Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Bakblik schreef op 12-08-2024 om 15:11:

Aan mijn man, we krijgen altijd bonje met het uitpakken/drogen/opruimen van de vouwwagen na de vakantie.
Ik pak een klapkrat/boodschappentas en haal bijvoorbeeld de etenswaren uit de keuken. Als ik binnenkom ruim ik alles gelijk op waar het hoort of ik zet het op een plek waar het niet zo in de weg staat als ik er nog iets mee moet doen.
Volgens man haal je eerst alles uit de disselbak, dat stapel je op in de tuin en dan loop je voor je volgende kratje en dat zet je ernaast en dan pas ga je opruimen.
Hij vindt dat ik tijd verknoei, ik vind dat van hem. Alles 3x door je handen laten gaan is volgens mij minder efficiënt dan wat ik doe.
In principe hebben we ieder onze vaste dingen op te ruimen met hier en daar even hulp van de ander voor hoge acties (ik ben verticaal uitgedaagd) of dingen die moeilijk alleen gedaan kunnen worden, zoals de luifel van de wagen afhalen.
Ondertussen draai ik was na was en net op het moment dat ik wat dingen aan de lijn wil hangen die je niet lang in de mand wil laten staan heeft het kind dat net uit de voeten kan zonder krukken de lunch klaar en mag ik haar niet laten wachten volgens man, ze heeft zo haar best gedaan!
Jaha helemaal eens maar ik ga toch die kunnen bloes, rok, en broek even aan de lijn hangen anders moet ik ook nog uren strijken met die warmte.
Kamperen is top, de vakantie was helemaal fijn maar iedere keer dat gesnauw dat ik "inefficiënt" bezig ben daar ben ik wel klaar mee.
Doe wat jou taak is en bemoei je niet met mijn taken! Ik kan het na 10 jaar echt wel! En de methode die ik hanteer werkt voor mij prettig! Laat me!!!!

lord je bent beter dan mij, ik zou denk ik op het randje scheiding staan.

gelukkig bemoeit vriend zich nergens mee als we thuiskomen na de vakantie. 

hij brengt de koffers naar binnen koffers gaan open midden in de woonkamer 

en ik begin langzaam met uitsorteren/ wassen/uitpakken. 

giphy.gif?w=144


 

😜

Dan heb ik het aardig getroffen met mijn man.
Samen de kratjes naar binnen sjouwen, eerst wat direct in koelkast, keukenkast geruimd moet worden,daarna de krat met kleding, als laatste schoenen en wasgoed.
Hij zet het voor mij neer, ik ruim direct op.
Zet de wasmachine aan.
Daarna, zet ik de koffie klaar en heeft mijn man 
ook sleurhut opgeruimd en staat op de parkeerplek.
Ik heb de gewoonte, daags voor vertrek, maakt ik de kastjes schoon, ruim alles op, de voortent gaat er voor weg, komt in de kast te liggen.
Als wij dan de volgende dag weg gaan, is het alleen twee stoelen wat de sleurhut wordt gelegd.
Resultaat van 50 jaar samen kamperen.

Dat is toch wel weer handig van reizen met een rugzak, die is in een vloek en een zucht uitgepakt.

Ik erger me omdat de hele dag geen wolkje aan de lucht was en nu ik wil kijken of ik Perseïden (vallende sterren) kan waarnemen, is het bewolkt!

Herfstappeltaart schreef op 12-08-2024 om 15:14:

[..]

Wat enorm herkenbaar dit! Wij hebben geen vouwwagen maar wel een auto uit te pakken na de vakantie en hier gaat het precies hetzelfde. Ik breng spullen naar binnen en begin meteen alles op zijn plaats te zetten: eten in de koelkast/voorraadkast, toiletspullen in de badkamer, vuile was in de badkamer/wasmand enz. Van hem moet moet éérst de auto helemaal leeg, waardoor je dus in de gang je nek breekt en dàn pas mag er worden opgeruimd. Zucht.

Haha ja en het ergste is mss nog wel dat dat hij dan gaat zitten, want moe van de rit en ik dat opruimen dan (voor het grootste gedeelte) mag doen  

Loulou39 schreef op 12-08-2024 om 18:00:

[..]

Ik snap dat soort dingen totaal niet, waarom doen mensen dat toch?
Oprechte vraag trouwens, want het fascineert me.

Als ik in mijn vriendenkring/buren/collega’s vraag, vindt iedereen dit irritant, maar toch zijn er de mensen die dit doen…

Ik ben schuldig vandaag. Ik ging op een best rustig stuk gebied aan een plas toch heel dicht bij andere mensen zitten terwijl er zeeën van ruimte was. Het geval was dat er maar een handvol bomen was daar. En daar was dan ook de schaduw. Ik had geen parasol mee. Dus daarom ging ik precies achter al zittende mensen zitten. Dan kon mijn baby daar slapen en kareltje zitten en niet in de zon aldoor. Stel de schaduwkwestie speelde niet dan kan ik mij voorstellen dat ik er zou zitten als ik alleen was met mijn kinderen zodat andere mensen op mijn slapende baby of portemonnee en telefoon konden passen als ik in het water lag. Of stel het waren mensen met ook kleine kinderen dan kunnen ze samen spelen. Tal van redenen. Maar volgende keer neem ik de parasol mee als ik weer met man ga want een beetje in prive kunnen praten vind ik ook wel fijn.  

