Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Net een appje van mijn duocollega dat ze zich niet fit voelt en thuis gaat werken.
Kan gebeuren natuurlijk, maar mijn ergernis is dat ik dus thuis had kunnen werken met deze hitte.. 

Broodjebrie schreef op 13-08-2024 om 07:52:

[..]

Ik ken het... ik moet nog volgende week werken, dan pas vakantie.

Ik nog 31 dagen

Ik erger me wild aan mijn nekpijn. Ik dacht, dat gaat thuis wel over na de vakantie in mijn eigen bed maar ik voel nu duidelijk dat het zonder fysiotherapie en nog een ander kussen niet gaat lukken. Daar heb ik helemaal geen zin in om naar op zoek tegaan deze vakantie! Zeker fysiotherapie is een dingetje, van alle peuten in de buurt die ik al heb uitgeprobeerd: bij de ene worden afspraken telkens verzet, de andere is zo voorzichtig dat het niets oplost, de derde werkt wel maar gaat zo heftig te werk dat ik duizend angsten uitsta op de behandeltafel. 

ik geloof dat geluk en ongeluk in balans komt in iemands leven. Met de achtergrond van watertoren is haar die vakantie en drankjes aan het zwembad van harte gegund denk ik dan. Juist als je dat allemaal al weet kun je daar toch doorheen lezen en in perspectief plaatsen en iemands schrijfstijl al kent. Ik meet ook met verschillende maten naar de hand wie wat zegt, met de tijd. Sommige forummers hebben een kleurige omtrek met opdruk, anderen zijn nog wazig en andere haal ik nog door elkaar.

Moederkareltje schreef op 13-08-2024 om 09:01:

ik geloof dat geluk en ongeluk in balans komt in iemands leven. Met de achtergrond van watertoren is haar die vakantie en drankjes aan het zwembad van harte gegund denk ik dan. Juist als je dat allemaal al weet kun je daar toch doorheen lezen en in perspectief plaatsen en iemands schrijfstijl al kent. Ik meet ook met verschillende maten naar de hand wie wat zegt, net de tijd. Sommige forummers hebben een kleurige omtrek met opdruk, anderen zijn nog wazig.

En sommigen ronduit irritant met de hersen inhoud van een rijstkorrel en het empathisch vermogen van een houten deur. Ja daar kun je best omheen lezen, maar je mag ook rustig eens aangeven wat je daarvan vindt. Meestal zijn dat namelijk ook degenen die een sterke “eigen mening” hebben en die maar wat graag delen.

watertoren schreef op 13-08-2024 om 08:29:

[..]

Sorrie, het spijt me dat je dat zo voelt. Ik voel me ook wel een beetje verdrietig door jou. Jij doet net alsof ik altijd opschep over mijn leven. Ik vertel gewoon wat ik doe maar daarentegen vertel ik ook wat niet goed gaat in mijn leven zoals het overlijden van mijn man. Ja, ik pak het leven weer op en ik ga vaak op vakantie maar O mijn God ik wilde dat ik dat mijn man kon doen. Zo geweldig gaat het niet met mij hoor.

Herfstappeltaart schreef op 13-08-2024 om 08:35:

[..]

Het gaat erom dat je in je reactie op het verhaal van Bakblik denigrerend overkomt. Over het kamperen van haar en jouw luxe vakanties (waar ik overigens absoluut niet mee zou willen ruilen) maak je altijd dit soort opmerkingen. Dat komt heel opschepperig en vervelend over. Snap je dat nu echt niet. idem met "ik zit zo heerlijk aan mijn zwembad" als reactie op mensen die last hebben van de hitte.

@Watertoren 

Sorry Ik snap echt dat je liever met je man samen had willen genieten van het geld dat jullie blijkbaar hebben. Ik gun het je van harte.  Met mijn post wilde ik hopelijk bereiken dat je in de toekomst mensen die iets grappigs/moois/ongemakkelijks delen niet zo afkat. Lees het voorbeeld van Herfstappeltaart over mensen die last hebben van de hitte. 

Het komt zo denigrerend over als je zegt te lachen om mijn kampeerverhaal met dan als trap na nog de opmerking dat je gelukkig andere vakanties kunt doen.  Dat je lacht om mijn kampeerverhaal kan ik begrijpen en vind ik niet kwetsend maar die zinnetjes waar je vaak mee eindigt maken het "pijnlijk" voor mij en vele anderen, gezien het aantal likes dat mijn eerste post naar jou heeft gehaald.

Edit om 10.00 uur:

Als je die zinnetjes weg zou laten zou je zoveel vriendelijker overkomen. Dan lachen we samen om mijn mijn (kampeer)verhaal of het verhaal van iemand anders.  Dan raken mensen minder geïrriteerd en vallen we/ze je minder aan. Snap je dat? 

