gelezen. Ik ben niet rijk en woon in een rijtjeshuis en leef nu van een weduwepensioen. Dat je hier het overlijden van mijn erbij haalt vind ik diep triest. Ik neem het jou niet kwalijk hoor omdat jij niet weet wat het is om je man te verliezen. Het is 8 jaar geleden maar ik ben nooit meer gelukkig geweest. Die opmerking was een steek in mijn hart.

Beterlaat2021! schreef op 14-08-2024 om 09:42:

Weer een duidelijk advies van 'weeronline' :
"Vanochtend is kans op onweersbuien. Ga vóór 12:00 naar buiten als je het droog wilt houden".


fotobehang-3d-kleine-mensen-met-een-vraagteken.jpg.jpg


Hier regent het met tussenpozen flink hoor vanochtend.  Raar bericht  idd.

Ik erger me even aan mezelf. Moet nodig  weer eens naar mijn oude buurman  op bezoek  in het verpleeghuis  maar kan me er slecht toe zetten.  En dat vind ik stom van mezelf.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.