Toen wij in België waren hoorden we dat er in Brussel maar 1 openbaar zwembad is. De rest is allemaal particulier en duur. Dus trekken de Brusselnaren massaal naar de kust bij deze warmte. 
Geen ergernis overigens maar beetje offtopic en aansluitend op het bovenstaande zwemverhaal. 

Auwereel schreef op 12-08-2024 om 22:30:

Dat is toch wel weer handig van reizen met een rugzak, die is in een vloek en een zucht uitgepakt.

Ik erger me omdat de hele dag geen wolkje aan de lucht was en nu ik wil kijken of ik Perseïden (vallende sterren) kan waarnemen, is het bewolkt!

Om 3 uur was het helder, heb wel 1 vallende ster gezien, dat viel me ook tegen, aangezien ze het over meteorieten regen hadden

Bakblik schreef op 12-08-2024 om 20:36:

[..]

Waar is dit nou weer voor nodig? Laten zien dat jij niet zo "armoedig" op vakantie hoeft, omdat je gelukkig geld hebt om iets luxueus te doen?

Ik ben blij met de mijn vakanties. Jij was toch all-inclusive naar Turkije? Dat lijkt mij nou echt de hel op aarde. Niet Turkije maar dat all-inclusive op zo'n resort.

Vandaag was even doorgaan maar morgen ben ik het weer vergeten en gaan we weer verder zoals altijd.

Iedereen mag hier ergernis delen en dat brengt mij bij de volgende ergernis:

De grote Watertoren show in topic na topic waarin ze laat zien dat zij het allemaal zo fantastisch voor elkaar heeft. Dat ze luxe op vakantie kan, vaak uit eten, borrelen met vrienden, de kachel in de winter lekker hoog, want ze kan het betalen. Hou toch op, we weten het wel. En ja sorry het is een beetje meta dus als ik een ban krijg dan is dat maar zo. Dat zal mijn eerste zijn.

Waarom reageer je zo vijandig? Ik lees dat helemaal niet in haar post, maar jij lijkt er zelf van alles bij te halen. 

Heb zo geen zin in/motivatie voor werk. Wil vakantie, ben moe. 

Malibu2 schreef op 13-08-2024 om 06:07:

[..]

Waarom reageer je zo vijandig? Ik lees dat helemaal niet in haar post, maar jij lijkt er zelf van alles bij te halen.

Nou ik snap wel wat Bakblik bedoelt hoor.

Malibu2 schreef op 13-08-2024 om 06:07:

[..]

Waarom reageer je zo vijandig? Ik lees dat helemaal niet in haar post, maar jij lijkt er zelf van alles bij te halen.

Waarom? Ik heb al vaker van dat soort reacties gehad van haar. Dat stapelt dan een beetje op.

Koettie schreef op 13-08-2024 om 06:51:

Heb zo geen zin in/motivatie voor werk. Wil vakantie, ben moe.

Ik ken het... ik moet nog volgende week werken, dan pas vakantie. 

Bakblik schreef op 13-08-2024 om 07:50:

[..]

Waarom? Ik heb al vaker van dat soort reacties gehad van haar. Dat stapelt dan een beetje op.

Sorrie, het spijt me dat je dat zo voelt. Ik voel me ook wel een beetje verdrietig door jou. Jij doet net alsof ik altijd opschep over mijn leven. Ik vertel gewoon wat ik doe  maar daarentegen vertel ik ook wat niet goed gaat in mijn leven zoals het overlijden van mijn man. Ja, ik pak het leven weer op en ik ga vaak op vakantie maar O mijn God ik wilde dat ik dat mijn man kon doen. Zo geweldig gaat het niet met mij hoor. 

De hele nacht mijn balkondeur opengelaten in de hoop dat het af zou koelen. Het was 27,5 graden toen ik om 7.30u wakker werd, dat belooft wat🥵

watertoren schreef op 13-08-2024 om 08:29:

[..]

Sorrie, het spijt me dat je dat zo voelt. Ik voel me ook wel een beetje verdrietig door jou. Jij doet net alsof ik altijd opschep over mijn leven. Ik vertel gewoon wat ik doe maar daarentegen vertel ik ook wat niet goed gaat in mijn leven zoals het overlijden van mijn man. Ja, ik pak het leven weer op en ik ga vaak op vakantie maar O mijn God ik wilde dat ik dat mijn man kon doen. Zo geweldig gaat het niet met mij hoor.

Het gaat erom dat je in je reactie op het verhaal van Bakblik denigrerend overkomt. Over het kamperen van haar en jouw luxe vakanties (waar ik overigens absoluut niet mee zou willen ruilen) maak je altijd dit soort opmerkingen. Dat komt heel opschepperig en vervelend over. Snap je dat nu echt niet. idem met "ik zit zo heerlijk aan mijn zwembad" als reactie op mensen die last hebben van de hitte.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.