Zilver_gray schreef op 13-08-2024 om 09:07:

[..]

En sommigen ronduit irritant met de hersen inhoud van een rijstkorrel en het empathisch vermogen van een houten deur. Ja daar kun je best omheen lezen, maar je mag ook rustig eens aangeven wat je daarvan vindt. Meestal zijn dat namelijk ook degenen die een sterke “eigen mening” hebben en die maar wat graag delen.

Dit dus. 

En nu weer on topic.

De invalhulp die binnenkomt en meteen zegt dat ze niet zoveel mag doen ivm de hitte toen ik zei dat boven alleen even gezogen en gedweild moet worden. 

Koettie schreef op 13-08-2024 om 06:51:

Heb zo geen zin in/motivatie voor werk. Wil vakantie, ben moe.

Hier nog een  moest mezelf echt uit bed trekken ik moet nog 10 dagen 


Auwereel schreef op 13-08-2024 om 08:55:

Ik erger me wild aan mijn nekpijn. Ik dacht, dat gaat thuis wel over na de vakantie in mijn eigen bed maar ik voel nu duidelijk dat het zonder fysiotherapie en nog een ander kussen niet gaat lukken. Daar heb ik helemaal geen zin in om naar op zoek tegaan deze vakantie! Zeker fysiotherapie is een dingetje, van alle peuten in de buurt die ik al heb uitgeprobeerd: bij de ene worden afspraken telkens verzet, de andere is zo voorzichtig dat het niets oplost, de derde werkt wel maar gaat zo heftig te werk dat ik duizend angsten uitsta op de behandeltafel.

Wat vervelend voor je! Heb je dry needling al eens geprobeerd? Dat wil nog wel eens helpen in combinatie met oefeningen/massage/'kraken'. 

Even lekker in de tuin zitten nu het nog niet zo heet is....
Vergeet het! @#_& autoalarm ergens in de straat achter de tuin dat steeds afgaat. Zet dat kreng uit! Zo irritant. Die alarmen zouden verboden moeten worden. 

Bakblik schreef op 13-08-2024 om 09:30:

[..]

[..]

@Watertoren

Sorry Ik snap echt dat je liever met je man samen had willen genieten van het geld dat jullie blijkbaar hebben. Ik gun het je van harte. Met mijn post wilde ik hopelijk bereiken dat je in de toekomst mensen die iets grappigs/moois/ongemakkelijks delen niet zo afkat. Lees het voorbeeld van Herfstappeltaart over mensen die last hebben van de hitte.

Het komt zo denigrerend over als je zegt te lachen om mijn kampeerverhaal met dan als trap na nog de opmerking dat je gelukkig andere vakanties kunt doen. Dat je lacht om mijn kampeerverhaal kan ik begrijpen en vind ik niet kwetsend maar die zinnetjes waar je vaak mee eindigt maken het "pijnlijk" voor mij en vele anderen, gezien het aantal likes dat mijn eerste post naar jou heeft gehaald.

Edit om 10.00 uur:

Als je die zinnetjes weg zou laten zou je zoveel vriendelijker overkomen. Dan lachen we samen om mijn mijn (kampeer)verhaal of het verhaal van iemand anders. Dan raken mensen minder geïrriteerd en vallen we/ze je minder aan. Snap je dat?

Sorie Bakblik ik bedoelde het slecht.

HAHA!wait..what schreef op 13-08-2024 om 10:09:

[..]

Wat vervelend voor je! Heb je dry needling al eens geprobeerd? Dat wil nog wel eens helpen in combinatie met oefeningen/massage/'kraken'.

Nee, ik hoop eigenlijk dat het met oefeningen over gaat, maar maar misschien moet ik me daarin maar eens verdiepen 

We maken even een bochtje. Ik erger mij mateloos aan het woord PLAK!!!! Dit gaat dan over medailles. Helemaal leuk hoor dat Nederland het zo goed heeft gedaan, maar hou alsjeblieft op met dit een PLAK te noemen. Ik zie dan iemand met een enorme plak worst om de nek voor me. Hoewel ik worst lekker vind, vind ik het in deze context heel onsmakelijk.

Thora schreef op 13-08-2024 om 11:05:

We maken even een bochtje. Ik erger mij mateloos aan het woord PLAK!!!! Dit gaat dan over medailles. Helemaal leuk hoor dat Nederland het zo goed heeft gedaan, maar hou alsjeblieft op met dit een PLAK te noemen. Ik zie dan iemand met een enorme plak worst om de nek voor me. Hoewel ik worst lekker vind, vind ik het in deze context heel onsmakelijk.

🤣🤣 Plak worst 🤣🤣 ja nu blijf ik dat zien natuurlijk. Maar gelijk heb je plak is een raar woord.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.